recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ubiquity Unifi til hjemmebrug
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ubiquity Unifi til hjemmebrug

 Besvar Besvar Side  <1 5051525354 81>
Forfatter
Besked
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2020 kl. 16:42
så er det vist på tide at spørge om hvad MIMO chains er? :-)
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
Switch8 150W
2 x AP lite
1 x AP LR
Til top
Amtus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Februar-2012
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Amtus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2020 kl. 08:04
Nu kommer jeg så selv lige med et spørgsmål oveni mit eget spørgsmål, men kan jeg i virkeligheden bare smide denne switch med 16 porte ind i stedet for Ubiquiti UniFi Switch 8 (60W)?

Oprindeligt skrevet af Amtus Amtus skrev:

Tak for svaret.

Det lyder som et godt valg i stedet for Pro. Prisforskellen er også meget lille.

Nu kommer så et helt lavpraktisk spørgsmål. Vi får fibernet, og jeg skal ud over net og POE ud til de 3 AC også have tilsluttet de ca. 5 andre faste forbindelser i huset fra vores teknikskab. Er det så "bare" en større switch, som jeg skal købe, hvor der stadig er min 4 * POE eller løser jeg det på en anden måde?

Forslag til, hvad jeg skal købe istedet modtager gerne :-)


Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

Nej det er fint, hvis det var mig ville jeg købe uap-NanoHD istedet for 

De fylder 30% mindrer og har 4x4 mimo istedet for 3x3


Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2020 kl. 08:55
Oprindeligt skrevet af koden koden skrev:

så er det vist på tide at spørge om hvad MIMO chains er? :-)

Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2020 kl. 08:57
[QUOTE=Amtus]
Nu kommer jeg så selv lige med et spørgsmål oveni mit eget spørgsmål, men kan jeg i virkeligheden bare smide denne switch med 16 porte ind i stedet for Ubiquiti UniFi Switch 8 (60W)?


Den switch du henviser til er en 8 ports, men med 8 poe porte i stedet for 4 på den anden du har fundet.

Bemærk dog at den 8 ports 60w bliver ufattelig varm, så den skal helst ikke stå et sted med for stillestående luft.
Til top
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2020 kl. 09:11
Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

[QUOTE=Amtus]
Nu kommer jeg så selv lige med et spørgsmål oveni mit eget spørgsmål, men kan jeg i virkeligheden bare smide denne switch med 16 porte ind i stedet for Ubiquiti UniFi Switch 8 (60W)?


Den switch du henviser til er en 8 ports, men med 8 poe porte i stedet for 4 på den anden du har fundet.

Bemærk dog at den 8 ports 60w bliver ufattelig varm, så den skal helst ikke stå et sted med for stillestående luft.

Jeg har denne switch og synes ikke den bliver mere varm end min USG router.
Dvs. lunken...
Min sidder i kælder på en væg med luft omkring.
kan godt være at hvis det var i et skab at det så var anderledes
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
Switch8 150W
2 x AP lite
1 x AP LR
Til top
jbaun Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbaun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2020 kl. 12:12
Hej

Jeg ville gå efter Ubiquiti UniFi UAP-AC-LITE. Pro er beregnet til kontor og hotel, og er god ved mange klienter. Synes Pro er overkill til private. Er du sikker på du har brug for 3 AP? Hvor stort er huset? For mange AP'er kan gøre mere skade end gavn.
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2020 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af jbaun jbaun skrev:

Hej

Jeg ville gå efter Ubiquiti UniFi UAP-AC-LITE. Pro er beregnet til kontor og hotel, og er god ved mange klienter. Synes Pro er overkill til private. Er du sikker på du har brug for 3 AP? Hvor stort er huset? For mange AP'er kan gøre mere skade end gavn.
¨
AC-LITE er også kun 2x2 mimo, med multiple devices der skal streame samtidigt er 4x4 altså et must.

Og på 5ghz båndet er det ingen problem med mange APere, på 2,4ghz båndet bliver der hurtigt crowded med mere end 3 apere der sidder relativt tæt.

Husk BTW at wifi bølger bevæger sig fra rum til rum som vand, så et moderne fuldmuret hus kræver flere APere.

Kan ikke lige indsætte gifén men se denne:




Redigeret af Clemen - 05-Oktober-2020 kl. 12:52
Til top
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2020 kl. 15:58
Clemen: tror ikke lige jeg fangede den.

hvad vil du anbefale af AP'er i et 3 etagers hus fra 50'erne som jo er fuldmuret i kælder og stue og nok ikke på 1.sal.

Jeg har selv 1 AP lite på hver etage.
På 1. sal. dog LR model.

Men ville gerne have et AP mere i stueetagen, da deteder er i stuen sidder i den ene ende af huset.
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
Switch8 150W
2 x AP lite
1 x AP LR
Til top
jbaun Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbaun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2020 kl. 18:40
Hej
Det er muligt du har ret i det du skriver. Men jeg vil våge at påstå at 2 AC Lite dækker de flestes behov, i et 1 plans hus. Kender flere med nybyg som bruger dem, og de er helt tilfredse. De gamer cs, streamer film, og har børn der streamer osv. Synes der er en stor tildens til at mange køber de dyre, uden at have nogen ide om, om de rent faktisk har noget at bruge det til. 
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2020 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af jbaun jbaun skrev:

Hej
Det er muligt du har ret i det du skriver. Men jeg vil våge at påstå at 2 AC Lite dækker de flestes behov, i et 1 plans hus. Kender flere med nybyg som bruger dem, og de er helt tilfredse. De gamer cs, streamer film, og har børn der streamer osv. Synes der er en stor tildens til at mange køber de dyre, uden at have nogen ide om, om de rent faktisk har noget at bruge det til. 

Nano HD er noget der funker.
Til top
jbaun Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbaun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2020 kl. 21:24
Det er jeg sikker på det gør :). Men som han skriver så har han desuden også net stik i hver rum, ved tv osv. AC Lite funker også og er betydeligt billigere. Det er bare det der er min pointe :).
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2020 kl. 16:47
Hej Thomas
Ved du, eller andre, kan en Unifi in-wall ap få strøm via "poe switch - ihc 20 år gammel 2 boks switch - in-wall ap"
Umiddelbart skulle der vel ikke være et problem i at få strømmen gennem den gamle ihc boks? eller?
Tror det er cat 5e kabel der går fra ich til vægudtag
/Henrik
Edit, ihc boksen er vel hverken en swicth eller hub, egentlig bare en fordeler boks til to kabler.......


Redigeret af ridderdk - 06-Oktober-2020 kl. 17:32
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 5051525354 81>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu