recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Twonky min bare r..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTwonky min bare r..

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
dkduck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-September-2005
Status: Offline
Point: 109
Direkte link til dette indlæg Emne: Twonky min bare r..
    Sendt: 30-Marts-2008 kl. 11:32
Hold op hvor jeg er ved at være træt af Twonky, findes der ikke et ordentligt alternativ til noget der minder om Twonky, men som virker.

Jeg har indtil mange gange oplevet at Twonky ikke kan se albums eller sange som er flyttet over på min NAS, så laver jeg er rescan, eller genstarter Twonky server - ingenting sker, de dukker ikke op!!!!
Konen er ved at få et totalt flip over det, hvilket jeg også er....det skulle være så godt, men ej det er.

Ja, de er tagget gennem MM, ja de kan se via File Explorer, nej de kan ikke ses af Twonky Web interface eller min Noxon.
MVH
Erik M M
>> Noxon2 - MSS2 500Gb - Technics Receiver - B&W DM220
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Point: 1046
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2008 kl. 14:44

Sikke noget møg - og nej: Der er ikke for alvor noget UPnP-alternativ. Har du prøvet en rebuild af Twonky? Hvis ikke: Prøv det! Du finder den under "troubleshooting" i Twonkys venstremenu. Det har indimellem hjulpet mig, når Twonky har drillet.

kris

Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2008 kl. 14:55

...og et spm. mere - hvilket filformat bruger du? MP3 virker stort set altid for mig med Twonky, hvorimod jeg for nogle år siden have WMA-filer, der drillede Twonky. Derfor har jeg i dag KUN MP3-filer.

kris

Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
dkduck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-September-2005
Point: 109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2008 kl. 22:06
Har prøvet at rebuilde, bruger MP3.

Når jeg enda prøver at rebuilde, efter at have fjernet alle filer og foldere (ca. 300 albums), så folderne er tomme, kommer den gujøme og sige den kan finde 32 albums?????? Men der er jo ingen !!!!

Har prøvet at reinstallere, finder stadigvæk 32 albums??? (cache, database er slettet)

Der er intet at finde på deres forum, hvilket er umådeligt langsomt og ubrugeligt. Service er vist et ondt ord for Twonky folkene.....

Har prøvet at hente v. 4.4.4 og lagt det på en comp. Men det spiller ikke ordentligt Twonky, har en mistanke om at det ikke er ordenligt kodet (har dog ingen forudsætninger for at udtale mig om det).

Jeg ved snart ikke hvad man skal bruge, føler man har købt katten i sækken ang. Noxon og Twonky. Sjovt nok havde vi lige snakket om at købe en iRadio til badeværelset, men det er godt nok skrinlagt lige nu.

Nå, tror jeg vil prøve at finde et alternativ, dog ikke iTunes....men andet må der findes!
MVH
Erik M M
>> Noxon2 - MSS2 500Gb - Technics Receiver - B&W DM220
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 08:58

Hm... der er desværre intet alternativ med din NAS (medmindre du er ekstremt NAS-kyndig) - ud over den indbyggede MSS II-medieserver (som måske er gået tabt, da du installerede Twonky på MSS II'eren?). Og du er sikker på, at du har sat stierne rigtigt op i forhold til, hvor Twonky skal kigge - jeg skal jo spørge... jeg har nemlig ikke hørt om lige dette problem før...

kris

ps: prøv ellers at maile direkte til Twonkys Christian Gran: gran@twonkyvision.de 

Redigeret af kris - 31-Marts-2008 kl. 08:59
Til top
teleplus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Februar-2005
Point: 364
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 10:09
Hej DkDuck..

Har den samme setup som dig - Noxon2, MSS2 500GB og Twonky. Hos mig spiller det super nemt. Alle albums der bliver kopieret til NAS  bliver registreret af Twonky inden 20 sec. Har aldrig oplevet de problemer du beskriver hverken med vers. 4.4.2 eller nuværende 4.4.3

Har ikke andet forslag end reinstallation af MSS2 - hvis ikke andet hjælper
Til top
ildocteur Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-September-2005
Point: 217
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 12:18

Jeg ved ikke hvilken platform/OS MMS2 anvender, men hvis den er ipkg Linux baseret, så er de ret par alternativer.

Jeg har ikke selv prøvet dem, men du kan evenmtuelt prøve MediaTomb http://mediatomb.cc eller Fuppes på http://fuppes.ulrich-voelkel.de/

Du må meget gerne poste tilbage med dine erfaringer.

ildoc

Redigeret af ildocteur - 31-Marts-2008 kl. 12:20
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu