recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Twonky Media
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTwonky Media

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
dreamstream Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2007 kl. 17:38

Jeg har iøvrigt downloaded mediamonkey og rippet 3 af min datters cd'er med den. Den ripper til ....\simone\vindens farver\*.mp3

Alle sange får korrekte titler, men twonky kan først scanne dem når de bliver flyttet helt op i roden.

Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2007 kl. 18:33

HAR du fået sat din Twonky op - formentlig via en URL a la denne: http://192.168.2.102:9000/configpage/index.html

Her har jeg konfigureret Twonky, så den scanner præcis de foldere på min NAS (også mine døtres MGP-rædsler!), som jeg ønsker... og med det link har jeg også defineret min træ-struktur (album, artist - men ikke folder, selv om det også er muligt...). Det er præcis den træstruktur du definerer her, som du vil se gengivet i Twonkys mediebrowser - men igen: Måske du allerede har været alt det her igennem....

Men jeg ved jo ikke, hvad man gør, når man har Twonky "medfødt" på sin NAS. Jeg startede med basic setup øverst til venstre på config-sitet - det skal du nok også... eller også har du forlængst gjort alt det! Jeg synes bare ikke det virker sådan?

Hvis du indstiller MM til at rippe CD'erne samme sted hen, så opdager Twonky dem med garanti...

Tak for ulr'erne - jeg har fået dem gemt som *.M3U. Det funker perfekt i WMP, men jeg kan ikke få det til at spille gennem Twonky - nu har jeg smidt dette spørgsmål på Twonkys forum, for selvfølgelig skal det spille (har du et bud?!): http://www.twonkyvision.de/forum/viewtopic.php?t=2717

TV2 Radio synes STADIG ikke, at de vil oplyse deres url... hm...

kris



Redigeret af kris - 02-Februar-2007 kl. 19:53
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
dreamstream Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2007 kl. 21:21

Hej Kris

Jeg kiggede på min opsætning en gang til og mindsanten om ikke det lykkedes

Jeg opdagede at når jeg indtastede en ny sti til min datters sange så poppede der en ny tekstbox op således at jeg kunne indtaste endnu en sti og lur mig om ikke man kan indtaste yderligere nogle stykker.

Tak for hjælpen

Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2007 kl. 12:02

Jamen, du kan lave lige så mange stier du lyster, hvor Twonky skal lede. Men sætter du ikke din Twonky op her: http://192.168.2.102:9000/configpage/index.html

Jeg kæmper ellers fortsat med at få Twonky til at spille en radio playlist - foreløbig uden held (men jeg har fået lavet playlister med alm. musikfiler, som nu fluks popper op i Twonky):

http://www.twonkyvision.de/forum/viewtopic.php?t=2717 

kris

Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2007 kl. 12:15

Hov - nu er den sgu dukket op i Twonky. Nu er det bare asx-filerne den nægter at spille - det går fremad! Måske jeg kan narre SLA/Twonky ved at ændre asx til m3u, så det ikke bare er ungdomshuset, som går igennem til min SLA.... men alle stationerne funker i mediebrowseren ved aflytning på selve pc'en, da den samarbejder med WMP på min pc kan jeg se...

SLA'en kan godt streame stationerne (uden om Twonky) - så det er faktisk Twonky der ikke SELV kan klare det i forhold til min klient... så når du får en klient: Den vil ikke kunne streame radio gennem Twonky (medmindre det er Shoutcast-stationer). Men heldigvis kan SLA'en altså selv, så jeg klarer mig!

Ser i øvrigt at Computercity sælger en Soundbridge til en tusse, men ved ikke om den både har WLAN og LAN - hov, Hifi-klubben sælger den endnu billigere, og den har tydeligvis LAN-mulighed (sådan læser jeg det i hvert fald): http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Home_Networking/Pinn acle_SoundBridge_HomeMusic_Home_Networking_Sortsoelv.htm

kris



Redigeret af kris - 03-Februar-2007 kl. 17:23
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
dreamstream Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2007 kl. 17:01

Hej Kris

Jo jeg sætter min twonky op på configsiden, ligesom den du linkede til.

Finessen eller det smarte er at man kun har mulighed for at taste 1 søgesti ind. Såsnart man har udfyldt den ene søgesti kommer der dog en ny til syne osv. altså en dynamiske liste som bliver større mindre efter behov. Denne finesse havde jeg ikke lige set i første omgang, men man lærer jo hele tiden.

Den soundbridge du linker til er desværre den billige af de to modeller. Den har vist længe kostet det samme. Også den store er stadig for dyr syntes jeg. Se dem begge her: http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Home_Networking/ 

mvh dreamstream

Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2007 kl. 17:06

Selvfølgelig - jeg har bare glemt, at da jeg i sin tid satte mit system op, startede jeg også med én sti! Nu kører jeg med fire styk.

Har du være inde og aktivere Shoutcast under internetradio i Twonky-opsætningen - det er hel del radio du får adgang til...

Nå, sidder lige og synkroniserer min ældste datters MP3-spiller - og dér er MM sgu også brilliant!

kris

Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
dreamstream Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2007 kl. 19:09
Jeps, jeg har slået shoutcast til. vtuner har jeg stadig disabled
Til top
kfkv Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-August-2006
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2007 kl. 20:36
------

Mvh Kasper

Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2007 kl. 20:53

Den virker sgu på min SLA5520. Super. Hvor fik du den fra? Imponerende... (men ligesom øvrige streams virker det ikke gennem Twonky for mig - det virker kun gennem Philips).

kris

Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
kfkv Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-August-2006
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2007 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af kris kris skrev:

Den virker sgu på min SLA5520. Super. Hvor fik du den fra? Imponerende... (men ligesom øvrige streams virker det ikke gennem Twonky for mig - det virker kun gennem Philips).

kris

Google it

Det er nok fundet med en af de der radio-snoopere.

------

Mvh Kasper

Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2007 kl. 21:23

Man undrer sig over, at TV2 ikke selv vil oplyse det... en "radio snooper" - så har jeg hørt det med....

kris

Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu