recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tysk test af Pioneer Susano, SC-LX90
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTysk test af Pioneer Susano, SC-LX90

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Fanastril Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 246
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2009 kl. 00:39
Jo, men til 3,5 x prisen? En enkelt blind-test burde afsløre om det er værd det. Givet at specifikationerne er så lige, så må jo komponenterne i LX-82 være noget billig skrammel...

Men skærmen er fed.. kan den dog bruges til Pong?
Til top
Fakker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Aarhus
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2009 kl. 00:44
Måske
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2009 kl. 01:04

Oprindeligt skrevet af Fakker Fakker skrev:

Bedre komponenter, ingen tvivl.

Jeg tror der er kræset mere i alt på denne forstærker, ind
og udgange osv. plus en skærm man kan sidde og kigge på

Er det noget du faktuel ved?

Det er jo ikke værre end at man kan smide Pioneer i Dk en mail og spørge pænt.

Ja, den ser da ud til at være lækkert lavet, men man skal altid være ekstra forsigtig ved så positive tests, ofte kan anmeldere have en kedelig tendens til at blive så begejstret for et produkt at de helt glemmer at de er til for forbrugerne, og glemmer en grundlæggende kritisk tilgang til produktet der skal testes.

Crown - there is no substitute.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2009 kl. 02:07
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

De karle kender ikke sine egne produkter ret godt; Som Imac fik erfare da han skulle køre HDMI + Toslink...

Redigeret af Fanastril - 31-Oktober-2009 kl. 02:08
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2009 kl. 10:13

Bedre komponenter, ingen tvivl.

Jeg tror der er kræset mere i alt på denne forstærker, ind
og udgange osv. plus en skærm man kan sidde og kigge på

Ja, den ser da ud til at være lækkert lavet, men man skal altid være ekstra forsigtig ved så positive tests, ofte kan anmeldere have en kedelig tendens til at blive så begejstret for et produkt at de helt glemmer at de er til for forbrugerne, og glemmer en grundlæggende kritisk tilgang til produktet der skal testes.

Generelt vil jeg nu mene, at den typiske anmelder, har haft så meget AV-udstyr gennem sine hænder, at der skal virkelig noget til at begejstre en anmelder. Naturligvis kan en anmelder have sine favoritter af forskellige årsager. Men jeg har nu ikke kendskab til en anmelder der bevist skriver at noget er godt, hvis det har vist sig at være noget bras.

Og så det med det kristiske i en anmeldelse - det er nemlig ofte det svære, for hvad der vægter højt for en forbruger, vægter mindre højt for en anden forbruger. Så det en anmelder i realiteten kan er jo, at beskrive sin oplevelse med et produkt - ud fra sine egne erfaringer - og måske lytte lidt til hvad der er oppe i tiden af "problemområder" generelt

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Fakker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Sted: Aarhus
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2009 kl. 12:00

Bedre komponenter,
ingen tvivl. Jeg tror der er kræset mere i alt på denne
forstærker, ind og udgange osv. plus en skærm man kan
sidde og kigge på

Det er jo ikke værre end at man kan smide Pioneer i Dk
en mail og spørge pænt.

Ja, den ser da ud til at være lækkert lavet, men man
skal altid være ekstra forsigtig ved så positive tests,
ofte kan anmeldere have en kedelig tendens til at blive
så begejstret for et produkt at de helt glemmer at de er
til for forbrugerne, og glemmer en grundlæggende kritisk
tilgang til produktet der skal testes.

Nej det er ikke noget jeg faktuelt ved, men er bare noget
jeg forestiller mig.

Man kan også se på billedet bagpå den pioneer, at
højtaler terminalerne, har meget luft omkring sig, og det
kan jo aldrig være dårligt. Bare et eksempel
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2009 kl. 12:26

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Så det en anmelder i realiteten kan er jo, at beskrive sin oplevelse med et produkt - ud fra sine egne erfaringer - og måske lytte lidt til hvad der er oppe i tiden af "problemområder" generelt

Så er det jo ikke en anmeldelse, men en brugeranmeldelse. En anmelder bør netop have en kritisk tilgang og kigge nærmere på produktets opbygning, brug og ydelse. En bruger anmeldelse er netop oplevelser, mens en anmeldelse er en sammenligning af et ukent produkt i en kendt referenceramme, som bliver gennemgået kritisk. Der er anmeldelrens opgave at fremføre produktets gode og mindre gode egenskaber, således at forbrugeren kan inkluderer eller fjerne produktet fra den protefølje som han/hun har tænkt sig at stifte nærmere bekendtskab med inden et køb.

Man kan også se på billedet bagpå den pioneer, at
højtaler terminalerne, har meget luft omkring sig, og det
kan jo aldrig være dårligt. Bare et eksempel

Jeg har endnu til gode at opleve at afstand imellem terminaler har noget som helst med kvaliteten eller ydelsen at gøre, det er et designspørgsmål. Der kan højest være tale om et forsøg på at indikerer highend med eks. dyre WBT terminaler. Din påstand svarer til at akselafstanden i en bil er afgørende for dens topfart, hvorfra vi kan konkludere at den største MAN lastbil er 1,5 gange hurtigere end den gennemsnitlige Ferrari.

Den enkelte producent bestemmer selv. Hvilket igen er forklaringen på hvorfor at nogle terminaler er umulige at tilgå  

Crown - there is no substitute.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2009 kl. 12:40

Så det en anmelder i realiteten kan er jo, at beskrive sin oplevelse med et produkt - ud fra sine egne erfaringer - og måske lytte lidt til hvad der er oppe i tiden af "problemområder" generelt

Så er det jo ikke en anmeldelse, men en brugeranmeldelse. En anmelder bør netop have en kritisk tilgang og kigge nærmere på produktets opbygning, brug og ydelse. En bruger anmeldelse er netop oplevelser, mens en anmeldelse er en sammenligning af et ukent produkt i en kendt referenceramme, som bliver gennemgået kritisk. Der er anmeldelrens opgave at fremføre produktets gode og mindre gode egenskaber, således at forbrugeren kan inkluderer eller fjerne produktet fra den protefølje som han/hun har tænkt sig at stifte nærmere bekendtskab med inden et køb.

[

Brugeranmeldelse, det mener jeg ikke. Man beskriver udfra de ting man tester, og det setup man har til rådighed. En referenceramme vil jo være ønskelig, men det kræver jo, at man til enhver tid har referenceudstyret til rådighed - hvilket bestemt ikke altid er mulighed. Lige pt sidder jeg og anmelder en Marantz BD-afspiller. Eneste mulighed jeg i praksis har, er at benytte min egen afspiller som reference - og det ville være aldeles unfair.  Og alligevel kan der jo både komme gode og mindre gode forhold frem - som jo også beskrives 

Redigeret af Hother - 31-Oktober-2009 kl. 13:39
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2009 kl. 13:43

Og så det med det kristiske i en anmeldelse - det er nemlig ofte det svære, for hvad der vægter højt for en forbruger, vægter mindre højt for en anden forbruger. Så det en anmelder i realiteten kan er jo, at beskrive sin oplevelse med et produkt - ud fra sine egne erfaringer - og måske lytte lidt til hvad der er oppe i tiden af "problemområder" generelt

Der er ingen der har sagt at det er nemt at være anmelder. Mange af dem der sabler anmeldelser ned, ville ikke selv være i stand til at skrive noget tilnærmelsesvist brugbart selv. Men en GOD anmeldelse er netop dén der er i stand til at kigge på produktet fra forskellige vinkler. En dygtig anmelder skal kunne sætte sig ind i forskellige typer brugeres behov, og forholde sig til om produktet opfylder denne type brugeres behov. Hvis anmelderen er teknik-nørd og synes det er megafedt at der er 137 forskellige justeringsmuligheder, så skal han selvfølgelig skrive dét, men han skal i samme åndedrag kunne kritisere at netop dette vil være et problem for brugere der ikke er så teknisk funderede. Bare for at tage ét eksempel. Prøv at give en almindelig forbruger uden erfaring med surround-receivere en Susano, og se hvor meget han får ud af dén.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2009 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Der er ingen der har sagt at det er nemt at være anmelder. Mange af dem der sabler anmeldelser ned, ville ikke selv være i stand til at skrive noget tilnærmelsesvist brugbart selv. Men en GOD anmeldelse er netop dén der er i stand til at kigge på produktet fra forskellige vinkler. En dygtig anmelder skal kunne sætte sig ind i forskellige typer brugeres behov, og forholde sig til om produktet opfylder denne type brugeres behov. Hvis anmelderen er teknik-nørd og synes det er megafedt at der er 137 forskellige justeringsmuligheder, så skal han selvfølgelig skrive dét, men han skal i samme åndedrag kunne kritisere at netop dette vil være et problem for brugere der ikke er så teknisk funderede. Bare for at tage ét eksempel. Prøv at give en almindelig forbruger uden erfaring med surround-receivere en Susano, og se hvor meget han får ud af dén.

Jamen det var jo lidt af det jeg var inde på, nemlig at kigge på hvad folk melder ud, som f.eks. her på siden, og forholde sig til det.

Susano´en ja den er ikke lige til, men jeg kunne sørme godt tænke mig den til en anmeldelse, og det selvom min højtalere slet ikke kan matche dens potentiale 

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2009 kl. 13:49
Hother
sæt du heller en effekt på din lx71
fik i afprøvet det.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2009 kl. 13:51
Enig med Kim; så lenge det er tale om anmeldelser af produkter hvor der er klare alternativer (i motsetning til anmeldelser af kunst) er det afgørende for læseren at få vide noget om produktets relative meritter, sæt i forhold til konkurrentene, både horisontalt og vertikalt.

Det betyder ikke at opplevelses-erfaringer er verdiløse; tvært imod, men de er ikke tilstrekkelige når man står og skal vælge mellom to eller flere produkter, dvs den situation man som regel er i, når man køber.

Forøvrig mener jeg, Ipod-kabelen i LX82 er totalt grim; den burde vært sort og med stikket på bagsiden af receiveren.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu