recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ubiquiti - Hvad skal man købe
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ubiquiti - Hvad skal man købe

 Besvar Besvar Side  <1 34567>
Forfatter
Besked
Kasperp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2007
Sted: Næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 233
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasperp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2020 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

hvis man er ved at bygge nyt hus og i den forbindelse får trukket kabel til samtlige rum.

Er det så en N-SW Switch man monterer i hvert rum ?
Jeg tænker den giver 4 porte ud samt er ok billig.

I et enkelt eller to rum kan man så vælge en model med wifi indbygget.
Hvis man bygger nyt hus får man kabler ud til enkelte eller dobeelt PDS stik i væggen, og placere en større switch et centralt sted. Formentlig samme sted som internetudbyderens udstyr placeres.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2020 kl. 14:50
Oprindeligt skrevet af Kasperp Kasperp skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

hvis man er ved at bygge nyt hus og i den forbindelse får trukket kabel til samtlige rum.

Er det så en N-SW Switch man monterer i hvert rum ?
Jeg tænker den giver 4 porte ud samt er ok billig.

I et enkelt eller to rum kan man så vælge en model med wifi indbygget.
Hvis man bygger nyt hus får man kabler ud til enkelte eller dobeelt PDS stik i væggen, og placere en større switch et centralt sted. Formentlig samme sted som internetudbyderens udstyr placeres.
ja der skal være en central Switch, men tænkte det ville være fint at sætte N-SW i hvert værelse.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2020 kl. 15:12
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

hvis man er ved at bygge nyt hus og i den forbindelse får trukket kabel til samtlige rum.

Er det så en N-SW Switch man monterer i hvert rum ?
Jeg tænker den giver 4 porte ud samt er ok billig.

I et enkelt eller to rum kan man så vælge en model med wifi indbygget.

Deres Mini flex er nu heller ikke et dårligt bud. Den ville jeg nok vælge, og så føde den med PoE fra en Unifi PoE switch.

Alternativ kunne være deres In-Wall.


Redigeret af Kandersen - 28-August-2020 kl. 15:13
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2020 kl. 15:17
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2020 kl. 10:05
Jeg har lige skiftet hele netværket ud derhjemme med en Dream Machine Pro, 8 Port POE Switch 150W samt Wall HD AP og det spiller altså bare.. Især deres Wall HD AP er jeg imponeret over hvor godt signal den levere. Derudover bruger jeg den indbygge POE switch til at fodre mit ene Unifi Flex 3g kamera i stuen. På den både sparede jeg at trække et kabel :) 
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2020 kl. 14:36
Kan du strømføde en Wall Nano N-SW fra en af deres PoE-switches og så sætte et AP på ude ved Nano'en, dvs. bare loope strømmen igennem? Eller skal den have ekstra strøm fra en separat PoE-injector?

Kan deres In-Wall HD sættes udenpå væggen, hvis man nu allerede har trukket kabler ud til et PDS-stik? Eneste demo af noget sådant jeg kan finde er noget hjemmestrikket gøgl:
https://konkludenz.de/en/ubiquiti-unifi-in-wall-wall-mount/
Det virker lidt dumt både at købe en Wall Nano switch og så købe et AP ved siden af, når nu deres In-Wall HD har både switch og AP i ét - men bare ikke lige er gearet til at sidde PÅ væggen.

Redigeret af Torben Rasmussen - 31-August-2020 kl. 14:44
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2020 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

det er også en in Wall jeg havde i tankerne

Nanon Switch er ikke en In-wall Wink

Dette er en In-Wall:
https://inwall.ui.com/


Største problem med Flex-mini er, at den ikke kan væg monteres uden 3.part beslag. Men der er lige kommet nye som kan, som jeg selvfølgelig ikke lige kan finde link på..





Redigeret af Kandersen - 01-September-2020 kl. 11:06
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2020 kl. 11:39
Tænker du på den store 16-port?
https://store.ui.com/collections/unifi-network-routing-switching/products/usw-lite-16-poe

Edit: Jeg er i øvrigt helt vild med UI's eget forslag til hvordan Flex Mini skal placeres... Det er bare en super flot løsning


Redigeret af Torben Rasmussen - 03-September-2020 kl. 11:43
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2020 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Tænker du på den store 16-port?
https://store.ui.com/collections/unifi-network-routing-switching/products/usw-lite-16-poe

Edit: Jeg er i øvrigt helt vild med UI's eget forslag til hvordan Flex Mini skal placeres... Det er bare en super flot løsning
Jeg synes tværtimod det er meget upraktisk - eneste sted som efter min mening kunne være mere upraktisk er mellem brugeren og tastatur/mus.
Sådan noget bør placeres under bordet eller på den bagerste kant. Ikke på den forreste bordkant hvor man skal sidde og arbejde. Thumbs Down
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2020 kl. 20:28
Håbede du fangede ironien i mit indlæg. Det er tæt på den grimmeste løsning jeg nogensinde har set.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2020 kl. 14:11
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Tænker du på den store 16-port?
https://store.ui.com/collections/unifi-network-routing-switching/products/usw-lite-16-poe 


Ja. Det samme skulle være kommet til mini flex. 

Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:


Edit: Jeg er i øvrigt helt vild med UI's eget forslag til hvordan Flex Mini skal placeres... Det er bare en super flot løsning


Hvis man har lettere kuk i kysen, så ja, så er det en super flot løsning LOL

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2020 kl. 15:28

Hej


Hvis jeg ønsker et setup hvor jeg har et AP på hver etage i mit hus, vil dette setup så gå. Jeg har også brug for nogle faste porte på hver etage. Switch har jeg valgt med 4 PoE, da jeg ikke har brug for PoE alle steder. Er det helt skævt dette setup ?


Et stk USG Security Gateway.


https://www.proshop.dk/Netvaerksudstyr-Forlaenger-til-traadloes/Ubiquiti-UniFi-USG-Security-Gateway/2458147


2 stk Ubiquity Switch 8 (60W)

https://www.proshop.dk/Switch/Ubiquiti-UniFi-Switch-8-60W/2573047


1 Stk Cloud key https://www.proshop.dk/Netvaerksudstyr-Forlaenger-til-traadloes/Ubiquiti-UniFi-Cloud-Key-Gen2/2692584


2 stk AP UniFi 6 Lite


Internet Hiper -> USG -> Switch  -> Switch   -> AP UniFi 6 Lite -> Div wifi udstyr

                                       -> iMAC

                                 -> AP UniFi 6 Lite -> Div wifi udstyr

                            -> NAS


Hvor skal cloud key forbindes ?

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu