recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ubiquity Unifi til hjemmebrug
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ubiquity Unifi til hjemmebrug

 Besvar Besvar Side  <1 3738394041 81>
Forfatter
Besked
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2020 kl. 12:42
ok..forståeligt når det er leje, medmindre udlejer kan se en fordel i gratis netkabeltræk :-)
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
Switch8 150W
2 x AP lite
1 x AP LR
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2020 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af jesperKBH jesperKBH skrev:

Hvor der er vilje er der vej har jeg hørt :) I mit tilfælde indebærer vilje dog en lang vej gennem mure og vægge i et lejet hus jeg ikke har lyst til at bore for meget i, hvilket er årsagen til jeg kigger på alternative løsninger

Hvis du ikke er så sart med udseende på huset, kan du jo trække et kabel ud gennem vinduerne og udenpå huset. De fåes efterhånden ret tynde, så vinduet stadig kan lukke. 

Jeg brugte selv sådan en her midlertidigt til et udendørs access punkt. Nedenstående kan dog kun trække 100Mbit. 











Redigeret af hedberg - 05-Maj-2020 kl. 13:09
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2020 kl. 09:59
Rejsen imod 10Gbps fortsætter herhjemme. 

Skal nok blive "interessant" at få trukket kablet omkring 60-70 meter uden at knække det :)



Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Amtus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Februar-2012
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Amtus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2020 kl. 10:06
Hej med jer

Det her må lige være stedet og få den hjælp, som jeg har brug for :-)

Vi er i gang med at bygge hus - 1 plan 220 m2 - og jeg ved simpelthen intet om netværk, da jeg altid bare har brugt den router, som jeg har modtaget fra udbyderen, men jeg kan forstå, at der er bedre muligheder derude - heldigvis :)

Har læst anbefalinger af Unifi flere steder, men jeg er i tvivl om næste alt. Hvad er det for nogle produkter, som jeg skal købe for at få god dækning i hele huset, hvor skal det placeres, og bør jeg få lavet "internetstik" de steder, hvor jeg vil placere AC i huset? Kan man bare smide dem på loftet?

Plantegningen af huset er her:
" border="">
Til top
uhrskov Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-August-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér uhrskov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2020 kl. 11:35
Jeg ville sætte 2 eller 3 accespoints op ned igennem huset. Fx et i gangen og et i stuen og måske et i køkkenet. Eller erstatte det i køkkenet med et udendørs ap

Herudover så ville jeg få trukket kabler og etableret netværkstik i alle værelser, stuen og kontoret som minimum og få lavet et krydfelt hvor det hele er samlet og styret fra. 

Men hvis du ingenting aner om emnet og ikke er indstillet på at sætte dig lidt ind i det bør du måske overveje om Ubiquiti er den rigtige løsning. Det er en god og stabil løsning men kræver at man lige sætter sig ind i hvordan det virker så du kan vedligeholde systemet.





Til top
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2020 kl. 12:04
Du bør trække netkabler uanset hvad du beslutter dig for.

Få trukket kabler rundt på loftet så de ligger klar og bare kan hentes frem til access point ved at bore hul.
Evt. få trukket og monteret stik ved paneler.

Du behøves ikke strøm til access points. det får de fra netkabel hvis du har en switch der kan levere det.
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
Switch8 150W
2 x AP lite
1 x AP LR
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2020 kl. 12:13
Oprindeligt skrevet af jesperKBH jesperKBH skrev:


Den løsning kører vi lige nu på vores bredbånd til det værelse og den er ikke optimal. Den downloader med 20% af hvad resten af huset gør.

Findes der en Unify løsning med et accespoint som modtager wifisignalet og samtidig giver mulighed for at kable med et lankabel?

Hvilken powerline adapter bruger i? Der er stor forskel på dem.

Det er også vigtigt, at forsøge at blive på samme fase og have så kort afstand som muligt. Så måske skal du kigge lidt på hvor den ene part skal placeres.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2020 kl. 13:35

Oprindeligt skrevet af uhrskov uhrskov skrev:

Men hvis du ingenting aner om emnet og ikke er indstillet på at sætte dig lidt ind i det bør du måske overveje om Ubiquiti er den rigtige løsning. Det er en god og stabil løsning men kræver at man lige sætter sig ind i hvordan det virker så du kan vedligeholde systemet.

Husk at Ubiquiti har flere serier af udstyr. Det behøver jo ikke lige være Unifi serien. 

Derudover så kan Unifi access punkterne sættes op via en mobil telefon uden brug af controller hvis man bare vil have en helt simpel løsning. Man får selvfølgelig ikke helt samme muligheder, men hvis man bare skal have et flat netværk med 2 AP'er kan det være fint nok. 








Redigeret af hedberg - 06-Maj-2020 kl. 13:36
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Snippermanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snippermanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2020 kl. 14:52
Uanset hvad du vælger så sørg for at få netstik i alle rum og få trukket Cat6 kabler til et krydsfelt et sted i huset hvor du så stiller en switch. Et par accesspunkter eller tre eventuelt med PoE fra din switch. Jeg er aldrig blevet skuffet over produkter fra TP-Link. Godt og billigt. 
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround
Monitor Audio FB212
BenQ W10000
Sony PS3
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2020 kl. 16:15
Oprindeligt skrevet af Jonas_R Jonas_R skrev:

Det er også vigtigt, at forsøge at blive på samme fase og have så kort afstand som muligt. Så måske skal du kigge lidt på hvor den ene part skal placeres.

Vi har poweline til garagen.

Det kørte lidt af røven til, indtil jeg flyttede powerlinken i huset til en stikkontakt hvor den sidder helt alene.

Herefter kører det bare!


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
uhrskov Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-August-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér uhrskov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2020 kl. 15:12
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:


Oprindeligt skrevet af uhrskov uhrskov skrev:

Men hvis du ingenting aner om emnet og ikke er indstillet på at sætte dig lidt ind i det bør du måske overveje om Ubiquiti er den rigtige løsning. Det er en god og stabil løsning men kræver at man lige sætter sig ind i hvordan det virker så du kan vedligeholde systemet.

Husk at Ubiquiti har flere serier af udstyr. Det behøver jo ikke lige være Unifi serien. 

Derudover så kan Unifi access punkterne sættes op via en mobil telefon uden brug af controller hvis man bare vil have en helt simpel løsning. Man får selvfølgelig ikke helt samme muligheder, men hvis man bare skal have et flat netværk med 2 AP'er kan det være fint nok. 


Sandt nok .

Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2020 kl. 17:18
Apropos Powerline, så har Nørdoteket en del videoer som er interessante - i en af dem er der bl.a. anden vist/nævt nogle af de elementer der kan støje og dermed ødelægge oplevelsen. 




Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3738394041 81>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu