recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - tykkelse på højttalerkabel ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

tykkelse på højttalerkabel ?

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2022 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

er forsølvet for at undgå skin effekt 

Skin effect I højttalerkabler?
Ja, rekvalemegassen lever i bedste velgående.


Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

 og så har de bare meget mere erfarringer,certifkater og

Certifikater - lyder de så bedre?


Klau’s
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2022 kl. 01:23
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Nej for så havde trådopretter bare købt noget billigt kabel fra harald nyborg eller  f.eks hos av cables  i en god tykkelse f.eks 2,5, glemt alt om det er cca eller ikke er cca kabel og ikke havde oprettet denne her tråd. Så vidt jeg kan se koster alene fronthøjttalerne ca 26000kr for et sæt og dermed har trådopretter højttalere der kan gengive den forskel der kan være på godt kabel og noget skræmmel

Blot så du er helt med, så vidt du kunne se, så er de 26000 kr. altså brugtprisen!
Det fremgår, at nyprisen var omkring 67000 kr. for et sæt...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1489
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2022 kl. 08:05
Så der jo endnu mere grund til ikke at vælge noget ligegyldigt højttalerkabel
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2022 kl. 08:54
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Så der jo endnu mere grund til ikke at vælge noget ligegyldigt højttalerkabel
Hvis debatten skal give mening, så undlad at bruge løse og tolkningsrige termer som "ligegyldigt". Det er en direkte invitation til, at mudre debatten til med kabel-religion.

Forklar hvad du mener er de relevante ting der skal kigges efter. 
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1489
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2022 kl. 09:03
Tykkelsen og om det er sølvkabel eller ikke er sølvkabel, da de ofte lyder anderledes i toppen end kobber kabel

Vil også heller vælge et kendt mærke som har mange års erfarringer end en kabel som mange køber på samme fabrik for at kunne tilbyde sin kunder et super billigt kabel f.eks 100 meter til 800-900kr


Personligt bruger jeg selv Canare 4s11 som jeg er fuld ud tilfreds med fås i tyndere udgave men er ikke hvidt så det er ikke nemt at skjule da de mange har hvide vægge
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2022 kl. 17:57
Så bør man vel strengt taget også skifte kablerne internet i højttaleren, og fjerne terminalerne i måde højttaler og forstærker - ellers giver det næppe mening.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2022 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Tykkelsen og om det er sølvkabel eller ikke er sølvkabel, da de ofte lyder anderledes i toppen end kobber kabel

Har du prøvet at lytte i blindtest, om du kan høre forskellen, når du ikke ved hvilket kabel der bliver brugt?

Mener du at skin effect er et issue ved almindelige højttalerkabler?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1489
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2022 kl. 18:45
har selv et søvkabel og et mere alm kabel
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2022 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

har selv et søvkabel og et mere alm kabel

Har du prøvet at lytte i blindtest, om du kan høre forskellen, når du ikke ved hvilket kabel der bliver brugt?

Mener du at skin effect er et issue ved almindelige højttalerkabler?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1489
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2022 kl. 18:50
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

har selv et søvkabel og et mere alm kabel

Har du prøvet at lytte i blindtest, om du kan høre forskellen, når du ikke ved hvilket kabel der bliver brugt?

Mener du at skin effect er et issue ved almindelige højttalerkabler?


Klaus

Mener du der er jitter med et dårligt usb eller bare digitalt kabel ?
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2022 kl. 19:36
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Så bør man vel strengt taget også skifte kablerne internet i højttaleren, og fjerne terminalerne i måde højttaler og forstærker - ellers giver det næppe mening.
Absolut en pointe som ekvilibrister dyrker og udføre i stor stil.... dog, hvis man bevæger sig i et (be)vist entusiastisk niveau hvor man kan vælge fra øverste hylde uden skelen til prisen, er der taget højde for dette ....Wink

Bond Cool



Redigeret af bbond - 24-Marts-2022 kl. 19:40
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2022 kl. 21:27
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Mener du der er jitter med et dårligt usb eller bare digitalt kabel ?
Sorry for off-topic (som  du selv startede med digital-kabler)... Har du læst dette: https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/nordost-tyr-2-review-usb-cable.31730/
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu