|
TX-P50VT50Y |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
mollekas ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 83 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 16-Juli-2012 kl. 09:59 |
|
Har lige købt dette fjernsyn i Elgiganten og har nu set en masse tv i weekenden :)
Dette fjernsyn er ikke mindre end fantastisk til film og film i 3D i mørke omgivelser. Ikke en eneste finger at sætte på dette. Det er faktisk helt vildt :) Jeg blev dog hurtigt skuffet i forbindelse ved almindelig TV kiggeri i almindeligt dagslys og ville lige høre om det er fordi fjernsynet er indstillet forkert: - Sort er gråt. Men det er panelet også når det er slukket. Så det er der vel ikke så meget at gøre ved. Min brors seks år gamle Pioneer plasma er stadig markant bedre på det område. - Jeg synes at billedet flimrer. Kører det virkelig kun 50 Hz? Ved film er det helt perfekt, men der skriver den også at den kører 60 Hz. Kan det indstilles til 100 Hz? - Ved lyse billeder kan fjernsynet høres. Kan der gøres noget ved dette?. Ved filmkiggeri er lydvolumen højere ... så der hører man det ikke. - Genskin fra vinduer mv. er også en del tydeligere end på min brors seks år gamle Pioneer plasmaskærm. / Kasper
|
||
![]() |
||
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6288 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hej og tillykke med dit nye tv
![]() Der er en indstilling der kan bruges om dagen , hedder vist " THX bright room "THX dag eller noget i den stil. Kan dog godt være at du først lige skal køre tvèt til inden den indstilling. Når du ser Blu-ray skal den da ikke vise 60hz , tror at du har glemt at sætte din Blu-ray afspiller til at sende ud i 24hz ( 24P skal være sat til " on " ) . Hvis du har en Panasonic afspiller er den IKKE sat til " on " i default , altså fra fabrikken.... MVH
|
||
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
||
![]() |
||
mollekas ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 83 |
|
Jeg afspiller bluray via min PS3 ... og du har ret. Den starter med at vise 1080P 60 Hz, men når filmen begynder står der 1080P 24 Hz.
Hvordan kan det være at filmen ikke flimrer når almindelig tv kiggeri gør det ved 50 Hz? Jeg har prøvet THX brigth ... det bliver noget bedre :) men hvorfor fremstår panelet så lyst selv når det er slukket? er det normalt på plasma? / Kasper
Redigeret af Kasper10 - 16-Juli-2012 kl. 10:13 |
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
|
Vil nok ikke lige anbefale dig at køre THX Bright fra starten, den er formentlig for voldsom til plasmacellerne. Jeg synes den Bright indstilling er meget lys.
Kan ikke helt forklare dig, hvor dit panel ser gråt ud når det er slukket. Mit panel ser temmelig sort ud. Kan have noget med lysindfaldet i dit rum at gøre ![]() Redigeret af Hother - 16-Juli-2012 kl. 10:26 |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
|
Jeg har mange vinduer i stuen .... så der kommer lys fra alle sider :)
Har du en fornemmelse af at fjernsynet flimrer ved normal TV kiggeri? og er der noget at gøre ved det? / Kasper
|
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
|
![]() Edit: Glemte lige, prøv at checke med Flatpanels.dks indstillinger ved deres test af 50VT50, særligt omkring at slå alle "Billede forbedrings" indstillinger fra. Det kan måske ændre på dit flimmer ![]() Redigeret af Hother - 16-Juli-2012 kl. 10:53 |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
Jeden ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-April-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 51 |
|
Mit panel er helt sort når det er slukket. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
|
||
![]() |
||
humperdink ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 377 |
|
Når der er direkte lysindfald eller meget ambient lys i rummet vil et plasma panel fremstå gråligt når det er slukket og der vil være et stykke vej ned til dyb sort ved dagslys tv kigning. Til gengæld vil du få fornøjelsen af tv'ets potentiale når der er knap så meget lys i rummet.
|
||
Alt for meget grej at opgradere på.
|
||
![]() |
||
|
Jeg har nu nydt fjernsynet med en masse blu-ray film og tv kiggeri og er begyndt at se et mønster omkring flickering.
Når vi tænder fjernsynet om dagen er flickering meget tydeligt, men om aftenen når mørket har lagt sig så er det nærmest forsvundet. I forvejen har jeg slået alle extra features fra (eco mode osv.) så fjernsynet burde opføre sig ens. Der er indtil videre følgende muligheder - kan det have noget med at mørket har lagt sig? - kan det have noget at gøre med at fjernsynet er kørt varmt? - kan det være øjnene som vender sig til det? Den sidste tror jeg dog ikke så meget på, da jeg kan være væk flere timer (mens konen ser tv) og komme tilbage uden at kunne fremprovokere denne flickering. Jeg mangler at forsøge med først at tænde fjernsynet sent om aftenen ... Men det er svært :) / Kasper Konen ser aldrig denne flickering ... Men har heller ikke nævnt det for hende da det jo tilsydenladende ikke generer hende :) |
||
![]() |
||
Mr. Anderson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Esbjerg,Denmark Status: Offline Point: 772 |
|
Den måde panasonic laver deres plasma tv'er på frembringer i nogens tilfælde desværre lidt flimmerrig (inkl. mig selv) men det er ikke en fejl. Det er en ting som er blevet forbedret meget på fra f.eks. tidligere modeller som VT30'eren. Ved at rode med indstillingerne kan det reduceres og ja det er tydligere ved dagslys end aften, samme glæder deres aktiv 3d briller, flimmer også under dagslys eller når der er tændte lamper i rummet. (ens for alle aktiv 3d briller)
Plasma tv'er skal have lov til at "sidde" sig i cellerne som danner lyset der bliver til billedet. Derfor bliver der oftes snakket om tilkørsel af plasma tv for at undgå indbrændning eller retention på skærmen som er skygge effekter af logo'er fra tv kanaler. Under en indkørsels periode bruger man mildere indstillinger som ikke er for lyse og med for meget farver osv. en indkørsels periode tager imellem 100-200 timer. Nu siger du at du har vinduer hele vejen rundt i stuen. Godt du har valgt VT50 modellen og ikke GT eller ST da VT50 jo har sit helglas filter der reducere dagslys effekten på plasma cellerne. (Det lys cellen optager for minsker det den sender ud i rummet) Men det undre mig ikke at du siger din skærm er lidt grå med alt det lys du har i din stue, det er en af begrænsninger ved plasma teknologien, dog kommer den til sin rette om aftenen hvor man bruger mest tid foran tv'et
![]() Redigeret af Mr. Anderson - 28-Juli-2012 kl. 13:34 |
||
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
|
||
![]() |
||
|
Stadig ingen bud på hvorfor flickering er markant mindre når mørket har lagt sig? :)
Kan den grønne lampe sættes til at være slukket når TV'et kører? / Kasper |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |