recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Twisted eller Straight
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Twisted eller Straight

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Bhund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bhund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Twisted eller Straight
    Sendt: 05-September-2012 kl. 18:03
Hej hej
 
Er ved at trække cat6 rundt i huset og mangler efterhånden kunne selve "tilkoblingen". Spørgsmålet er så, hvor skal jeg køre "Twisted pair" og hvor skal jeg køre "Straight Through" ?
 
1. Profiber boks --> Router 
2. Router --> Switch
3. Router --> Fuga dataudtag
4. Fuga dataudtag --> Switch
5. Switch --> Fuga dataudtag
 
håber nogen kan hjælpe.
 
 
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1829
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2012 kl. 19:42
Du skal lave alle stik ens, med denne color code:


Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1829
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2012 kl. 19:47
"Twisted pair" behøver du ikke, mener det er til 10/100
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2012 kl. 20:01
Hej Bhund

Du kan ikke lave ethernet uden at bruge twisted pair da denne betegnelse dækker over at kablet er lavet som parsnoet (ledningerne er snoet parvis).

Jeg formoder at du mener om du skal lave krydset kabel eller lige igennem (straight)!

Din installation skal laves som lige igennem enten med tia 568a eller tia 568b farvekode (Pony nævner tia568b) Det vigtige er ikke hvilken type du vælger men at du laver DEN SAMME i begge ender!

Hvis du skal bruge en krydset forbindelse laves dette altid i patchkablet! I dag er det ikke særligt vigtigt da det meste (alt) udstyr har auto mdi/mdx porte og selv kan finde ud af om tx og rx skal byttes.

BS

PS: Du skal ikke montere glasstik som Pony viser, på dine kabler hvis de er solid core (forhåbentligt) men bruge et udtag!
Til top
Bhund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bhund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2012 kl. 20:24
Det er som BS siger krydset eller lige igennem jeg mener:o) Troede så blot at man kun kørte 568a-568a eller 568b-568b, hvis det var et kabel imellem to computere. Men super at det bare skal gøres på samme måde hele vejen rundt, det gør det da lidt lettere.
 
Hvad mener du med glasstik?, kører med lexcom konnektorer i dataudtag og så noget der minder om det på billedet de steder hvor det skal i router, switch og profiber boks:
 
Til top
Bhund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bhund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2012 kl. 20:24
og tak for hjælpen i øvrigt!
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2012 kl. 21:28
lexcom konnector er lige det jeg mener du skal bruge. Og så et blødt patchkabel fra "væg" til udstyr.
 
BS
Til top
Bhund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bhund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2012 kl. 21:40
Super og patchkablet til streamer, ps3 osv fortsat det samme i begge ender?
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2012 kl. 21:59
Jeps, men dem køber du bare færdige ;-)
 
BS
Til top
Bhund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bhund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2012 kl. 22:34
Har en del kabel og stik i overskud, så kan lige så godt lave kablerne selv, når jeg nu er i gang, så bliver de også nøjagtig den længde jeg gerne vil have:)

Tak for hjælpen.
Til top
Bhund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bhund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2012 kl. 23:31
Er nu langt om længe kommet så langt med renovering af hus, at jeg kan få tilsluttet router, switch osv

I en periode har jeg kun haft et par netværksstik aktiveret, og det har kørt fint. MEN selvom det hele skulle være samlet ens - 568B lige igennem - så svigter det halve at stikkene mig nu:(
Har efterhånden prøvet at "gen-montere" op til flere gange, både i lexcom og rj45 enden, men kan bare ikke få signal igennem. Hvad fanden kan jeg næsten have gjort forkert?

De steder hvor det er rj45 til rj45 ingen problem. Tre steder hvor det er lexcom 250 til rj45 ingen problem. Til gengæld fejler fem andre lexcom til rj45...

Kabel er Cat6 dobbeltskærmet,
Til top
Bhund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bhund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2012 kl. 23:37
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu