recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Twonky 4.2 beta 5 på gaden! (medieserver)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTwonky 4.2 beta 5 på gaden! (medieserver)

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Emne: Twonky 4.2 beta 5 på gaden! (medieserver)
    Sendt: 25-Februar-2007 kl. 12:09

Så kom der endelig lidt nyt fra Twonky:

http://www.twonkyvision.de/forum/viewtopic.php?t=2801

Jeg har just installeret den - og det funker vanen tro. Der var et par skønhedsfejl i beta 4, men i forhold til min brug er de rettet nu. Twonky suger blot 3,2MB RAM på at serve mine 12.000 sange - imponerende.

kris



Redigeret af kris - 25-Februar-2007 kl. 13:01
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
dreamstream Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2007 kl. 17:50

Hmm, jeg har da længe kørt 4.2. Jeg har faktisk aldrig kørt andet

Spøg til side, den version der er preInstalleret på min QNAP hedder 4.2Q og den virker iøvrigt upåklageligt og har altid gjort det. Hermed sagt at hvis det er samme version du har fået fingrene i, så kan du roligt installere den.

dreamstream

Til top
kokkeole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 852
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2007 kl. 18:12

Hvad i alverden er Twonky?

En nysgerrig.

Hilsen Ole

Kokkeole
If it's not broken, don't fix it.
Marants NR1604
Panasonic DMP-BDT310
B&W DS 2 Dipole
B&W CM 1
Subwoofer BW PV1
Samsung UE-46D8005/SMT-H3126
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2007 kl. 20:22

hæhæ dreamstream - 4.2 beta 5 blev lanceret i dag, så det kan godt være, der står 4.2 i dit Twonky web-interface, men det må selvfølgelig være 4.1'eren, da denne stadig er den officielle, aktuelle udgave af medieserveren. Jeg kan vanskeligt forestille mig, at Twonky får præinstalleret beta-udgaver! Jeg ved så ikke, hvor mange beta-versioner vi skal igennem, før Twonky vil kalde det "ægte" 4.2. Men det må nærme sig!

ole - twonky hedder rettelig twonkyvision og er en fremragende (tysk-udviklet) medieserver - måske den bedste på markedet overhovedet. Læs mere på twonkyvision.de. Eneste alternativ af betydning er formentlig tversity. Sidstnævnte er gratis, Twonky koster 20 Euro, hvis det kun er musik man skal ha' servet (altså have håndteret musik og streamet musikken til sit stereoanlæg via en klient). Twonky er linux-baseret og funker derfor også på NAS modsat tversity som kun funker i pc-miljø. WMP11 har en indbygget medieserver, og den er meget ringe, meget langsom og meget tung sammenlignet med Twonky (og virker selvsagt ikke på NAS).

kris

Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
dreamstream Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2007 kl. 20:45

Næh Kris jeg tror du tager fejl. Nedenstående er fra QNAP's Release notes til firmwaren fra 26/1-07. Jeg finder det heller ikke utænkeligt, at de afprøver softwaren her først.

Oprindeligt skrevet af QNAP QNAP skrev:

UPnP Server is upgraded to TwonkyMedia v4.2 The built-in UPnP media server of new TS firmware is updated to TwonkyMedia version 4.2. Users can play the multimedia files, e.g. mp3, video and photos saved on Turbo Station on TV or Hi-Fi system via DLNA compliant media players.

Jeg laver lige et preview. Det kan være du kan afgørre om der er forskel.

Nej det gør jeg ikke alligevel det så forfærdeligt ud



Redigeret af dreamstream - 25-Februar-2007 kl. 20:46
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2007 kl. 23:00

dreamstream - du helmer ikke - hæ. Twonky oplyser, at Qnap-serveren er en version 4.1 med enkelte 4.2-elementer indarbejdet. Så hvis du vil have den seneste version, så nap 4.2 beta 5 - jeg er glad for den! (Især fordi den ikke generes af album art, hvilket 4.1'eren i høj grad gjorde, og det er (sgu) vigtigt, når man lægger an til WAP-5000!). Hov - jeg ser, at Qnap ikke er på betalisten, så inden du måtte ende med at købe WAP'eren, må du hellere sikre dig med Twonky, at album art-problemet ikke generer dit setup? Bare en tanke.... 

kris



Redigeret af kris - 26-Februar-2007 kl. 23:51
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
dreamstream Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2007 kl. 12:34

Nåeh, ja jeg var faktisk sikker på at det ver. 4.2 limmited edition der var på min QNAP. Når Twonky skriver at det er det ikke. Så er det selvfølgelig den sandhed jeg må forholde mig til, uanset hvad QNAP vælger at skrive.

Det der med album-art, hvad er det nu for noget? Jeg har for sjovt skyld linket covers til nogle af mine sange på QNAP'en. De streames uden problemer til Mediabrowseren, er der noget jeg har overset eller bør være opmærksom på?

Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2007 kl. 15:09

Bare rolig dreamstream - den er skam limited og lavet specielt efter Qnap's ønsker. Ingen andre end Qnap har den Twonky-udgave! Men det er altså ikke den nyeste! Her Twonkys (Christian Gran) beskrivelse af Qnap 4.2: "It is a special 4.1 with a very few 4.2 features QNAP wanted to have."

Ang. album art - jeg oplevede ofte problemer med 4.1'eren, hvor tags (for album eller artist) ændrede sig til underlige tegn, når jeg tilføjede album art til samme sang - ja, det var meget underligt. Twonky fandt fejlen og rettede det i beta-versionen (skete vist allerede fra beta 4). Problemet opstod med WMA-filer, men muligvis MP3-filer ikke har problemet. Jeg nævner det bare, fordi en meget væsentlig grund for mig til at købe WAP-5000 er, at jeg kan se min covers i displayet nu, hvor jeg har forsynet al min musik hermed. Så bare for god ordens skyld kunne da maile Christian Gran fra Twonky (gran@pv.com) og sikre dig, at problemet ikke "rammer" Qnap's Twonky-version (og/eller om der også er en ny Twonky-version på vej til Qnap).
 
kris
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
dreamstream Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2007 kl. 21:34
Jeg har heldigvis været forskånet for at den laver underlige karakterer ud af mine tags - undtaget når der indgår æøå i mine filnavne, dette er dog nok nærmere en linux ting end en Twonky fejl. Indtil TEAC sender deres slagskib i handlen må jeg dog nøjes med mediabrowseren og den kan jo ikke vise album-art, så jeg må leve i uvisheden lidt endnu. Er iøvrigt rigtig glad for twonky, den er: Klippe stabil, enkelt at betjenne, fyldt med lækre detaljer og rasende hurtig. Er også rigtig glad for mediamonky, den er det mest gennemførte og komplette program til at holde styr på og redigere samlingen med, som jeg endnu har set. Det ville dog være lækkert med et plugin der gjorde den til medieclient, så man kunne teste album-art og lave playlist fra netradioer, uden at man skal forbi den frygtelige mediaplayer. Mediaplayeren bliver i min verden mere og mere misforstået for hver gang der kommer en opdatering til den. Jeg benytter stadig den gamle ver. 6.4 nem og ukompliceret
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2007 kl. 23:07

dreamstream - bare så jeg forstår det: Hvorfor bruger du ikke bare Mediamonkey som player (i stedet for den lidt besværlige, indbyggede mediabrowser i Twonky), indtil du får en klient? Når jeg hører musik på pc'en, gør jeg da altid det - og så kan jeg samtidig nyde alle de covers, som snart vil kunne ses på WAP-5000'eren....

kris

Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
dreamstream Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2007 kl. 10:30

Hej Kris

Du bliver ved med at overraske, på den positive måde. Mener du der findes en metode til at indtaste URL'er i Mediamonkey? Jeg syntes ellers jeg har ledt grundigt.

Jeg benytter ellers mediamonkey til at afspille mine sange, men det udelukkende fordi jeg har mappet NAS'ens netværksdrev at det kan lade sig gøre. På den måde afspiller den jo blot som det var fra harddisk. For at få det rigtige billede behøver jeg at musik + album-art bliver streamet gennem twonky

Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2007 kl. 10:43

For satan da - godt jeg spurgte - det burde jeg have opdaget noget før. Jeg bruger da KUN Mediamonkey (no more WMP here!), når jeg afspiller NAS-lagret musik på min PC.

Så SKYND dig at gøre følgende: Når du klikker "Add/Scan" under "File" i MM, ser du en indtastningslinje, hvor der står "selected folder". Dér angiver du så bare stien til den overordnede musikmappe på din NAS - og så vil du se præcis den samme musik i MM som i din Twonky-browser (når MM har scannet færdig) - adressen/stien i feltet skal formentlig være noget a la \\fgfgfgf\fhgfgfgh\ghghgh. Førstegangsscanningen kan være lidt langsom - men så er det også overstået. MM "add'er" vist i "premieren" automatisk de covers, den finder i amazon - og det gør det selvfølgelig lidt langsomt i premieren.

Derefter - og i al fremtid"! - vil dine tag-redigeringer i MM slå igennem på din NAS med det samme - det er ret genialt. Så glem du bare den ubrugervenlige Twonky-browser (jeg bruger den kun en sjælden gang, når jeg ved pc'en vil sikre mig, at Twonky server noget musik, som jeg ønsker det!).

Det skal være den direkte sti (UNC path), du angiver, det duer vist ikke med en "bogstaveret" beskrivelse ("mapped drive"). Det skal være den sti, du ser i browserlinjen, når du åbner din musikmappe på NAS'en.

Go for it.

kris



Redigeret af kris - 28-Februar-2007 kl. 12:40
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu