recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ubiquiti AmpliFi og Unify AP
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ubiquiti AmpliFi og Unify AP

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
beolion Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Januar-2010
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beolion Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ubiquiti AmpliFi og Unify AP
    Sendt: 02-Marts-2021 kl. 22:12
Hej
Idag haves en standard router fra ewii og en Unify AP samt en 24 ports switch. 
Det trådløse virker rigtig fint da AP er placeret ret perfekt midt i huset og har super dækning. 
Ved opgradering til 500/500 får man hos ewii tilbudt at få Ubiquity AmpliFi med i pakken.
Ved I om det fortsat er muligt at bruge den AP der haves, og så bare “nøjes” med den nye router og vente til senere med at bruge Mesh Points?
På nuværende giver det for mig ikke mening at have Mesh points rundt i stikkontakter i huset når den nuværende AP har super dækning.
Håber I kan komme med lidt gode inputs.  

 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2021 kl. 22:39
Man man ikke bare beholde nuværende og så få lidt rabat på linjen i stedet?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
beolion Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Januar-2010
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beolion Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2021 kl. 23:35
Den nuværende router hænger nogle gange og skal genstartes hvilket er uheldigt når ens søn er på et Fortnite hold, som i kamp taber hvis en spiller falder ud :-(
Og Ubiquity er generelt kendt for at lave ret stabile routere. 
Så en ny er faktisk at foretrække her ;-)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2021 kl. 23:42
Okay, så forstår jeg bedre.

Har du overvejet at lade din nuværende hænge uden at være sluttet til og så prøve at køre med amplfi alene?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
beolion Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Januar-2010
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beolion Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2021 kl. 23:51
oh. Er endnu på ewii standard router men overvejer at bestille 500/500 for også at få Amplify. 
Jeg vil bare gerne sikre at nuværende Unify AP virker uanset. 

Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2021 kl. 13:16
Det er to forskellige systemer. Synes ikke rigtigt det giver mening.


Til top
beolion Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Januar-2010
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beolion Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2021 kl. 14:15
Det er ikke min tanke at bruge den indbyggede trådløse i AmpliFy til at starte med men bare bruge den som almindelig router hvortil den nuværende Unify AP vil være koblet på til at starte med. 
Unify AP er nu sat op som standalone AP. 
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2021 kl. 07:11
Vil det ikke i længden være billigere bare at købe en ny router (eventuelt en USG) end det er at opgradere net for at få en gratis router (med mindre det er for at have n undskyldning for at opgradere nethastigheden).
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu