recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TX-55AS640 vs KDL-55W805B
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TX-55AS640 vs KDL-55W805B

Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2014 kl. 11:45
Ok.

Du tager nu fejl m.h.t. Panasonic'ens fod, da den er i solid metal.
Der er i øvrigt to muligheder for at se på guiden hos Panasonic. Ved ikke om Sony'en også har det.

Men kvalitetsmæssigt ingen tvivl om, at Sony er et godt valg! De har stadig en rekordlav fejlrateprocent.

Godt Nytår.

M.v.h.
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Point: 618
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2014 kl. 12:21
Godt nytår til dig også!

Jeg læste dette om AS600, og antog at det samme var gældende for AS640?

The TV is not made from exclusive or quality materials, but is instead just a simple black plastic frame with a silver plastic edge that is made to resemble brushed aluminum. The stand might look like aluminum, too, but it is also made from plastic with a metal bar inside for added stability.

Tror også at Sony og Panasonic, er blandt de mærker der er færrest fejl på, uden at have set statistik.
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2006
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2014 kl. 12:31
AS600 kan ikke helt sammenlignes med AS640. For det første vender alle stikkene direkte bagud på AS600, hvor de på AS640 vender ud til siden. For det andet virker AS600 generelt bare billigere, og det er den jo bogstaveligt talt også.

Men tillykke med din Sony. Den har også markedets laveste input lag, hvis man er til seriøs FPS-gaming.
Skulle jeg vælge en mid-end fladskærm i dag, ville det også være mellem Sonys 800-serie og Pana AS640, og Samsung H7005 som wildcard.

Jeg har jo selv en Panasonic G20, så det er ret vildt, at din nye Sony kan matche din gamle G30 på sortniveau.

Hvad med hurtige bevægelser og clouding. Hvordan klarer din Sony sig på det punkt?
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2014 kl. 12:37
Plex.

Der er kun en ting, som mere mere billigt ud, end sort plast - sølvfarvet plast! Men det lever jeg med, eftersom det for mig mere er billedet, end det er rammen, som betyder noget.

M.h.t. oplevet og faktisk kvalitet (vægt), så vejer Panasonic'en også mest.   

M.v.h.
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2015 kl. 19:35
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

KLIP

Jeg har jo selv en Panasonic G20, så det er ret vildt, at din nye Sony kan matche din gamle G30 på sortniveau.

Hvad med hurtige bevægelser og clouding. Hvordan klarer din Sony sig på det punkt?

Sortniveau er virkelig godt - lever fuldt op til min G30'er. 

Der er ingen problemer med hurtige bevægelser. Nu er jeg ikke selv så meget til sport, men der er en dedikeret fodbold knap på fjernbetjeningen.

Clouding er nærmest ikke tilstede, men det kan ses - noget jeg absolut ikke så på G30'eren.

Skønt at man kan se tv om dagen, og anstrengene reflektsioner.

Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2015 kl. 19:58
Jeg var lige i Fona efter nogle Hue-pærer, og tjekkede i den forbindelse nogle fladskærme ud. Det var ikke med de helt kritiske briller, da jeg personligt mener, at demo'er i butikker, ikke egner sig til at skabe et fuldstændigt billede af, hvordan fladskærme performer bedst.

Med det sagt, så virkede Pana AS640 til at have en bedre betragtningsvinkel end Sony W805. Sonys IPS-panel på X8505B var bedre end både W805 og AS640 på det punkt, men det var også forventeligt. Men umiddelbart så virkede det til, at As640 havde en ganske fornuftig betragtningsvinkel til trods for, at den har et VA-panel. I det hele taget virkede det til, at man fik en del kvalitet for sine penge.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2015 kl. 20:04
Min personlige holdning er, at AS640 er det absolut bedste TV i prisklassen (<6.500,-).
Man kan i øvrigt "snyde" med den opfattede betragtningsvinkel, ved at skrue op for farve og kontrast.

M.v.h.
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2015 kl. 21:28
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Min personlige holdning er, at AS640 er det absolut bedste TV i prisklassen (<6.500,-).
Man kan i øvrigt "snyde" med den opfattede betragtningsvinkel, ved at skrue op for farve og kontrast.

M.v.h.

Det vidste jeg faktisk ikke, at man kunne. Jeg er næsten sikker på, at de alle var skruet op på fuld knald. 

Men prisen på X8505 er godt nok skarp. Jeg var godt nok fristet.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2015 kl. 23:24
Jep! Hvis man skruer op for farverne, så opfattes udvaskningen ikke så voldsom, og det fremstår derfor som en bedre betragtningsvinkel.

M.v.h.
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2015 kl. 23:40
Jeg syntes betragtningsvinklerne er super gode på mit 55w805, med indstillingerne fra flatpanels test.

Syntes ikke jeg bemærker den store forskel, i forhold til min Pana G30 plasma.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2015 kl. 00:37
Jeg har et VT30 som jeg overvejer at skifte ud, alene fordi jeg har for meget dagslys til at jeg ser tv i solskinsvejr.
Jeg syntes stadig at VT30 levere et fremragende billede, men ift x8505 er det så en mærkbar nedgradering på billedfronten alene? 
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2015 kl. 01:16
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg har et VT30 som jeg overvejer at skifte ud, alene fordi jeg har for meget dagslys til at jeg ser tv i solskinsvejr.
Jeg syntes stadig at VT30 levere et fremragende billede, men ift x8505 er det så en mærkbar nedgradering på billedfronten alene? 

Jeg har selv haft et VT30, fint TV. Om et Sony er en nedgradering, kan man ikke firkantet svare på. Det nævnte Sony TV er et fint TV, og i mine øjne bedre end prisen. Du får en fin kvalitet i selve opbygningen, kan det samme som de dyrere modeller  - HEVC osv.

Sortniveauet vil være lidt ringere end på VT30, og du kan opleve andre billedfejl end på VT30. Her tænker jeg på en mulig dirty screen effekt.

Men om det er en billedmæssig nedgang afhænger af hvem du spørger. Du vil få et andet billede, og et noget mere klart og detaljeret billede. Smut ud og check det ud selv, og se hvad du selv mener.Smile 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 3456>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu