recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ubiquity Unifi til hjemmebrug
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ubiquity Unifi til hjemmebrug

Besvar Besvar Side  <1 2021222324 81>
Forfatter
Besked
voldsgaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Maj-2018
Sted: odense sv
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér voldsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2018 kl. 22:51
Godaften 

Jeg genopliver denne tråd, jeg har et lille problem.
min nuværende Apple airport extreme kører på sidste vers og jeg overvejer kraftigt at udskifte hele min Wi-Fi med Ubiquiti grej.

jeg bor i 3 etages hus fra 1950, der skal være en god dækning på alle etager, jeg kører med fibernet fra Waoo og lige nu er min apple router kablet på fiberboks men min fiberboks sidder i kælderen og jeg har mit kontor på stueplan hvor min router står og jeg har så trukken et cal.5 kabel(jeps det er nogle år gammelt) men jeg vil undgå at trække et nyt kabel op til mit kontor, er dette muligt.

Jeg har tilsluttet en synology Nas som er tilsluttet min router, samtidelig fungere min router også som printserver.

så mine spørgsmål er.. hvordan pokker får jeg lavet et setup med Ubiquiti som både kan kører min NAS evt 2 stk på sigt, kan styre mine printer(jeg har 2 stk, en laser S/H printer samt en A3 fotoprinter) og jeg vil gerne ha det lavet sådan at jeg kan slippe for kabler fra kælder til stueplan, er dette på nogen måde muligt?

på forhånd tak
Jens 
Til top
Bruger udmeldt 42 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Maj-2018
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 42 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2018 kl. 03:16
Et hus gemmer på hjemligheder og dets materialer kan gøre forskelligt overfor moderne Wi-Fi dækning.

Unifi AP AC LR er et meget krafigt acces point, hvor mine praktiske erfaringer gør, at jeg lagde en hel etageejendoms Wi-Fi ned samt målte fuld hastighed uden tab fra ejendommen i 300 meters afstand. Så dette udstyr kræver, at blive tilpasset i sin software.

Der undgås ikke et LAN kabel fra router til acces point, så jeg ville prøve med, at indkøbe én enhed og prøve placeres denne på miderste etage eller i trappe halsen.

Så jeg ville trække et nyt CAT 6a kabel, du undgår ikke dette, hvis du vi undgå støj problemer og så prøve dette acces point.

Du tilgår dit udstyr som normalt (på routeren) når acces point'et er opsat.
Til top
voldsgaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Maj-2018
Sted: odense sv
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér voldsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2018 kl. 21:43
hvilken router vil du anbefalde.

Jeg har selv kigget på denne: 

ville den kunne fungere som printserver?

mvh
jens
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 42 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2018 kl. 22:50
Den link du har sat ind er på en gateway og ikke en router.

Du må tydeliggøre dine ønsker til routeren og ud fra de ønsker søge denne enhed.

Du nævner selv printerserver, så er der understøttelse af hastighed, styring af NAS, USB til eksterne harddiske, behov for mere end 4 LAN porte oma.

Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 13:22
USG'en kan ikke benyttes som print server og du kan heller ikke tilslutte USB harddiske og dele dem på dit LAN som et NAS. 

Det er ikke sådan et alt-i-en produkt som mange af de andre SOHO produkter. 

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1575
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 14:14
Oprindeligt skrevet af GertM GertM skrev:

Den link du har sat ind er på en gateway og ikke en router.

Øhh jo, det er en router og endda en rimelig avanceret en  (hint: linket viser at den er kategoriseret under routere Wink )

mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 42 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 14:40
Det er en gateway, se venligst manual!
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 14:56

Hvad er forskellen på Gateway og Router? Wink
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1575
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 15:00

Hmm, hvis en gateway gør noget andet end en router, bliver min USG derhjemme godt nok skuffet, for den router hele tiden.... LOL
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 16:17
USG er en router, ligesom ubiquiti´s Edge router.
Forskellen er at softwaren ligger i controlleren til USGén, mens Edge har indbygget software. 

Så er der en hav af netværks nørder derude som mener at USGén er barberet i muligheder, og derfor ikke brugbar. Det er unægteligt korrekt, at USGén (dvs controlleren) er barberet i muligheder i forhold til en mere enterprise-agtig router. Men til dets marked er USGén skam rigtig god, fordi den netop ikke stiller vanvittige store krav til brugeren (admin). 

At sige USG ikke er en router, er isoleret set rigtig. Men sammen med controlleren, (som ikke kan undværes, da USG´en så omvendt bliver en ubrugbar metalboks), så er USGén alligevel en router. 

Spørgsmålet er så, hvorfor kalder Ubiquiti den for Gateway - Jeg tror ikke det er muligt at få et logisk svar på dette. Det er nok noget i retningen af:
"De andre mærker på markedet hedder routere. Vores USG er anderledes. Vores "rigtige" routere er primært til enterprise markedet. Så kan vi ikke kalde USGén for en router. Derfor - Gateway

Det er ihvertfald mit bud. 
Til top
Tmann Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-December-2011
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tmann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 23:44
Jeg har denne her.

Det er en router fra ubiquiti.

Nem at sætte op. Men samtidig kan man en masse ting. Og koster langt under USG'en.

CrossTalk solutions på youtube, taler om fordele og ulemper mellem de 2. Og han forestlår selv Edge'en i stedet for USG'en. Ved ham har jeg søgt meget inspiration og han er god til at forklare om Ubiquiti's produkter.

En sidde bemærkning:
Skal til at flytte i hus nu og sætter nu et ekstra AP op samt deres 150W 16 ports switch, som bliver koblet til 2 Unifi APer også selvfølgelig stik rundt i huset.
Sony 85” KD-85XF8596
Panasonic 4K Blu-ray DMP-UB900
Denon AVR-X6300H Reciever
B&W 683 Fronter
B&W HTM61 Center
B&W DS3 Surround
B&W ASW610XP Subwoofer
Sony PlayStation 4 PRO
Nvidia Shield TV
Til top
madsklit Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-September-2010
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsklit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2018 kl. 04:49
Kunne du ikke sætte din Nas til at være printserver?
Også bestille smart wifi fra Waoo det koster selvfølgelig lidt i leje pr måned men det skulle virke rigtig godt, 
Så der ihvertfald godt wifi i huset og du har fået løst printserver problemet,
Så kunne du flytte Nas i kælderen sammen med den router du eventuelt køber, der står din fiberboks jo i forvejen også sætter du nummer et enhed fra smartwifi til i kælderen, i stue plan kan du sætte den anden enhed, også udvide med en tredje enhed på 1 sal vis du ønsker lækkert wifi der også, og det kører trådløst det hele, og hver gang du får indkøbt et eller andet mærkeligt som der skal bruges hub til at styre feks Philips Hue pærer eller en extra NAS server eventuelt ,plotter du den bare i routeren i kælderen, kender ik lige din nuværende router, men vis man kunne slå wifi fra på den så den kun skal agere firewall ud mod internettet og DHCP server der deler IP addresserne ud på dit netværk, 
Kunne du måske bare beholde den du har, da det måske bare er fordi wifi delen i routeren er forældet du synes den er lidt træt? 

Til top

Besvar Besvar Side  <1 2021222324 81>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu