recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tyveri af NAS ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tyveri af NAS ?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-August-2010
Status: Offline
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tyveri af NAS ?
    Sendt: 18-April-2014 kl. 22:59
Nu når vi gemmer alle vores vigtige ting på en NAS. 

Hvad fanden gør vi hvis den bliver stjålet en dag ?

Jeg har ihvertfald tænkt mig at gemme 1 af drevene i mit lille skjulested og aflevere min NAS til min forældre da de stort set er altid er hjemme når jeg tager på ferie.

Så intet er sikkert alligevel :-)
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2014 kl. 23:09
Stortuder når andre ikke ser det....

Bedste løsning er dog at have en backup placeret på et fysisk andet sted. Din løsning hjælper heller ikke meget i tilfælde af feks brand. Der er også dem som tror at de er sikre så længe de bare kører RAID.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2014 kl. 23:25
Hvad med brand, lynnedslag, storm/vandskade? Remote backup er et MUST hvis du har noget der er værd at gemme. Enten via cloud eller 2X NAS

Mvh BS
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-September-2011
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2014 kl. 23:29
Oprindeligt skrevet af xalodogan xalodogan skrev:

Nu når vi gemmer alle vores vigtige ting på en NAS.
 .....
Så intet er sikkert alligevel :-)

Nu ved jeg ikke hvad det er for en NAS du har, men med Qnap (og sikkert også Synology) kan man automatisere backup til f.eks Amazon S3, som ikke er særlig kostbar cloud-løsning. Selve GB prisen er lav, derimod betaler man noget hvis man henter sine data, men det er jo så også kun nødvendigt hvis man mister sin NAS.

Jens

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2014 kl. 23:38
Jeg har en Synology DS413j . Men jeg forstår ikke helt den Cloud løsning som Synology giver. 

Hvor meget plads har jeg tilrådighed på Cloud  Station ?

Jeg er ikke intresseret i at lave backup af mine HD film osv. Kun vores egne optagelse da børnene var små og billeder.
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-September-2011
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2014 kl. 23:47

Jeg har en Synology DS413j . Men jeg forstår ikke helt den Cloud løsning som Synology giver. 

Hvor meget plads har jeg tilrådighed på Cloud  Station ?

Jeg er ikke intresseret i at lave backup af mine HD film osv. Kun vores egne optagelse da børnene var små og billeder.

Kender som sagt ikke Synology, men de har en artikel om Amazon S3
Du kan læse om priser på Amazon S3: http://aws.amazon.com/s3/pricing/

Jens
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Point: 930
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2014 kl. 23:49
Du kan jo idag selv med Synology lave backup til en "sky" så er man jo sikret.
//Guldhammer
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2014 kl. 23:50
Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

Du kan jo idag selv med Synology lave backup til en "sky" så er man jo sikret.

Ja men jeg kan ikke se hvor meget plads jeg har på skyen ?
Til top
jb3112 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-August-2006
Sted: Denmark
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jb3112 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2014 kl. 00:13
Den cloud du tænker på er det ikke den du selv hoster på din nas
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2014 kl. 00:18
Oprindeligt skrevet af jb3112 jb3112 skrev:

Det er det.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2014 kl. 00:21

Oprindeligt skrevet af jb3112 jb3112 skrev:

Det er det.

Men det er jo lokalt på selve NAS'en - det kan du jo ikke bruge til noget.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Februar-2007
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanishBacon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2014 kl. 07:36
Overtal dine forældre til også at have en (lille) synology NAS til alle feriebillederne. Så kan din og deres lave backup til hinanden. Jeg fik min far med på ideen, og det virker ret godt nu - efter lidt bøvl med opsætningen.

Ellers er HiDrive fra Strato også en mulighed.
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu