recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tysk preview af Pana TH-50PZ700
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTysk preview af Pana TH-50PZ700

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2007 kl. 08:27

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Man kan roligt gå ud fra at alle nyere amerikanske TV serier er optaget i 1080p/24 eller højere opløsning.

Langt de fleste er optaget på 35 mm film, langt tilbage i tiden. Nogle af de nyeste er optaget digitalt, og som du siger i minimum 1080P.

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Når de sendes i HDTV i USA, er man selvfølgelig nødt til at følge den broadcast standard som TV stationen bruger med hard telecined 2:3 pulldown af frames (720p) eller fields (1080i). Så vidt jeg husker bruger Fox og ABC 720p, mens NBC, CBS og HBO bruger 1080i.

Præcis, pointen var bare at der reelt findes meget lidt materiale som man kunne forestille sig ville udkomme på HD-DVD eller Blu-Ray, som ikke skulle være i 1080P. Sportsudsendelser i 720P er jo ikke det mest oplagte at udgive... Derfor kan man godt tillade sig at forvente at 99% af alle udgivelser på HD-DVD/Blu-ray vil være i 1080P.

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2007 kl. 08:29
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Læs nu hvad jeg skriver. Pioneer har annonceret et Full HD G8
tv - det kan bare først leveres om en måned eller to. 508XD er ikke
topmodellen, og Panasonic har ikke annonceret 1080p/24 modeller i den
nuværende generation, så derfor synes jeg at din kommentar var lidt
spøjs.

Ok - det var jo netop ikke det du skrev  

Men ja - når du siger det på den måde, forstår jeg langt bedre hvad du vil pointere. Du har selvfølgelig ret i at hvis man blot laver en "generationssammenligning" så vil vi senere være i en situation hvor der også er en Pio Full HD 24fps som vi kan sammenligne med PZ700 - det er der bare ikke lige PT.   

Hmm det kan godt være det er mig der bare ikke kan læse, men Pioneer har altså længe haft en full HD 50" skærm som kan vise 24 fps, se her så man kan vel godt sammenligne, det bliver bare på basis af et G7 panel hos Pioneer, ikke fordi jeg skal puste til ilden syntes bare lige det lignede en forglemmelse

Mvh

René
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2007 kl. 08:53

Rhsin - du puster skam ikke til ilden, det er en klar forglemmelse, og hvis vi skal blive i analogien at 8g plasmaerne er i en generation for sig selv, plasma2 osv. , så er netop PDP-5000ex nok snarere den man skal sammenligne med PZ700, end den kommende KURO Full HD er. Ligesom 42PX70/0 til 4280/427xd og 50px70/0 til 5080/508xd 

Jeg har ingen anelse om hvordan PZ700 vil klare sig mod PDP5000ex, udover at PDP5000ex har fordelen af 24fps - men det kunne være en meget interessant sammenligning.

Måske Otto har et indtryk af hvordan de 2 skærme performer i forhold til hinanden ?

Jeg ved heller ikke rigtigt hvordan jeg skal placere PDP-5000ex sådan rent prismæssigt i den sammenligning, umiddelbart ser den jo ud til at være rimeligt pebret (billigste pris jeg lige kunne finde var 60.000,-) hvor 50PZ700 vel fåes til omkring 25.000,-  - jeg håber da at KURO Full HD versionen bliver lidt mere til at komme i nærheden af prismæssigt selvom den jo nok også bliver dyr.

Redigeret af spawn - 31-Juli-2007 kl. 11:05
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2007 kl. 08:56

Hej Otto - jamen jeg har da forståelse for dine prioriteringer men glæder mig alligevel til en omprioritering

Men dernæst - når jeg læser om de fejl som Panasonic har begået (og jeg tvivler ikke på rigtigheden af de tekniske begreber mv.) så bliver jeg mere og mere overbevist om, at der bestemt må være noget helt galt med mit tv + de tilsluttede anlæg. Jeg har et fremragnde billede (også i forholdet til hvad jeg har set andre steder), og dette uanset om jeg ser tv via min selector eller film via mine afspillere. Ingen synlige fejl, altså som jeg kan se. Selvom jeg synes at jeg ser meget kritisk på billedet

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Maj-2005
Point: 1222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2007 kl. 11:02

Hej Hother

Jeg ved ikke helt om jeg skifter til Philips igen for billedet på min panasonic er bare super.Så mon ikke jeg kan vende mig til den prut betjeneing der er med .Men ingen ved hvad der sker hvis Philips 47 " når den endlig kommer bare lige er den jeg vil have ???.

hilsen agger

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2007 kl. 12:00
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Men dernæst - når jeg læser om de fejl som Panasonic har begået (og jeg tvivler ikke på rigtigheden af de tekniske begreber mv.) så bliver jeg mere og mere overbevist om, at der bestemt må være noget helt galt med mit tv + de tilsluttede anlæg. Jeg har et fremragnde billede (også i forholdet til hvad jeg har set andre steder), og dette uanset om jeg ser tv via min selector eller film via mine afspillere. 

Det er dét der er så farligt ved internet-fora - alting bliver sort-hvid når de bliver skrevet ned. Jeg synes Panasonic laver nogle fremragende TV, og jeg har _aldrig_ påstået at et Panasonic plasma er et dårligt tv, eller et dårligt køb. Men der ER ting der kunne være bedre - hvis man ikke har oplevet hvordan det ser ud når 24 fps materiale bliver vist korrekt, så er det ikke sikkert det generer én hvis det bliver vist forkert. Det betyder ikke at du ikke går glip af noget.

Det er vigtigt at bevare den nuancerede holdning til forskellen på de forskellige tv. Jeg mærker _ofte_ hvordan folk opfatter det som en skarp kritik af Panasonic, når jeg påpeger de punkter hvor Pioneer er bedre. Det er det slet ikke, for til pengene er de fremragende. Det er bare en meget relevant diskussion, om du er bedre stillet med en 768P G8 med bedre kontrast/farver og 24 fps gengivelse, end med et 1080P Pana. Det vil der formentligt være forskellige holdninger til. At jeg vil foretrække Pioneer'en, betyder ikke at jeg synes man ikke skal købe et Panasonic, hvis man synes det ser ud til at opfylde éns behov (det er jo også billigere i praksis). Det kan godt irritere mig lidt når folk deler markedet op i produkter der er "verdens ubetinget bedste", og resten der er "skrammel". Der ER altså noget ind imellem, som rigtigt mange kan være meget glade for.

Så når du læser om kritikken af de ting Panasonic gør forkert, så spis brød til - Pioneer gør jo også ting forkert. Hvorfor er der f.eks. ikke 1:1 mapping ved 24, 50 og 60 Hz på HDMI indgangene? (det skal siges at jeg ikke har testet på 8G). Og den stadig ikke 100% gennemtænkte ISF funktion er jo også en "fejl", endda en potentielt mere graverende af slagsen.

Kort sagt: De fejl og svagheder jeg påpeger på Panasonic's tv, skal ses i relation til en sammenligning med Pioneer, der efterhånden er noget der ligner dobbelt så dyre. Det er ikke en kritik som sådan, det er bare at påpege hvad det er du får ved at gå skridtet videre. Mht. de 24 fps, så er det ikke noget jeg synes man kan tillade sig at kritisere på et PX70. Det ville være fedt hvis den kunne, men det er ikke graverende. Når man lancerer en topmodel der har 1080P opløsning og har det specifikke formål at levere det maksimale ved 1080P kilder, så bliver det langt mere relevant. Det er nu engang sådan at jo nærmere du kommer på det perfekte, jo mindre er dé detaljer der mangler at blive forfinet. Derfor skal man ikke automatisk læse kritik af mere eller mindre betydningsfulde detaljer sådan at det frarådes at købe tv'et. Intet tv er perfekt, hvorfor tie problemerne ihjel? De bliver jo ikke løst, hvis ingen klager over det.

Der er iøvrigt en parallel til purple snakes-problematikken her: Jeg synes som nogle vil vide at dén kritik er vildt overdrevet. Det betyder ikke at jeg ikke mener vi skal diskutere den slags issues, tværtimod da, lad os endelig få disse ting frem i lyset, så vi kan få bedre og bedre tv. Dét jeg siger er at det er urimeligt konsekvent at fraråde at købe Panasonic, på grund af detaljer som purple snakes eller mangel på 24 fps. Men det er alt andet lige en fordel hvis man kender til disse ting før man køber, og så kan man jo selv vurdere med sig selv om man synes 24 vs. 60 fps er væsentligt. Det er ikke fordi det er særligt svært at få demonstreret forskellen, hvis ellers man gider bevæge måsen ud i nogle af de lidt mere seriøse butikker. Ikke at jeg siger der er mange af dem, men danskere er forkælede hvad radio/tv butikker angår. I f.eks. Tyskland og USA rejser folk gerne et par hundrede kilometer for at komme til en butik der kan demonstrere en vare man er interesseret i. At man skal tage toget fra Viborg til Århus for at blive lidt klogere på hvad det er man skal investere 30.000 kroner i, det kan jeg virkelig ikke hidse mig op over.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2007 kl. 12:05

Måske Otto har et indtryk af hvordan de 2 skærme performer i forhold til hinanden ?

Jeg har ikke kigget voldsomt meget på PZ700, men mit umiddelbare indtryk er at PZ700 vs. PDP5000 minder meget om PV60/70 vs. PDP xx7. Kontrasten på PDP 5000 er en anelse ringere end PDP 508, men farvegengivelsen er stadig bedre end Pana efter min mening. 8G løser sort-niveauet, og forbedrer samtidig farvegengivelsen yderligere, og samtidig falder prisen. Med 8G 1080P på vej til noget lavere pris, så skal man have et rigtigt godt tilbud på PDP 5000 før det er interessant.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2007 kl. 12:25

Hej Otto - jeg tror måske at du misforstår mine indlæg en kende, og det er bestemt ikke din skyld

Det som jeg jo egentlig lægger op til i de fleste af mine indlæg er jo, at jeg er super tilfreds med mit udstyr - selvom jeg da godt ved, at mit udstyr i visse sammenhænge mangler et par detaljer for at høre til blandt det bedste. Og trøst dig, jeg er bestemt i stand til at skelne "skidt fra kanel", også i dette forum.

Samtidig stiller jeg jo ofte spørgsmål ved, hvorvidt f.eks. Pioneer er pengene værd for den, skal vi sige, mere almidelige forbruger. Når jeg rejser denne tvivl er det jo fordi, at jeg jo i bund og grund mener at det er detaljer der skiller et glimmerende billede til et fremragende billede. Og prisen for detaljerne er ofte en fordobling af prisen. Og så er vi tilbage til den mere almindelige men seriøse forbruger.

Men jeg ser fremdeles frem til, at du på et eller andet tidspunkt kan vise et billede der kan få mig til at sige "whaw..." Og det er altså ikke fordi at jeg ikke har flyttet måsen, at jeg endnu ikke har set det væsentlige bedre billede end det som jeg kan præstere hjemme. Måske kommer oplevelsen - og den vil jeg glæde mig til.

Redigeret af Hother - 31-Juli-2007 kl. 12:37
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Online
Point: 8687
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2007 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Langt de fleste er optaget på 35 mm film, langt
tilbage i tiden. Nogle af de nyeste er optaget digitalt, og som du siger i
minimum 1080P.

Er der ikke noget med at serier rent faktisk optages i 30fps på film?
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Point: 1700
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2007 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

2) modsat almindelige billedrørstv er hverken plasma eller LCD bundet til en bestemt scanlinefrekvens.

Det er et billedrør nu heller ikke.

Jeg udtrykte mig ikke særlig klart der, men det er også lidt svært at formulere, hvad det er jeg mener. Måske går det bedre sådan her.

Så vidt jeg ved er plasma og (særligt) LCD i langt mindre grad bundet til nogle bestemte scanlinefrekvenser end billedrør er det. Derfor burde det, alt andet lige, være noget nemmere at ændre på refreshrates ved disse nye teknologier. Så nemt faktisk, at det burde kunne gøres med ny firmware. Det er dog blot min formodning ud fra min viden om teknologien bag, så jeg medgiver straks, at jeg måske antager noget forkert.

"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
ashdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2006
Point: 688
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2007 kl. 12:41

jeg håber da at KURO Full HD versionen bliver lidt mere til at komme i nærheden af prismæssigt selvom den jo nok også bliver dyr.

FullHD Kuro kommer til at koste ca 48.000 i følge KTradio.

Derfor jeg "nøjedes" med at købe en 508XD, i følge dem kunne man ikke se forskel 90% af tiden alligevel. Og det vil jeg sådan set give dem ret i. Ellers skal man fandme sidde tæt på.

Redigeret af ashdk - 31-Juli-2007 kl. 12:43
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2007 kl. 12:54

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Er der ikke noget med at serier rent faktisk optages i 30fps på film?

De findes, men jeg tror ikke der er ret mange af dem. Jeg skal dog ikke være skråsikker på dette punkt, men jeg vil mene at de fleste DVD-udgivelser der har været med amerikanske serier har været med 2-3 pulldown. 30 fps giver et markant større problem mht. konvertering til europæiske tv-kanaler, her er det langt nemmere med 24 fps materiale. Om det er dérfor man oftest vælger at optage i 24 fps, eller om det bare er for at give et "filmisk" look (som man i Europa ofte vælger at lave ved hjælp af field dubbing, grrr!), det skal jeg ikke kunne sige.

1080P/30 er understøttet af Blu-Ray og HD-DVD, men sjældent som format på tv'ene - hvilket også er ligegyldigt, da 1080P/60 som overførsel fungerer glimrende til 1080P/30 materiale.

Simpsons kunne godt være optaget i 15 eller 30 fps, i hvert fald synes jeg at det hakker mindre på DVD-udgivelserne (reg.1) end på TV. Jeg har dog ikke kigget på dem for nyligt, så det kan godt ske jeg husker forkert.

Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu