recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tysk test af Pioneer Susano, SC-LX90
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTysk test af Pioneer Susano, SC-LX90

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2009 kl. 14:02

Oprindeligt skrevet af Fanastril Fanastril skrev:

Enig med Kim; så lenge det er tale om anmeldelser af produkter hvor der er klare alternativer (i motsetning til anmeldelser af kunst) er det afgørende for læseren at få vide noget om produktets relative meritter, sæt i forhold til konkurrentene, både horisontalt og vertikalt.

Det betyder ikke at opplevelses-erfaringer er verdiløse; tvært imod, men de er ikke tilstrekkelige når man står og skal vælge mellom to eller flere produkter, dvs den situation man som regel er i, når man køber.

Forøvrig mener jeg, Ipod-kabelen i LX82 er totalt grim; den burde vært sort og med stikket på bagsiden af receiveren.

Lækker forkromet løsning du der angiver. Bare ikke på recordere.dk, hvor vi jo må klare ærterne selv. Og det er det jeg må forholde mig til

Du kan jo f.eks. spørge en dansk Oppo forhandler, om de vil udlåne mig en BD-83 permant som reference afspiller. Jeg tror sgu godt at jeg kender svaret

Redigeret af Hother - 31-Oktober-2009 kl. 14:11
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Fanastril Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-November-2008
Point: 246
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2009 kl. 14:11
Recordere.dk har vært til uvurderlig hjælp for mig i valg af TV og receiver (KRP600a + LX82) så all ære til dig, Otto og de andre. 
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2009 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Hother
sæt du heller en effekt på din lx71
fik i afprøvet det.

Nej, men jeg har indirekte inviteret ham forbi når han engang kommer til aalborg, så han kan prøve at høre forskellen.

Hother: Potentiale eller ej, så har du nogle fine højttalere, og jeg er sikker på du vil kunne få en ganske betydelig forbedring via en effekt!
Til top
Sschmidt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-December-2007
Point: 379
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2009 kl. 14:15

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Susano´en ja den er ikke lige til, men jeg kunne sørme godt tænke mig den til en anmeldelse, og det selvom min højtalere slet ikke kan matche dens potentiale 

Hvorfor skulle dine højttalere ikke kunne matche dens potentiale? Bruger du udelukkende høretelefoner? Så vild er den da ikke - højttalere elsker effekt, og de påståede 200W kan da ikke skræmme ret mange højttalere væk...

Mvh Steen

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2009 kl. 14:17

Enig med Kim; så lenge det er tale om anmeldelser af produkter hvor der er klare alternativer (i motsetning til anmeldelser af kunst) er det afgørende for læseren at få vide noget om produktets relative meritter, sæt i forhold til konkurrentene, både horisontalt og vertikalt.

Jeg er til dels enig, det er relevant at vide hvordan produktet står i forhold til konkurrenterne. Derfor er en anmeldelse af en Susano også komplet værdiløs hvis ikke anmelderen har en viden om hvilken performance man skal forvente af produkter i dén prisklasse. Men når det er sagt, så mener jeg også at en anmeldelse aldrig må forfalde til KUN at være en sammenligning med andre produkter, for så er den værdiløs for alle der ikke har erfaring med det samme produkt. Jeg læste for nyligt en anmeldelse af en forstærker (ikke her), som i bund og grund var en fire siders opremsning af hvordan den opførte sig i forhold til referencen. Det er komplet ubrugeligt for mig, for jeg har aldrig hørt referenen.

Det er ret farligt på dén måde at skulle læse sig frem til hvordan de forskellige apparater står i forhold til hinanden, uden selv rent faktisk at have erfaring med nogen af dem. Så ender man i en situation hvor du skal sammenligne et produkt ud fra hvordan den er i forhold til et andet produkt der vistnok er lidt bedre end et tredje produkt der lød nogenlunde ligesom et fjerde produkt som din nabo engang har hørt, og dén sagde han i hvert fald lød godt.

Trademark bil-analogi coming up: Du ender i en situation hvor du kan få læseren til at tro at en gammel Golf kører bedre end en Aston Martin: Aston Martin kører godt. Men jeg kender én der siger Porsche 911 kører bedre. Jeg kender også én der siger en Boxter kører bedre end en 911 (og det er ikke engang opdigtet). Jeg kender også én der siger en BMW M3 kører bedre end en Boxter. Jeg kender også én der siger Mercedes kører bedre end BMW. Én siger Honda Accord kører bedre end Mercedes. Én siger Peugeot 407 kører bedre end Honda Accord. Én siger hans gamle 406 kører bedre end 407. Én siger en gammel golf kører bedre end Peugeot 406.

Ergo: En gammel golf kører bedre end Aston Martin.

Med andre ord, sammenligninger er i sig selv ikke ret meget værd, uden en universel reference.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2009 kl. 14:25

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Hother
fik i afprøvet det.

Nej, men jeg har indirekte inviteret ham forbi når han engang kommer til aalborg, så han kan prøve at høre forskellen.

Hother: Potentiale eller ej, så har du nogle fine højttalere, og jeg er sikker på du vil kunne få en ganske betydelig forbedring via en effekt!

Jamen Troels det er skam slet ikke umuligt at jeg tager dig på ordet, når min tur går forbi Aalborg, det sker jo et par gange om året. Men først kalder Billund, Sdr. Strømford, Vagar, Luqa og Luxemburg-

Men det kunne bestemt være interessant

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Fanastril Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-November-2008
Point: 246
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2009 kl. 14:33
Vel, det er afgørende med en viss kritisk distanse mellem produkt og anmelder; rent anekdotiske sammenligninger er ikke så meget værdt. Blindtester har derimod meget for sig.

Derfor efterlyste jeg en teknisk sammenligning LX90/LX82; konkret HVA er det de ekstra 37 tusen kr (53 - 16) betaler for, når så meget er identisk? (Og som man ikke bedre og billigere kan oppnå ved et effekttrin?)
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2009 kl. 14:41

Hother
fik i afprøvet det.

Jamen Troels det er skam slet ikke umuligt at jeg tager dig på ordet, når min tur går forbi Aalborg, det sker jo et par gange om året. Men først kalder Billund, Sdr. Strømford, Vagar, Luqa og Luxemburg-

Du er som sagt velkommen, men det eneste jeg kan tilbyde pt. er Rom og Cola. Det er nok ikke lige noget som falder i din smag

Har desværre ikke Whisky, men kan da sagtens klare nogle isterninger!
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2009 kl. 14:45

Hother
fik i afprøvet det.

Du er som sagt velkommen, men det eneste jeg kan tilbyde pt. er Rom og Cola. Det er nok ikke lige noget som falder i din smag

Har desværre ikke Whisky, men kan da sagtens klare nogle isterninger!

Jamen rom og cola er fint for mig. Jeg skal jo også kunne vakle retur til SAS Radisson

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2009 kl. 14:51

Vel, det er afgørende med en viss kritisk distanse mellem produkt og anmelder; rent anekdotiske sammenligninger er ikke så meget værdt. Blindtester har derimod meget for sig.

Derfor efterlyste jeg en teknisk sammenligning LX90/LX82; konkret HVA er det de ekstra 37 tusen kr (53 - 16) betaler for, når så meget er identisk? (Og som man ikke bedre og billigere kan oppnå ved et effekttrin?)

Jeg tror at det er svært at give et entydigt svar, for tingene skal høres sammen - og sammenlignes.

Og der er sikkert ingen tvivl om, at man kan opnå et sammenligneligt resultat med en LX82 og en effektforstærker - og til en billigere pris.

Så er er sådan nogen som mig der bare bliver "forelsket", og bare må have en vis ting, som f.eks. min BD-LX91. Den ville jeg bare eje, og ikke så meget fornuft i det, andet end ren ejerlykke. Kunne skam være løst lige så godt med en Oppo og en CD afspiller - og til en billigere pris

Redigeret af Hother - 31-Oktober-2009 kl. 14:52
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2009 kl. 15:11

Jeg kender ikke de specifikke produkters tekniske konstruktion så indgående at jeg kan komme med en liste over hvad der specifikt er forskellen, men nogle af de ting der generelt KAN være forskellige i to forskellige for-forstærkere, uden at det nødvendigvis kan læses af specifikationerne:

Kraftigere DSP-kredsløb

Bedre software

Bedre D/A konverter

Bedre komponenter i analog-delen (såvel inputs som outputs).

Bedre strømforsyninger

Flere strømforsyninger (f.eks. separat strømforsyning til digital-del, analog-del og styrings-kredsløb - der kan være 12-14 strømforsyninger i samme apparat)

Mere solidt chassis (bedre modstand mod vibrationer)

Derudover er regnestykket som du opstiller det jo heller ikke helt fair. Du spørger hvad der gør en forskel på 37.000,-, når man ikke indregner effekt-delen. Men effekt-delen ER jo en del af forskellen. En separat 7x200 watt icepower effektforstærker i god kvalitet vil vel koste mindst 20.000,-, så lad os sige at 15.000,- af forskellen skyldes effekt-delen, 15.000,- skyldes bedre komponenter i forforstærkeren, og resten skyldes forskelle i LCD-displayet på fronten, fjernbetjeningen osv. Så er prisen egentlig ikke unfair. Når det er sagt, så er jeg personligt fortaler for at skille for- og effektforstærker ad, når vi er oppe i denne klasse - hvilket Pioneer jo pudsigt nok også selv bekræfter fordelen i, da der konstruktionsmæssigt reelt er tale om en helt separat for- og effektforstærker, bygget sammen i ét kabinet. De har så bare afskåret folk fra at kunne købe dem hver for sig, og f.eks. vælge en anden effektforstærker.

Til top
Fakker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Aarhus
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2009 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Derfor
efterlyste jeg en teknisk sammenligning LX90/LX82;
konkret HVA er det de ekstra 37 tusen kr (53 - 16)
betaler for, når så meget er identisk? (Og som man ikke
bedre og billigere kan oppnå ved et effekttrin?)

Jeg kender ikke de specifikke produkters tekniske
konstruktion så indgående at jeg kan komme med en liste
over hvad der specifikt er forskellen, men nogle af de
ting der generelt KAN være forskellige i to forskellige
for-forstærkere, uden at det nødvendigvis kan læses af
specifikationerne:

Kraftigere DSP-kredsløb

Bedre software

Bedre D/A konverter

Bedre komponenter i analog-delen (såvel inputs som
outputs).

Bedre strømforsyninger

Flere strømforsyninger (f.eks. separat strømforsyning
til digital-del, analog-del og styrings-kredsløb - der
kan være 12-14 strømforsyninger i samme apparat)

Mere solidt chassis (bedre modstand mod
vibrationer)

Derudover er regnestykket som du opstiller det jo
heller ikke helt fair. Du spørger hvad der gør en forskel
på 37.000,-, når man ikke indregner effekt-delen. Men
effekt-delen ER jo en del af forskellen. En separat 7x200
watt icepower effektforstærker i god kvalitet vil vel
koste mindst 20.000,-, så lad os sige at 15.000,- af
forskellen skyldes effekt-delen, 15.000,- skyldes bedre
komponenter i forforstærkeren, og resten skyldes
forskelle i LCD-displayet på fronten, fjernbetjeningen
osv. Så er prisen egentlig ikke unfair. Når det er sagt,