|
Ubiquiti/Unifi spørgsmål |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |||
Moerkbak ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 10-Februar-2010 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 348 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
@Kandersen
tror du kan få svar på de spørgsmål her: Redigeret af Moerkbak - 07-Februar-2017 kl. 10:45 |
|||
![]() |
|||
skandshus ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-November-2010 Status: Offline Point: 262 |
||
Okay, nu kommer der en dum anmodning fra mig. Indrømmet, jeg har ikke fået læst ALT men vil du ikke lige forklare mig hvad dit problem eksakt er, så skal jeg nok lige skrive hvad du skal gøre, og til punkt og prikke finde løsningen for dig :) Det med firmware og cloud key kan også "nemt" løses, hvis man er inde i det, men det kan nemt lade sig gøre. men din start har ikke været nem, det er vi skam hurtigt enige om, men så snart du er kørende er det hele nemt. Din controller. Den indeholder kun dit eget hjemmenetværk ikke sandt? har du en tung opsætning siden du foretrækker en backup funktion for at flytte data over? |
|||
![]() |
|||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
||
1. Startede med at købe en USG3 og en AP. Controlleren installerede jeg på min windows PC. 2. Købte nogle dage efter en cloud key, som jeg istedet ville have controlleren over at køre på. 3. I stedet for at starte forfra med konfigurationen, så ville jeg tage en backup og restore den på could key. Det kan imidlertid ikke lade sig gøre, da controlleren til cloud key er ældre end den på min windows pc (ubiquitet har trukket 5.4 tilbage på cloud key imellemtiden). Derfor har jeg tre muligheder: 1. Vente til ubiquiti gen-udsender en nyere controller til cloud key. 2. Starte forfra, på cloud key. 3. Registrere mig til beta for at få seneste beta til cloud key, og derefter forsøge hakke mig igennem en manuel opdatering af cloud key. 3. Er udelukket - Det er min opsætning simpelthen ikke værd. Det vil tage mig enorm lang tid, fremfor en ny opsætning. 2. En mulighed, men en unødig en af slagsen, efter min mening. 1. En mulighed som jeg vurdere nok er mest logisk, set i lyset af at så vigtig er cloud key heller ikke.
Tung og tung.. Har et par wlan´s og en del port forwards, statiske ipére firewall osv.. Så nej, egentlig ikke så tung. Men det er mere det principielle i, at Ubiquiti laver sådan et stunt, og selvfølgelig får jeg rodet mig ind i det.
Det burde jo være samme controller altid. Og hvis ikke, så burde jeg for pokker være i stand til at hive controlleren fra PCén over på cloud keyén, uden at skulle igennem beta registrering og efterfølgende et helvede med ssh og linux. Alternativ burde cloud key kunne læse en backup fra en nyere controller, selvom det er en skidt måde, da ting kan være ændret. |
|||
![]() |
|||
MDusen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-August-2011 Sted: Lyngby, DK Status: Offline Point: 108 |
||
Beklaget hvis jeg hijacker tråden men syntes 3 tråde ang. ibuquiti er i overkanten :)
Skal også til at opgradere hjemmenetværket for at få et mere stabilt/simpelt wifi - men vil helst ikke købe mere end nødvendigt. Forventer ikke at jeg vil sidde og overvåge forbruget på mit netværk. Dog kunne det være rart at få et gæstenetværk så alle Gæster ikke kan se min NAS men udelukkende har internet adgang evt. med begrænset hastighed. Pga arbejdsopkobling bliver jeg nødt til at beholde min præ-konfigurerede router hvorfra jeg kører et kabel til min arbejdsstation samt et kabel til min 'privat' switch som fordeler LAN til hele huset. Planen er at købe 3 stk UAP-AC-LR (kælder, stue og 1.sal) som kobles på det private netværk. Har følgende spørgsmål: 1. Behøver jeg at købe en USG da min router klarer firewall - eller udfører den også andre opgaver? 2. Kan min Synology 415Play bruges til controller 3. Giver det mening at have controlleren kørende 24/7 når jeg kun har AP'er og ikke regner end at overvåge trafikken 4. Bør jeg købe en POE switch eller bare bruge de 3 POE adapteren der følge med AP'erne - hvis ja hvilken vil I så anbefale? 5. Læste i en gammel anmeldelse at hvis der opsættes et gæstenetværk så reduceres hastigheden betydeligt - er der andre det har oplevet det? 6. Er der andet jeg evt bør/skal købe eller vide inden jeg bestiller? På forhånd tak!! |
|||
![]() |
|||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
||
1. Nej
2. Aner det ikke. Der findes vist en til Synology, men det er vist ikke en officiel Ubiquiti. Og der ville min bekymring starte. 3. Nej 4. Nej. Du behøver kun en switch hvis du vil administrere og i øvrigt ikke gider de POE adaptorer. 5. Ved det ikke med sikkerhed. Jeg bruger endnu ikke gæste netværk her. Men min bror har lige sat det op hos ham, og han nævnte ikke noget om reduceret hastighed.
|
|||
![]() |
|||
skandshus ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-November-2010 Status: Offline Point: 262 |
||
Min Cloud key kører 5.4 og jeg mener faktisk jeg har en firmware liggende lokalt på min pc.. Skal jeg lige se om jeg kan opdrive den og evt sende til dig? så får vi hurtigt liv i din key :)
|
|||
![]() |
|||
||
Alternativt, så "opdater" din windows controller til denne her
https://www.ubnt.com/downloads/unifi/5.4.11-6cbeae59e7/unifi_sysvinit_all.deb og så smæk den ind i din cloud key? Hvis du ikke ved hvordan du MANUELT beder din cloud key om at gøre det via ssh, så smid mig en besked med en port forward og login til din cloud key, så skal jeg nok smide opdateringen ind for dig. |
|||
![]() |
|||
||
Det er den del jeg ikke lige kan se jeg kan gøre. Vil nødig opdatere min windows controller, da det bare giver endnu flere problemer, når det er derfra backup filen kommer. Så skal cloud key helst være den nyeste.
Skriver lige en PB til dig.. |
|||
![]() |
|||
mricedk ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Februar-2017 Sted: hvidovre Status: Offline Point: 2 |
||
Hej er der nogen der kører med usg og ap og kører gæstenetværk med vouchers. Gæste netværket er skilt ud i et andet net og vlan nogen der kan hjælpe mvh Lars |
|||
![]() |
|||
kenp ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 561 |
||
Hvis datter og veninderne ikke er på samme netværk(vlan) så kan de ikke se hinanden, det plejer nu at være meningen...
Men du har måske også aktiveret ap-isolation. |
|||
![]() |
|||
mricedk ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Februar-2017 Sted: hvidovre Status: Offline Point: 2 |
||
ja de er på samme vlan
og har aktiveret gæste netværk men har installeret et netværks analyse program på den ene ipad og den kan se alt der er på gæste netværket. de kan bare ikke spille minecraft
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |