recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Twonky i Qnap
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTwonky i Qnap

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2008 kl. 21:14
Hvis du kan komme ind på en Twonky-side, behøver du ikke at installere!!
Det er vigtigt!!!
Har du sådan en side:


Venligst
Søren
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2008 kl. 21:17
I øvrigt kan man på konfigurationssiden jo bare tilføje alle de mapper, man har lyst til. Man trykker på knappen browse: 

Så finder man bare frem til sine mapper med musik...

Venligst
Søren
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2008 kl. 21:24
Det er ikke sikkert, at du har den sidste nye version af Twonky (Du kan se på mit første billede, at min version er 4.4.3.1), men det er ikke muligt at finde en installationspakke til Qnap TS-101 på Twonkys site.
Den har en 266 MHz Freescale-processor, og dem er der ingen af her:
http://twonkyvision.de/Download/TwonkyMedia/TM4Technicians.h tml
Det VIL svigte, hvis du forsøger

Du bør måske hellere forsøge at finde dokumentationen frem eller kigge på port 6000? (altså NASip:6000)
Konfig-siden findes altså et sted!

Venligst
Søren

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2008 kl. 22:30
Oprindeligt skrevet af Auri Auri skrev:

Det skærmbillede du henviser til har jeg tidligere været inde på(inden formatteringen) og der havde jeg min mappe Qmultimedia som eneste mappe den skulle scanne i! men der virkede det ikke med TQ´en.


Denne passus slår mig lige!
Du har intet at gøre i mappen Qmultimedia med TQ´en. Den bliver servet (~ serviceret) af din medieserver - altså Twonky. Twonky henter musikfiler i de mapper, som du nu har angivet, at den skal lede i. Resten er ligegyldigt.

Når jeg skal hente musik fra min NAS, så fremstår min server som 'Klods' i klientens display. Hvor serveren så skaffer sin musik fra, kan klienten ikke se

Navnet på serveren sætter du op under 'First Steps':


Venligst
Søren
Til top
krimmo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2008 kl. 19:53
Hej

Har selv en 109'er, og jeg forstår ikke helt dit spørgsmål...
(Det vil sige, jeg forstår nok dit spørgsmål; men jeg tror du har misforstået noget.)

Twonky er en integreret del af din QNAP 101, og ikke noget du skal selv skal installere bagefter. Ligesom du heller ikke skal anskaffe en licens til Twonky da der følger en "fuld" licens med din QNAP.

Når du geninstallerer din QNAP (har du lagt ny firmware på?) vil Twonky være der i form af den såkaldte UPnP Mediaserver.

Fra QNAPs hjemmeside har jeg sakset følgende (se tekst med fed til sidst) om TS-101 Software Spec.:
Citér
UPnP MediaServer:
   

Support UPnP/ DLNA multimedia technology; Share stored photos and home videos on TV, listen to music on Hi-Fi system via DMP, PS3 or Xbox 360
Support content format
Music:     MP3, WMA, WAV, 3GP, M4A, MP4, LPCM, Ogg Vorbis, FLAC, MP2, AC3, MPA, MP1, AIF
Photo:     JPEG, PNG, TIF, BMP
Video:     MPEG1, MPEG2, MPEG2-TS, MPEG4, AVI, WMV, VOB, DivX, 3GP, VDR, ASF, MPE, DVR-MS, Xvid, M1V, M4V
Internet Radio:     vTuner, Shoutcast
Playlists:     WPL, PLS, M3U
Enjoy more than hundreds of worldwide Internet radio (built-in TwonkyMedia)


Du skal muligvis ind og aktivere UPnP Multimedia server i QNAP'ens administrations sider inden du kan se tilgå din Twonky UPnP server på port :9000

Håber dette kan bringe dig lidt videre...



TH42PV60 (med slanger af og til)
Samsung 3126
PS3
Yamaha RX-V1700
Squeezebox Duet(s) + Classic + Boom + Touch
QNAP-109
SqueezeCenter 7.5.1
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2008 kl. 20:39
krimmo, bruger du i øvrigt Twonkys radiodel?
Jeg har ikke kunnet finde ud af, om den egentlig virker OK...

Ved du så evt. også, om Twonky bliver opdateret ved en almindelig firmwareopdatering?

Jeg har en ret overfladisk viden om Qnap, så det vil jo være rart at kende lidt til den, lidt mere end det man lige flygtigt læser sig til.

Der har jo været flere spørgsmål på det sidste om Qnap, og jeg har forsøgt efter bedste, almene NAS-evne at besvare de mere hardwarespecifikke ting.

Venligst
Søren
Til top
krimmo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2008 kl. 22:55
Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

krimmo, bruger du i øvrigt Twonkys radiodel?
Jeg har ikke kunnet finde ud af, om den egentlig virker OK...

Ved du så evt. også, om Twonky bliver opdateret ved en almindelig firmwareopdatering?


Hej Søren

Jeg bruger i øjeblikket udelukkende min QNAP som Slimserver og til at gemme lidt billeder og lignende på.

Jeg har "kun" en Squeezebox, og den er ikke UPnP. Og da jeg ikke har andre UPnP klienter har jeg slet ikke haft gang i Twonky på QNAPen endnu.
Jo jeg har lige startet servicen op og set den køre, men derefter deaktiveret den igen for at spare resourcer og og sikre at disken spinder ned når den er inaktiv.
Så med hensyn til radio delen må jeg blive dig et svar skyldig...

Men jeg kan se på det en dag ved lejlighed hvis jeg kan finde en UPnP klient til PCen. Er Windows Media Player UPnP kompatibel?

Twonky bliver opgraderet sammen med firmwaren. Aktuelt er det version 4.4.2 på min 109er. 4.4.3.1 var ikke med i den sidste firmware på grund af nogle mp3 problemer (jvf. QNAPs diskussions forum).

Dertil kommer at Twonky er en licenseret del af QNAP pakken, og ikke noget man selv skal købe en licens til.

Hilsen

Kim


Redigeret af krimmo - 03-Januar-2008 kl. 23:11


TH42PV60 (med slanger af og til)
Samsung 3126
PS3
Yamaha RX-V1700
Squeezebox Duet(s) + Classic + Boom + Touch
QNAP-109
SqueezeCenter 7.5.1
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2008 kl. 23:00
Det lader til at shoutcast/vtuner virker fint på qnap, har haft en del forskellige radiostationer kørende på min xbox, (virker pt ikke på ps3) men har store problemer med at få xboxen til at sluge .asx om det så er twonky eller xbox'en der er sær ved jeg ikke...

men det virker ihvertfald fortrinligt med de radiostationer der kommer direkte fra shoutcast...
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2008 kl. 23:29
OK, fumper! Fedt  Det er rart at vide!
Jeg har ikke rigtigt haft nogen føling med det, men det har virket lidt - måske med andre produkter eller 'teknologier' - som om, at det ikke rigtigt virkede med radio (og Twonky). (Hvad xboxen ikke kan, det kan Noxon. Det er fedt at høre Videnskabens Verden, eller... Sorry, men jeg er så glad for det )

krimmo, jeg vidste jo egentlig - når jeg tænker lidt efter - godt, at du havde en SB, så det var jo vel nok et spørgsmål i ren panik

WMP11 er faktisk UPnP-kompatibel, men du kan også teste Twonky i din browser.
Gå til konfig-siden og klik på 'øjet' i øverste, højre hjørne af skærmen.

Følger Twonky faktisk med firmwareopgraderingen af Qnap?
Det lyder virkelig som om, man hos Twonky alligevel har fundet en konkurrenceparameter (De har i sidste måned annonceret, at de ikke understøtter tilfældige NAS-systemer længere.)
Nå, jeg tænkte det jo nok, jf. mit svar tidligere i denne tråd.

Venligst
Søren
Til top
FrannerDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-August-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2008 kl. 23:48

@Auri

Det kan godt være, at jeg har misforstået noget, men nu prøver jeg alligevel. Hvis det er helt hen i hampen, skal I bare se bort fra dette indlæg.

Har du installeret Qnap Finder på din computer? Hvis du åbner dette program, finder programmet automatisk din Qnap.

Derefter klikker du på Connect - "velkomstbillede" til Qnap'en fremkommer. Klik dernæst på Adminstration og log dig på som administrator.

Under Network Settings klikker du på Multimedia Station, og sørger for at der er et flueben ud for Enable UPnP MediaServer, og derefter klikker på Apply. Når dette er gjort kan du klikke på det link, der befinder sig ved Enable UPnP MediaServer, og du automatisk dirigeret over på en setup-side tilhørende TwonkyMedia.

Som hentydet ovenfor er dette bare et skud i tågen. Jeg selv måttet formatere min Qnap grundet isætning af endnu en harddisk, men det "eneste" der forsvandt i den forbindelse var de data jeg havde lagt på den i forvejen installerede harddisk. Alle programmer som TwonkyMedia og Qnap's administrationside var bibeholdt klar til endnu engang at fodre min Qnap med musik, billeder osv.

Jeg håber, at dette hjalp dig

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2008 kl. 00:15
Oprindeligt skrevet af FrannerDK FrannerDK skrev:

(..)Alle programmer som TwonkyMedia og Qnap's administrationside var bibeholdt klar til endnu engang at fodre min Qnap med musik, billeder osv.

Ja, det tænkte jeg f... nok! Men jeg er jo rimeligt meget hæmmet af min manglende viden om Qnap (hands-on).
Jeg kan se, at der tilsyneladende er en nogenlunde velbegrundet årsag til at vælge Qnap fremfor Synology
OK! Så er der jo lige prisen... NåHMMMja! Jeg er sandelig ikke utilfreds

Venligst
Søren


Til top
Auri Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 374
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2008 kl. 20:28
Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

Oprindeligt skrevet af Auri Auri skrev:

Det skærmbillede du henviser til har jeg tidligere været inde på(inden formatteringen) og der havde jeg min mappe Qmultimedia som eneste mappe den skulle scanne i! men der virkede det ikke med TQ´en.


Denne passus slår mig lige!
Du har intet at gøre i mappen Qmultimedia med TQ´en. Den bliver servet (~ serviceret) af din medieserver - altså Twonky. Twonky henter musikfiler i de mapper, som du nu har angivet, at den skal lede i. Resten er ligegyldigt.

Når jeg skal hente musik fra min NAS, så fremstår min server som 'Klods' i klientens display. Hvor serveren så skaffer sin musik fra, kan klienten ikke se

Navnet på serveren sætter du op under 'First Steps':


Venligst
Søren

Hej igen tak for alle svar.

jeg prøvet mig frem snakket med Producenten af TQ som heller ikke mener det er den det er galt med, men de kunne ikke sige andet.

Når alt kommer til alt. kan jeg ikke komme ind på config siden til Qnaps Upnp altså Twonky!

Jeg kan godt komme ind på :6000 og konfigurere Qnap´en men under multimedia Station i Network settings kan jeg "enable Upnp Mediaserver" og derefter trykke på ling til :9000. her kommer jeg ind på en side med de førnævnte 3 mapper(music, pictures og videos) og inte andet. trykker jeg på et af dem går den videre til ;9000/webbrowse/032

Under netværkssteder på min pc er der de 5 mapper(web, multimedia etc)

samt et icon med QNAP som går væk hvis jeg trykker på knappen skjul ikoner for Upnp-enheder på netværket. Den sidste ikon var der ikke den gan det virkede! men jeg kan ikke slette det!

KAn også være at det har været der hele tiden men bare været skjult det kan jeg ikke sige, men det er den jeg kommer ind på når jeg søger efter Upnp servers på TQ.

Trykker jeg på ikonet kommer jeg ind på den samme Twonky side  som før omtalt, men inet med nøgler el. config. sider!!

 

KAn det være en firewall indstilling der blokerer? jeg kan jo godt spille filer fra pc når den er tændt så netværket må jo virke!

 

Nu har jeg bare beskrevet det fuldstændigt som jeg oplever det. Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg er træt af det og snart ikke gider at bruge mere tid på det, samtidig har jeg fornemmelse af at for den rette person vil dette problem tage under 5 min. at løse

Så er der nogle på sydfyn der ved noget om dette så send gerne en PB, der er nogle gode øl i vente!

 

Auri

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu