recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ubiquity Unifi til hjemmebrug
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ubiquity Unifi til hjemmebrug

 Besvar Besvar Side  <1 3334353637 81>
Forfatter
Besked
Juhler Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Juli-2014
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juhler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2019 kl. 14:07
Tak for det, jeg må lige se om jeg skifter mit Lite til sådan en :-)
Sony 46" (Gammelt HX700), Pioneer VSX924, B&W CM1+CMC+M1+ASW608, Nvidia Shield 16 GBo, Fuldt UniFi setup og Synology DS415+
Til top
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2019 kl. 20:12
Jeg er ikke kommet så meget videre... men planen er at få et in-wall HD til min stue.

Men et par andre steder kunne jeg også godt tænke mig at fordele det ene netkabel til flere porte.
Men vil helst undgå 220 volt så dermed leder jeg efter POE switche som eks. den her.
Men skal de koste over 1000 kr. ?

Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
Switch8 150W
2 x AP lite
1 x AP LR
Til top
mkjensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Maj-2012
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkjensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2019 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af koden koden skrev:

Jeg er ikke kommet så meget videre... men planen er at få et in-wall HD til min stue.

Men et par andre steder kunne jeg også godt tænke mig at fordele det ene netkabel til flere porte.
Men vil helst undgå 220 volt så dermed leder jeg efter POE switche som eks. den her.
Men skal de koste over 1000 kr. ?


Til top
pointwood Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pointwood Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2019 kl. 12:17
Det er ikke en POE switch. Du skal have fat i https://www.pricerunner.dk/pl/167-3744248/Hubs-switches/Ubiquiti-UniFi-Switch-8-(US-8-60W)-Sammenlign-Priser

Redigeret af pointwood - 26-December-2019 kl. 12:19
Til top
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2019 kl. 12:26
I mener at jeg kan gøre det med ubiquiti's egne switche?
Skal de ikke have 220 volt?
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
Switch8 150W
2 x AP lite
1 x AP LR
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2019 kl. 12:28
Den første us8 får strøm via Poe, den anden har 4 Poe porte
BaaaaaH
Til top
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2019 kl. 12:30
super tak...
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
Switch8 150W
2 x AP lite
1 x AP LR
Til top
pointwood Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pointwood Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2019 kl. 12:33
Ahh...jeg misforstod vist dit spørgsmål. Jeg troede du ledte efter en switch med POE porte.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2019 kl. 13:03
Jeg har 2 stk Unifi Switch US-8 kørende som får strøm via POE. De fungerer ganske glimrende. Jeg har dog oplevet den ene hænge under genstart når det var f.eks. et AP tilsluttet til passthrough porten.

Der medfølger i øvrigt en strømforsyning hvis man senere ønsker at tilsluttet den direkte til lysnettet.




Redigeret af hedberg - 26-December-2019 kl. 13:10
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
serano Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Danmark
Status: Offline
Point: 331
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér serano Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2020 kl. 20:41

Jeg kunne godt bruge noget hjælp fra jer herinde :-)

Jeg har et problem med dårlig wifi i det røde område af lejligheden. Resten af lejligheden er der 50-70 mbit wifi, det ville dog ikke gøre noget hvis det var endnu hurtigere end nu. I dag står der en ældre router uden AC inde i stuen ved det blå område i et tv møbel. 

Det grønne område er der hvor Fibernet kommer ind i dag, her er der fordeling til de to blå områder hvor der er direkte netværksstik. Min tanke går på at købe enten AC-Lite eller AC-LR og sætte dem ved de blå områder. Alternativt kan der trækkes et kabel fra det grønne område og sætte det på væggen lige ovenover det grønne område
Tror i det kan løse problemet med dårlig wifi og hvilken af løsninger skal jeg vælge?
Kan jeg købe en billigere switch til 400-500 kr. som kan trække POE til AC?
Samsung 65NU7455
Sonos Playbase + 4xPlay1
Synology
Apple TV4K
PS4
Til top
JesperRou Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-August-2009
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperRou Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2020 kl. 21:18
UBNT NanoSwitch koster ikke mere end 314 (ca) og kan trække POE til 3 devices.
Den er egentligt beregnet til udendørs, men jeg bruger den fint i min stue.


Til top
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2020 kl. 21:32
Oprindeligt skrevet af JesperRou JesperRou skrev:

UBNT NanoSwitch koster ikke mere end 314 (ca) og kan trække POE til 3 devices.
Den er egentligt beregnet til udendørs, men jeg bruger den fint i min stue.



Tak.. det var dog en billig simpel løsning på mit problem med manglende netværksstik.

Fra samme firma, men til væsentlig lavere pris end en US-8 eller den slags.



Redigeret af koden - 13-Januar-2020 kl. 21:33
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
Switch8 150W
2 x AP lite
1 x AP LR
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3334353637 81>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu