|
TX-55AS640 vs KDL-55W805B |
Besvar ![]() |
Side <12345 6> |
Forfatter | |
Plex ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 618 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Øv øv - men tak for svar Henrik :) Jeg har nemlig ikke fjernbetjening til min Holfi forstærker, så det er faktisk et krav... Hrmm så det vil dermed sige Sony igen
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Det er nemlig kun på Sony du kan det. Og netop en af grundene til, at jeg fravalgte Samsung og Panasonic med det samme til svigerfar. Han har nemlig nogle Beolab højttalere, som skal kobles til TV'et, og dem kan man jo nemlig ikke styre volumen på.
|
|
![]() |
|
Plex ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 618 |
Ja så er valget klar - specielt efter at have læst, at AS640 har meget tynd lyd. Er det kun på hovedtelefon stikket man kan regulere på, eller også på phono analog ud?
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Du kan justere hovedtelefonudgangen på alle TV. På Sony kan du justere på den anden udgang også. Dog er det et SPDIF udgang. Men det fikses med en DAC. De fås i alle priklasser. Sådan en her, burde klare opgaven: http://www.amazon.co.uk/Prosteruk-Digital-Toslink-Converter-Adapter/dp/B00KNNSKV0/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1419699946&sr=8-1&keywords=dac
Men som med alt andet, så får du bedre kvalitet, hvis du vil ofre lidt mere. HIFI Klubben har er Argon DAC til omkring en plovmand. Husk dog også, at hvis du vil bruge dit eget ophæng, så skal du have en VESA adaptor. Men foden der følger med TV'et, virker også som ophæng, hvis de skruer den bagpå, i stedet for under TV'et.
|
|
![]() |
|
Bladerunner ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2012 Sted: Midtsjælland Status: Offline Point: 306 |
EDIT: Så ikke at Nagash allerede havde svaret
![]() Redigeret af Bladerunner - 27-December-2014 kl. 18:25 |
|
![]() |
|
Jeg takker for svaret... En billig DAC kontra hovedtelefonstikket, kan vidst være det samme :) Det må være W805 i 55" jeg skal have, men det er lidt meget at give 2000 for de sidste 5" ![]() Måske 55" kommer længere ned, i de kommende uger - hvem ved ![]() edit: kan se, at Wupti rent faktisk har haft 55w805 til 6000 så sent som d. 10 december - så tror jeg vil vente på den rigtige pris
Redigeret af Plex - 27-December-2014 kl. 18:50 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Jeg havde Panasonic PX80 plasma inden, og i sammenligning med det, så er lyden ikke ringere i AS640!
M.v.h. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Du kan selvfølgelig regulere hovedtelefonudgangen på Panasonic også!
M.v.h. |
|
![]() |
|
Nååå men så er der jo ingen problemer Henrik B. ;) Dvs. tv'et muter egne højttalere, når man tilslutter et mini jack kabel?? På min G30 syntes man kun, at kunne regulere interne højttalere og hovedtelefoner særskilt via menuen?
Redigeret af Plex - 27-December-2014 kl. 21:03 |
|
![]() |
|
Jeg frygter lidt, at det fungerer på samme måde, som på min G30'er. Er det noget du kan be eller afkræfte Henrik? Hovedtelefoner For at justere lydstyrken Til at vælge lydudgangen for at justere lydstyrken [Højttalerindstilling] i menuen Lyd
|
|
![]() |
|
Det fungerer i hvert fald sådan på mit GT30. Tror det er sådan på de fleste. Igen på nær Sony. De er åbenbart de eneste, der kan finde ud af, at lave lydindstillingerne ordentligt. Der indstiller man selv, om man vil have lydregulering på udgangen, og om TV'ets højttalere skal slå fra. Det gælder begge udgange. Som standard er lydregulering slået fra, så man skal lige ind i menuen at finde det.
Sony er næsten perfekt. De skulle bare lave plasma eller OLED :-)
|
|
![]() |
|
Jeg skal tjekke, når jeg kommer hjem.
M.v.h. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |