recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tyveri- kampagner imod
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tyveri- kampagner imod

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2013 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Personligt har jeg det sådan, at en tyv gerne må bryde ind...hvis han tør, for nok er mit hjerte ikke hvad det har været, men jeg har bl.a. økser og knive, som jeg gerne svinger og kaster med.

Resten tager vi i landsretten...

Og så er mit setup nok heller ikke det mest spændende at stjæle. Ak ja, intet er så skidt, at det ikke er godt for noget.
LOLLOLClap
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 30-November-2005
Status: Offline
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 9 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2013 kl. 10:46
Jeg overvejer et "Never mind the dog, Beware of the owner!"-skilt på fordøren...
Alternativt "Trespassers will be shot! Survivors will be shot again!"

Redigeret af Non-Desperado - 29-Januar-2013 kl. 10:51
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2013 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Mejnert Mejnert skrev:

Hother: ja 2 klik. så har man din adresse :-)


 
EDIT: ja, og det samme med min egen adresse

Sikke noget brasAngry Nå heldigvis er det jo noget billigt bras jeg harLOL


Ja, men det er mit ikke

Pisse træls man skal starte en sådan tråd, og så ødelægge
noget for andre. Det er jo smart hvis man vil spørge ind til
noget udstyr man kan se vedkommende har.
E.L.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2013 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Jeg overvejer et "Never mind the dog, Beware of the owner!"-skilt på fordøren...
Alternativt "Trespassers will be shot! Survivors will be shot again!"
Fremragende NDLOL
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2013 kl. 11:26
Sådan har det jo været lige siden folk begyndte at bruge internettet, det bliver lettere og lettere at finde oplysninger også om folk hvis man bare besidder den mindste smule computerviden.

Jeg bekymrer mig nu ikke mere af den grund, men giver nu heller ikke bare min adresse væk. LOL

Dog kunne jeg godt forestille mig der kunne være noget forsikringsmæssigt halløj, ved at man viser sit udstyr frem. 
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2013 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Sådan har det jo været lige siden folk begyndte at bruge internettet, det bliver lettere og lettere at finde oplysninger også om folk hvis man bare besidder den mindste smule computerviden.

Jeg bekymrer mig nu ikke mere af den grund, men giver nu heller ikke bare min adresse væk. LOL

Dog kunne jeg godt forestille mig der kunne være noget forsikringsmæssigt halløj, ved at man viser sit udstyr frem. 


forsikringsmæssigt halløj, ved at man viser sit udstyr frem.
Det er nok ikke uvæsentlig

Der findes brugere der har særdeles dyrt udstyr, f.eks. B&O o. lign.
mærkevare udstyr.
Hvis forsikringen kan jagte uforsvarlig omgang som f.eks fremhæve det
her i forum...så ved man aldrig ?
E.L.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24647
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2013 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Mejnert Mejnert skrev:

Hother: ja 2 klik. så har man din adresse :-)
 
EDIT: ja, og det samme med min egen adresse
Sikke noget brasAngry Nå heldigvis er det jo noget billigt bras jeg harLOL
Det er jeres ulempe, når i har et navn, som ikke er så udbredt.Wink
Mvh
Flemming Larsen
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2013 kl. 11:49
Det er jo netop det jeg kan forestille mig de kan, hvis de vil. Det er hvert fald nok noget man burde tjekke op med sit forsikringsselskab. 


65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24647
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2013 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Jeg overvejer et "Never mind the dog, Beware of the owner!"-skilt på fordøren...
Alternativt "Trespassers will be shot! Survivors will be shot again!"
Jeg havde et indbrud for små 20 år siden, hvor de var inde om natten. Og faktisk har været helt inde, hvor de har kunnet stå og se på mig og konen sove. Det er sgu ikke sjovt. Siden den gang, har der altid, ligget et baseball bat under sengen. Det er meget ubehagligt, at have sådanne idioter inde i sit hus.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2013 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Jeg overvejer et "Never mind the dog, Beware of the owner!"-skilt på fordøren...
Alternativt "Trespassers will be shot! Survivors will be shot again!"
Jeg havde et indbrud for små 20 år siden, hvor de var inde om natten. Og faktisk har været helt inde, hvor de har kunnet stå og se på mig og konen sove. Det er sgu ikke sjovt. Siden den gang, har der altid, ligget et baseball bat under sengen. Det er meget ubehagligt, at have sådanne idioter inde i sit hus.
Det er bestemt en gyselig og nærmest nedværdigende oplevelseAngry
 
Overvejer om mit nye brugernavn ikke skal være... GertrudtLOL
Til top
claus64 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus64 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2013 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Jeg havde et indbrud for små 20 år siden, hvor de var inde om natten. Og faktisk har været helt inde, hvor de har kunnet stå og se på mig og konen sove. Det er sgu ikke sjovt. Siden den gang, har der altid, ligget et baseball bat under sengen. Det er meget ubehagligt, at have sådanne idioter inde i sit hus.

Det med baseball battet er desværre ikke så smart i forhold til dansk lovgivning. For det viser, i tilfælde af en retssag, at du var bevidst om valget ved at slå tyven ned.
 
I stedet kan man for eksempelvis have nogle fine massive lysestager stående på sit natbord, eller måske i sin vindueskarm afhængig af indretningen. SKulle der så komme en tyv ind, vælger du at slå ham i bøtten med lysestagen, og rent juridisk siger du så at du har handlet i selvforsvar, at du var bange, dine børn sov ved siden af bla bla bla, og du derfor tog det første det bedste og slog ham ned.
Men et decideret bat er i langt de fleste tilfælde no-go (vil tro du dog kan komme uden om, hvis du rent faktisk spiller baseball, og eksempelvis har en taske med dit udstyr i i dit soveværelse.

Af andre ting som er gode at have stående på sit natbord, kan eksempelvis være en glaskaraffel med vand og patentlås eller en bordlampe med en solid og massiv fod af en art..


Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24647
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2013 kl. 12:45
Oprindeligt skrevet af claus64 claus64 skrev:


Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Jeg havde et indbrud for små 20 år siden, hvor de var inde om natten. Og faktisk har været helt inde, hvor de har kunnet stå og se på mig og konen sove. Det er sgu ikke sjovt. Siden den gang, har der altid, ligget et baseball bat under sengen. Det er meget ubehagligt, at have sådanne idioter inde i sit hus.


Det med baseball battet er desværre ikke så smart i forhold til dansk lovgivning. For det viser, i tilfælde af en retssag, at du var bevidst om valget ved at slå tyven ned.
 
I stedet kan man for eksempelvis have nogle fine massive lysestager stående på sit natbord, eller måske i sin vindueskarm afhængig af indretningen. SKulle der så komme en tyv ind, vælger du at slå ham i bøtten med lysestagen, og rent juridisk siger du så at du har handlet i selvforsvar, at du var bange, dine børn sov ved siden af bla bla bla, og du derfor tog det første det bedste og slog ham ned.
Men et decideret bat er i langt de fleste tilfælde no-go (vil tro du dog kan komme uden om, hvis du rent faktisk spiller baseball, og eksempelvis har en taske med dit udstyr i i dit soveværelse.

Af andre ting som er gode at have stående på sit natbord, kan eksempelvis være en glaskaraffel med vand og patentlås eller en bordlampe med en solid og massiv fod af en art..



Jamen, der ligger også en bold under sengen. + to badminton ketchere med bolde til. Så det går nok. Jeg blev sgu ret skræmt af den oplevelse. Bare det, at vide de har stået og kigget på os. Det satte sig i os alle.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu