recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ubiquity Unifi til hjemmebrug
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ubiquity Unifi til hjemmebrug

 Besvar Besvar Side  <1 3839404142 81>
Forfatter
Besked
Amtus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Februar-2012
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Amtus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2020 kl. 09:22
Tak for input.

Jeg vil godt sætte mig ind i, hvordan det sættes på, så jeg kan finde ud af det, men lige nu er jeg mere fokuseret på at sikre, at jeg får lavet de faste installationer i huset, som er nødvendige :-) Der er så mange ting at tage stilling til lige nu, så jeg bare forsøger at få besluttet det, som haster aller mest..

Hvis jeg ønsker at placere en AC i gangen inden køkkenet og en AC i stuen, hvad er det så jeg skal få lavet de steder. Er det reelt bare et netværkskabel, som stikker ud af væggen, som kan sættes i AC?

Er det bare et cat 6 kabel, som jeg skal få elektrikeren til at trække, hvis jeg ikke bare gør det selv?
Til top
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2020 kl. 10:01
Ja det vil jeg mene.
CAT 6 eller nyere og bare netkabel.
Eller endnu bedre tomrør så du kan trække hvad du måtte have lyst til siden hen.

Jeg har unify access point i mit hus og de har kun et netkabel, som både giver strøm og netsignal.
Strømmen kommer fra en switch der kan levere strøm. POE strøm hedder det.
Men når du køber AP så følger der sådan en power dims med, som du kan sætte til 220V og så netkabel fra din router ind i den og det andet netkabel ud fra den og videre ud til dit AP.

Men køb en switch der kan levere strøm.Meget mindre kabelrod.

Mit setup herunder kan man efterhånden få billigt brugt, da alle skifter til nyere udstyr.
Det dækker rigeligt en alm. families behov og du får aldrig nogen problemer med signal eller noget andet.

Er penge ikke et problem, så køb bare nyt.
Hvilket udstyr fra f.eks. unify ved jeg ikke helt. der er så meget efterhånden :-)
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
Switch8 150W
2 x AP lite
1 x AP LR
Til top
bode Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-April-2007
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bode Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2020 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af Amtus Amtus skrev:

Tak for input.

Jeg vil godt sætte mig ind i, hvordan det sættes på, så jeg kan finde ud af det, men lige nu er jeg mere fokuseret på at sikre, at jeg får lavet de faste installationer i huset, som er nødvendige :-) Der er så mange ting at tage stilling til lige nu, så jeg bare forsøger at få besluttet det, som haster aller mest..

Hvis jeg ønsker at placere en AC i gangen inden køkkenet og en AC i stuen, hvad er det så jeg skal få lavet de steder. Er det reelt bare et netværkskabel, som stikker ud af væggen, som kan sættes i AC?

Er det bare et cat 6 kabel, som jeg skal få elektrikeren til at trække, hvis jeg ikke bare gør det selv?

Du har fået nogle fine input.

Kan kun understøtte ideen om et kablet netværk når i nu er igang... Det er bare bedre til ikke mobile enheder.

Men når du er igang med at bygge vil jeg lige highlighte en ofte overset ting.

Krydsfeltet: 
Du vil blive glad i længden hvis du har et ordenligt sted til dit krydsfelt. 
Der skal være strøm.
Der skal være ordentligt plads til udstyr som fx switch, router osv.
Tilgængeligt :Det er fedt at gemme det væk på loftet eller lign ,indtil man skal rode med det.
og til sidst :Tænk i Luft og temperatur. Vi blev "overtalt" til at putte det hele i et skab ,men manglen på udluftning ,betyder høj temperatur i de aktive enheder ,som ender ud i 2 ting forkortet levetid og/eller støj når blæserene kører på højtryk .

Det har allerede kostet os en "tidlig"udskiftning af en 24 port managed switch.


Til top
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2020 kl. 19:00
Jeg har et Unify G3 dome kamera udenfor.
Synes aldrig jeg har været helt tilfreds med det.
Specielt bruger interface synes jeg er ringe.

Da jeg alligevel ikke kan se det i min unify netværkscontroller overvejer jeg at skifte til en anden løsning og i øvrigt få flere kameraer.

Men hvilken løsning med POE strøm og alarm felter kan anbefales?


Redigeret af koden - 13-Juli-2020 kl. 19:02
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
Switch8 150W
2 x AP lite
1 x AP LR
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2020 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af koden koden skrev:

Jeg har et Unify G3 dome kamera udenfor.
Synes aldrig jeg har været helt tilfreds med det.
Specielt bruger interface synes jeg er ringe.

Da jeg alligevel ikke kan se det i min unify netværkscontroller overvejer jeg at skifte til en anden løsning og i øvrigt få flere kameraer.

Men hvilken løsning med POE strøm og alarm felter kan anbefales?


Er det Unifi Video eller Unifi Protect du kører med?

Jeg har ikke rigtigt forslag til andre kameraer eller software, da jeg ikke rigtig har nogen erfaring med andre overvågnings produkter, men jeg vil foreslå dig at lave en ny tråd om det. Der kan være en del der ellers ikke ser dit spørgsmål, fordi de forventer tråden handler om Ubiquiti netværk.




Redigeret af hedberg - 18-Juli-2020 kl. 12:57
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eeyore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2020 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af koden koden skrev:

Jeg har et Unify G3 dome kamera udenfor.
Synes aldrig jeg har været helt tilfreds med det.
Specielt bruger interface synes jeg er ringe.

Da jeg alligevel ikke kan se det i min unify netværkscontroller overvejer jeg at skifte til en anden løsning og i øvrigt få flere kameraer.

Men hvilken løsning med POE strøm og alarm felter kan anbefales?


Du får rigtigt meget kamera for pengene ved Hikvision. Hvis du er bekymret over at det er Kina hardware, så smid dem på et separat VLAN uden internetadgang og tilgå den igennem f.eks. Blue Iris.

Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2020 kl. 20:35
Nu da jeg er ny bruger af UDM PRO kunne jeg godt bruge lidt hjælp til hvordan man opbygger sikkerhedslag. Fx lag 1 er kun mig selv og lag 2 er børnene adgang via telefon og lag 3  kunne være adgang for gæster.

Er der nogle guides derude man kan få en hånd med eller skal jeg igennem youtube videoer?


Redigeret af LofterPalle - 24-Juli-2020 kl. 20:40
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2020 kl. 21:00
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Nu da jeg er ny bruger af UDM PRO kunne jeg godt bruge lidt hjælp til hvordan man opbygger sikkerhedslag. Fx lag 1 er kun mig selv og lag 2 er børnene adgang via telefon og lag 3  kunne være adgang for gæster.

Er der nogle guides derude man kan få en hånd med eller skal jeg igennem youtube videoer?
Jeg har skrevet et par artikler omkring netværkssikkerhed
Hvor del 1 og 4 måske er mest relevant i forhold til dig.

Ubiquity har nogle rimelig gode beskrivelser af hvordan man sætter det hele op.
BaaaaaH
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2020 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Nu da jeg er ny bruger af UDM PRO kunne jeg godt bruge lidt hjælp til hvordan man opbygger sikkerhedslag. Fx lag 1 er kun mig selv og lag 2 er børnene adgang via telefon og lag 3  kunne være adgang for gæster.

Er der nogle guides derude man kan få en hånd med eller skal jeg igennem youtube videoer?
Jeg har skrevet et par artikler omkring netværkssikkerhed
Hvor del 1 og 4 måske er mest relevant i forhold til dig.

Ubiquity har nogle rimelig gode beskrivelser af hvordan man sætter det hele op.
Tak, jeg ser på dem. 

Har du erfaringer med opsætninger af netværks sikkerhed til home connect hvidevarer?
 


Redigeret af LofterPalle - 25-Juli-2020 kl. 13:31
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2020 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Nu da jeg er ny bruger af UDM PRO kunne jeg godt bruge lidt hjælp til hvordan man opbygger sikkerhedslag. Fx lag 1 er kun mig selv og lag 2 er børnene adgang via telefon og lag 3  kunne være adgang for gæster.

Er der nogle guides derude man kan få en hånd med eller skal jeg igennem youtube videoer?
Jeg har skrevet et par artikler omkring netværkssikkerhed
Hvor del 1 og 4 måske er mest relevant i forhold til dig.

Ubiquity har nogle rimelig gode beskrivelser af hvordan man sætter det hele op.
Tak, jeg ser på dem. 

Har du erfaringer med opsætninger af netværks sikkerhed til home connect hvidevarer?
 

Jeg har sat mine på et iot/gæste netværk, da home connect er et 100% xloud produkt, undtagen under opsætning.
BaaaaaH
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2020 kl. 23:06
Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Nu da jeg er ny bruger af UDM PRO kunne jeg godt bruge lidt hjælp til hvordan man opbygger sikkerhedslag. Fx lag 1 er kun mig selv og lag 2 er børnene adgang via telefon og lag 3  kunne være adgang for gæster.

Er der nogle guides derude man kan få en hånd med eller skal jeg igennem youtube videoer?


Jeg har skrevet et par artikler omkring netværkssikkerhed
Hvor del 1 og 4 måske er mest relevant i forhold til dig.

Ubiquity har nogle rimelig gode beskrivelser af hvordan man sætter det hele op.

Tak, jeg ser på dem. 

Har du erfaringer med opsætninger af netværks sikkerhed til home connect hvidevarer?
 



Har du en lille guide til hvordan?
Opretter du et nyt trådløst netværk kun til disse enheder?

Jeg har sat mine på et iot/gæste netværk, da home connect er et 100% xloud produkt, undtagen under opsætning.
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2020 kl. 09:09
Nu har jeg sat et gæstenetværk op. Kan man vælge at det kun er 2,4GHz kanal der er aktiveret?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3839404142 81>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu