recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TX-P50C10YvsLG50PQ3500 pris 5500kr hvilken r bedst
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTX-P50C10YvsLG50PQ3500 pris 5500kr hvilken r bedst

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hawkster Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-November-2008
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Emne: TX-P50C10YvsLG50PQ3500 pris 5500kr hvilken r bedst
    Sendt: 16-Januar-2010 kl. 18:13
Jah som overskriften siger, hvilken skal man vælge ?
Skal bruges til alm kabeltv..og boxertv
TX-P50C10Y Panasonic vs LG 50PQ3500 hvilken er bedst ????

kan kun se PQ3500 som har en del flere tilslutnings muligheder og 600hz , så i specifikationerne ser den bedre ud, men det ved vi jo, man ikke altid kan regne med :-)

Og mit budget er 5600kr max, og jeg finder ikke Y modellen til under 6500kr

Håber der er andre input, for idag er sidste dag Panasonic er på tilbud i elgiganten, mn jeg skal bestille den på nettet da den var udsolgt i forretningen, det var derfor jeg blev tilbudt den anden til samme pris.

LG kommer på tilbud i næste uge i elgiganten til 6500kr, men han ville sælge mig den til 55ookr da de nu ikke havde den anden.....

http://www.justbuyit.dk/shop/lg-50pq3500-plasma-5948p.html
fandt lige et link til en magen til tror jeg :-)

Panasinic http://ppradio.dk/242-147-211-plasma_2009.htm

På forhånd tak
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2010 kl. 23:21
Du får nok ikke den nordiske model af LG til 5500 kr., dvs. at det er parallelimport, men snup du bare den. Det er nærmest et røverkøb til den pris.

Selv hvis de begge kostede 6500, ville jeg nok hælde til LG'en pga. design. Du skal bare være klar over, at de begge er budget modeller, hvor der sikkert er sparet på tilslutninger og features, men til den pris kan man heller ikke forvente andet.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2010 kl. 07:24
Har også spurgt på flatpanels, der siger de at det er panasonic jeg skal vælge, 
hmnmn det er lige til at blive skør af det her   *G*

Ang, design så betyder det ikke så meget, jeg vil hellere have bedre billede.

Tak  :-)
Til top
doit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Februar-2008
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2010 kl. 11:00
Panaen har bedre billede, men LG'en er en rigtig fornuftig skærm =) Og så har den et pisse lækkert design.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2010 kl. 11:29
hmn, jah det er sgu ikke nemt, har bestilt begge fordi tibudet gælder kun denne uge, så en af dem ryger tilbage, kan se Panasonic kostede 10000kr i maj, nogen der kan finde priser på LGen

Men jeg går mest efter billed kvalitet... Så hvis der er stor forskel på de 2 vælger jeg Panasonic.

Til top
doit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2010 kl. 11:42
Den største forskel er IMO sort niveauet som er blevet rigtig godt på Panasonics 2009 modeller. Her halter LG ret meget efter. Panaen henter også lidt på den generelle billedkvalitet, men LG'en gør det godt, og er sikker på du vil blive glad for den også. Sådan noget som USB afspilning er ret fedt og hele menuopbygning er dejlig nem, overskuelig og logisk. Og fik jeg nævnt designet ;)
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2010 kl. 11:52
HEHE, du gør ikke valget nemmere  :-)

Men det må nu blive panasonic, så må konen leve med designet, jeg vil ha billed kvalitet :-)

Men 5555kr er da billigt for de skærme, især panasonic, den har jeg ikke fundet nogle steder på nettet i nærheden af denne pris, LGPQ3000 har jeg fundet til ca 5100kr og mener den er magen til 3500 bare uden dvb-c tuner
Til top
doit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2010 kl. 13:05
Sys heller ikke Panasonics design fejler noget. Mine forældre har x10 og det ser mildt sagt pisse fedt ud på væggen, sammen med et fedt tv møbel. 
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2009
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2010 kl. 19:33
Oprindeligt skrevet af Hawkster Hawkster skrev:

HEHE, du gør ikke valget nemmere  :-)

Men det må nu blive panasonic, så må konen leve med designet, jeg vil ha billed kvalitet :-)

Men 5555kr er da billigt for de skærme, især panasonic, den har jeg ikke fundet nogle steder på nettet i nærheden af denne pris, LGPQ3000 har jeg fundet til ca 5100kr og mener den er magen til 3500 bare uden dvb-c tuner

Nu er det ikke fordi Panasonics C-serie, som jo er deres billigste modeller, kan prale af vildt god billedkvalitet. Du får ikke den samme kontrast som i X-serien, ej hellere det samme antal tilslutninger, osv.

Men ja, til den pris skal du næsten købe dem begge og teste hjemme hos dig selv. Hvis du ellers gider slæbe 2 x 50" frem og tilbage. Tongue
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2010 kl. 22:16
http://ppradio.dk/242-147-211-plasma_2009.htm
kontrasten er da den samme,  eller ??
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2010 kl. 19:18
Var i elgiganten idag for at købe 50" C10Y men så en X10Y derude lige ved siden af hinanden, og der kan man se hvor meget "Natural Vision Filter" hjælper, det var helt vildt....
De kunne desværre ikke skaffe X10Y i 50" så jeg købte den i 42" til 3999kr, har lige fået sat den op og for pokker et godt billede...

Nogen der har en guide til den rigtige opsætning af billedet på sådan en...

Tak for alle de hjælpende ord herinde fra,,,,,tak tak tak...

Hilsen Lars
Til top
casper.skovgaar Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Oktober-2006
Point: 108
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 14:30
Prøv at kigger her, det er godt nok til den gamle model, men måske du kan bruge det alligevel.
http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PX80/Settings/

Du skal ihvertfald have den over på cinema.

Og det er godt nok vildt at man kan få et så godt tv til den pris :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu