recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Twin Tuner men kun et Ci+ kort
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Twin Tuner men kun et Ci+ kort

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Twin Tuner men kun et Ci+ kort
    Sendt: 02-April-2015 kl. 18:14
Har lige fået monteret mit nye fjernsyn Samsung UE65HU7505T
Jeg har Canal Digital som tv udbyder.
Har monteret 2 kabler i tv fra parabol og kørt opsætning uden problemer.
Mit spørgsmål er egentlig bare:
Da der kun er plads til et Ci kort, så er det vel ikke muligt at optage en kanal mens man ser en anden idet den så ikke kan dekode det andet signal, er det rigtig forstået? , eller har jeg sat det forkert op?

Når jeg afprøver ved at sætte en optagelse igang kan jeg godt skifte kanal uden jeg advares at optagelsen så sluttes, men til gengæld får jeg at vide at den nye kanal er krypteret....

Så jeg har ingen fordel af twin tuner sålænge jeg bruger betalingskanaler?

Canal digital tilbyder jo en boks som kun behøver et kort, hvor man faktisk kan se en kanal mens en anden optages......
 


Redigeret af ridderdk - 02-April-2015 kl. 18:16
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2015 kl. 19:31

 Hvis ikke der er mulighed for 2 kortlæsere, så kan der kun ses eller optages en udsendelse, da det normale for et CA er at der kun kan afkodes en kanal af gangen, så når der ikke er frie kanaler er det en nødvendighed.

Redigeret af Radiomanden - 02-April-2015 kl. 19:36
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2015 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Hvis ikke der er mulighed for 2 kortlæsere, så kan der kun ses eller optages en udsendelse, da det normale for et CA er at der kun kan afkodes en kanal af gangen, så når der ikke er frie kanaler er det en nødvendighed.
Ikke helt enig. Det er CAM modulet der afgør om man kan dekode flere kanaler samtidig. SMIT har gode CAM moduler der kan
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2015 kl. 20:09

OK. Det kan så kun komme an på en prøve.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2015 kl. 20:39
Kan nogen fastslå om jeg kun kan drage nytte af Twin tuner funktionaliteten hvis jeg kun tager free to air programmer via satelitten? (2 stik bagpå, primær og sekundær satellite tror jeg der står)
Jeg kan sgu ikke rigtig finde noget på nettet - kun den her falder jeg over:
Samme problemstilling......
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2015 kl. 20:45

Når det er FTA, er der jo ikke noget der skal afkodes, derfor vil det virke fint med kabel TV hvor kanalerne ikke er kodet, medmindre man har extra kanaler, men så kan man stadig optage f.eks en der er kodet og se en der ikke er det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2015 kl. 22:34
Formentlig kan du ikke få glæde af Twin tuner på betalingskanaler med kun 1 CI port. Teoretisk kan det lade sig gøre, hvis både kortlæser modul tillader det og Samsung har lavet det så det er muligt. 

FTA kanaler er ikke noget problem.
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2015 kl. 22:37
Oprindeligt skrevet af digitalt.tv digitalt.tv skrev:

Formentlig kan du ikke få glæde af Twin tuner på betalingskanaler med kun 1 CI port. Teoretisk kan det lade sig gøre, hvis både kortlæser modul tillader det og Samsung har lavet det så det er muligt. 

FTA kanaler er ikke noget problem.
Tak, tænkte det nok.
Support hos Samsung kan heller ikke svare klart, men fjernsynet giver vel også selv svaret. Jeg var bare nervøs for jeg manglede at justere på en setting i antenne opsætnigen....
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2015 kl. 09:52
Der findes TV med 2 CI porte og det er værd at kigge efter, hvis man gerne vil optage fra betalings-tv med Twin Tuner TV.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu