Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
mfuglsang
Junior bruger
Oprettet: 04-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 24
|
Emne: TX-P42X10Y - får jeg problemer med genskind?? Sendt: 06-Januar-2010 kl. 00:09 |
Hej.
Jeg er blevet anbefalet her på forum at et TX-P42X10 vil passe til min stue 
Jeg har så efterfølgende læst en anmeldelse på flatpanels.dk. Og der skriver de at den har lidt problemer med genskind.. Og så er det jeg bliver lidt bekymret. Der hvor mit TV står, er der vinduer på begge sider, og et skråt over for TV'et. Så der kommer nogle gange en del lys ind..
Kan jeg få problemer med genskind??
som jeg forstår er én af grundene til at i anbefaler mig plasma - betragtningsvinkel. Denne har jeg nemlig brug for..
Men er det pest eller kolera med hensyn til genskind/betragtningsvinkel?? Og er der flere fordele som gør plasma en fordel - så meget at det vinder over ulemperne??
|
 |
Strange
Guld medlem
Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 3199
|
Sendt: 06-Januar-2010 kl. 00:24 |
Jeg ville ALLE dage vælge plasma som primært tv. Hvis du har gardiner skal du altså ikke tænke så meget over det.
|
 |
mfuglsang
Junior bruger
|
Sendt: 06-Januar-2010 kl. 00:30 |
Okay.
Jeg har gardiner, men har dem sjældent rullet ned..
Jeg kan godt se at de på flatpanels.dk, skriver at P42X10Y er godt "value for the money", så det kan jo ikke være et helt dårligt TV..
Men jeg har bare så lidt forstand på det her med TV, så folk kan bilde mig ind, at alt er godt.. Så når der nævnes noget negativt, fokuserer man jo meget på det..
Jeg vil jo nødigt blive skuffet.. :)
|
 |
thor-thor
Guld medlem
Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
|
Sendt: 06-Januar-2010 kl. 09:30 |
Jeg ville ikke være så bekymret for vinduer ved siden af etc. Men hvis du har vinduer bag ved din siddeposition som vil spejle sig i skærmen, skal du nok regne med gardiner.
|
 |
kanzleren
Ny bruger
Oprettet: 25-Oktober-2006
Point: 8
|
Sendt: 06-Januar-2010 kl. 09:35 |
Jeg har samme overvejelser. Overvejer også x10y, men har også vinduer bag skærmen. Vil det give mindre genskind at vælge et lcd-tv?
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
|
Sendt: 06-Januar-2010 kl. 10:10 |
Hvis man ikke havde problemer på sit gamle CRT TV, vil man heller ikke opleve problemer på en plasmaskærm, eftersom de, i modsætning til CRT (de fleste), har en antirefleksbehandling.
I min verden hjælper det ikke noget at købe en mat LCD skærm - tværtimod! På en blank skærm kan man kigge "igennem" reflektionen, og fokusere på billedet. Det kan man ikke på en mat LCD, som vil sprede lyset (reflektionen) i selve panelet, og dette kan man ikke abstrahere fra. Det vil simpelthen give matte områder i billedet...!
Næææh, hold jer roligt til X10. 
M.v.h.
|
 |
vasif
Guld medlem
Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1773
|
Sendt: 06-Januar-2010 kl. 10:23 |
Uanset hvad, er det pest og kolera. En Plasma-skærm, såvel som en LCD-skærm vil bestemt ikke yde optimalt i disse omgivelser. Hvordan kan man fokusere på et billede, hvis jeg kunne se min halve stue igennem en Plasma-skærm, og dermed have "2" billeder på samme tid?
Til trådstarter. Træk gardinerne for, evt. kun i dagtimerne, hvis du vil udnytte din skærm bedst. Køb gerne en X10.
Redigeret af vasif - 06-Januar-2010 kl. 10:27
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 06-Januar-2010 kl. 11:23 |
Det er svært at vurdere på forhånd, min svigermor skiftede sin Philips lcd 32" ud, men en 37" af de "nye" pana plasma (såvidt jeg husker samme serie som den du spørger på)
Jeg var lidt bekymret for lys, da der er glas fra side og bag, med aftensol på... og lyse gardiner, jeg havde advaret på forhånd om det kunne være et problem, efterfølgende har jeg spurgt hende om det har givet hende gener, og hun siger at det har det overhovedet ikke, og hun var ualmindeligt glad for skiftet da hun syntes billedet står meget bedre på det nye tv.
Så i denne situation nej, jeg har dog hørt om andre der med tidligere modeller havde problemer... det bedste må vel være at købe skærmen med returret også prøve at få den op på positionen derhjemme og se.
|
Mvh
René
|
 |
vasif
Guld medlem
Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1773
|
Sendt: 06-Januar-2010 kl. 11:58 |
Der kan være forskel fra stue til stue, og fra person til person, i forhold til hvor meget man føler sig generet af det, men optimalt bliver det aldrig. Problemet hos trådstarter lyder dog ikke som et stort problem, i forhold til min egen stue, hvor der er langt flere vinuduesparter, og hvis jeg alligevel skulle vælge imellem pest eller kolera, ville det ende ud med kolera (LCD), da den i min stue gør sig meget mere egnet en enhver Plasma-skærm. De matte områder på en LCD-skærm er forholdsvis minimal på min egen skærm. Et godt råd, som også er nævnt af Rhsin er at prøve fjernsynet i de omgivelser man skal bruge det i. Ummidelbart tror jeg ikke der vil være de store problemer for trådstarter. Man kan alligevel ikke få en LCD-skærm i samme kvalitet som X10 til de samme penge, hvis man kunne, ja så var det måske værd at overveje:)
|
 |
mfuglsang
Junior bruger
|
Sendt: 06-Januar-2010 kl. 13:02 |
Takker for alt jeres hjælp.. Det er guld værd..
Det lyder som om jeg ikke skal være bekymret. Og det der beroliger mig mest er, at det ikke vil blive værre end på min nyværende CRT (32" Philips). På det, har jeg sommetider lidt problemer med reflektioner, men det er sjældent.
Og noget andet, er at for det meste er det jo om aftenen jeg bruger mit TV, og der er ikke problemer.
Så det tyder på at jeg bare skal prøve at bestille en X10Y, og se om ikke det er lige det jar har brug for.. 
Jeg har i forvejen et TH37PX80E, som jeg egentlig er rimelig godt tilfreds med.
Hvordan er X10Y'eren i forhold til denne??
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
|
Sendt: 06-Januar-2010 kl. 13:03 |
X10 er synligt forbedret, sammenlignet med PX80.
M.v.h.
|
 |
mfuglsang
Junior bruger
|
Sendt: 06-Januar-2010 kl. 13:09 |
Okay.. Endnu et argument til at vælge X10'eren.. Mon ikk det bliver den - det tror jeg næsten det gør..
|
 |