|
Tyveri af NAS ? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
xalodogan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-August-2010 Status: Offline Point: 549 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-April-2014 kl. 22:59 |
|
Nu når vi gemmer alle vores vigtige ting på en NAS.
Hvad fanden gør vi hvis den bliver stjålet en dag ?
Jeg har ihvertfald tænkt mig at gemme 1 af drevene i mit lille skjulested og aflevere min NAS til min forældre da de stort set er altid er hjemme når jeg tager på ferie. Så intet er sikkert alligevel :-) |
||
![]() |
||
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Stortuder når andre ikke ser det....
Bedste løsning er dog at have en backup placeret på et fysisk andet sted. Din løsning hjælper heller ikke meget i tilfælde af feks brand. Der er også dem som tror at de er sikre så længe de bare kører RAID. |
||
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
||
![]() |
||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
|
Hvad med brand, lynnedslag, storm/vandskade? Remote backup er et MUST hvis du har noget der er værd at gemme. Enten via cloud eller 2X NAS
Mvh BS
|
||
![]() |
||
jec ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-September-2011 Status: Offline Point: 362 |
|
Nu ved jeg ikke hvad det er for en NAS du har, men med Qnap (og sikkert også Synology) kan man automatisere backup til f.eks Amazon S3, som ikke er særlig kostbar cloud-løsning. Selve GB prisen er lav, derimod betaler man noget hvis man henter sine data, men det er jo så også kun nødvendigt hvis man mister sin NAS. Jens |
||
![]() |
||
xalodogan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-August-2010 Status: Offline Point: 549 |
|
Jeg har en Synology DS413j . Men jeg forstår ikke helt den Cloud løsning som Synology giver.
Hvor meget plads har jeg tilrådighed på Cloud Station ? Jeg er ikke intresseret i at lave backup af mine HD film osv. Kun vores egne optagelse da børnene var små og billeder.
|
||
![]() |
||
jec ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-September-2011 Status: Offline Point: 362 |
|
Kender som sagt ikke Synology, men de har en artikel om Amazon S3 Du kan læse om priser på Amazon S3: http://aws.amazon.com/s3/pricing/ Jens
|
||
![]() |
||
guldhammer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2010 Sted: Randers Status: Offline Point: 930 |
|
Du kan jo idag selv med Synology lave backup til en "sky" så er man jo sikret.
|
||
//Guldhammer
|
||
![]() |
||
|
Ja men jeg kan ikke se hvor meget plads jeg har på skyen ?
|
||
![]() |
||
jb3112 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 55 |
|
Den cloud du tænker på er det ikke den du selv hoster på din nas
|
||
![]() |
||
|
Det er det.
|
||
![]() |
||
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
|
Men det er jo lokalt på selve NAS'en - det kan du jo ikke bruge til noget.
|
||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
||
![]() |
||
DanishBacon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 457 |
|
Overtal dine forældre til også at have en (lille) synology NAS til alle feriebillederne. Så kan din og deres lave backup til hinanden. Jeg fik min far med på ideen, og det virker ret godt nu - efter lidt bøvl med opsætningen.
Ellers er HiDrive fra Strato også en mulighed. |
||
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |