recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ubiquity Unifi til hjemmebrug
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ubiquity Unifi til hjemmebrug

 Besvar Besvar Side  <1 5152535455 81>
Forfatter
Besked
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2020 kl. 09:27
Hej Henrik, 

Jeg havde engang et IHC panel i en lejlighed jeg boede i. Det var det reelt bare et patch panel, så man kunne godt føre POE igennem dem. Om de også har andre modeller der gør noget "smart" ved jeg ikke umiddelbart. 

Der var også et panel med noget TV signal i, som man så loope ned til patch panelet. TV panelet skal man nok IKKE forsøge at sende POE igennem :-)

Mvh,
Thomas







Redigeret af hedberg - 07-Oktober-2020 kl. 09:42
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Monsterslam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2020 kl. 09:26
Jeg skal lige høre om dette setup vil virke.

Unifi DM (tøndeformede)
2x Lite AP eller nano
1x 8 port 150W switch

Switch skal selvfølgelig sidde i DM, men kommer klienter der er tilsluttet i hhv. DM og switch på samme netværk? Der bliver ikke automatisk oprettet 2 forskellige netværk, så de ikke kan se hinanden? Fx skal server, som bliver koblet på DM gerne kunne ses både fra AP's samt hvis fx en shield er kablet til switchen. Håber min forklaring giver mening Smile
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2020 kl. 10:15
Oprindeligt skrevet af Monsterslam Monsterslam skrev:

Jeg skal lige høre om dette setup vil virke.

Unifi DM (tøndeformede)
2x Lite AP eller nano
1x 8 port 150W switch

Switch skal selvfølgelig sidde i DM, men kommer klienter der er tilsluttet i hhv. DM og switch på samme netværk? Der bliver ikke automatisk oprettet 2 forskellige netværk, så de ikke kan se hinanden? Fx skal server, som bliver koblet på DM gerne kunne ses både fra AP's samt hvis fx en shield er kablet til switchen. Håber min forklaring giver mening Smile

Ja, det vil virke. Det du beskriver er et helt standard setup. 
Det er et ret stort areal du vil kunne dække trådløst hvis du også tænker at benytte UDM's wifi. Er du sikker på det ikke er overkill.
Til top
Monsterslam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2020 kl. 13:01
UDM'en skal stå i teknikskabet i kælderen og dække den. De to AP'er skal sidde i hver deres ende i stueplan, så tror ikke det bliver for meget. Men planlægger at starte med et AP og se om det ikke dækker fint i stueplan, når ting der skal streames på bliver kablet. 
Mvh Thomas
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2020 kl. 12:32
Jeg har købt Unifi AP-nano HD til 1. sal og har Unifi Ap-Pro i stue plan.
Jeg har ikke ændret opsætning på de to accesspoint, men jeg lægger mærke til at de fleste enheder er forbundet til Nano hd selvom jeg sidder i stueplan. 
Under indstillinger er de begge accesspoint sat til allow meshing from other access points. 


Er der en speciel opsætning man skal tage hensyn til?
Til top
Monsterslam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2020 kl. 16:49
Kan man sætte en mini flex switch efter en switch af andet mærke og stadig få de ekstra porte på samme netværk eller vil den lave et seperat netværk, nu hvor hele kæden ikke er unifi? 
Mvh Thomas
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2020 kl. 20:09
Ud fra min viden, vil det virke fint


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2020 kl. 09:52
KlausDM har helt ret. Det vil virke fint. Det eneste jeg lige kan komme i tanke om at det vil påvirke er "Map" funktionen, som ofte "brækker" sig når der er andre switche end Unifi med i netværket. Det er dog rent visuelt. 




Redigeret af hedberg - 07-December-2020 kl. 09:53
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Monsterslam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2020 kl. 10:47
Ok, det lyder godt. Jeg er ved at hjælpe min kammerat med Wifi i huset og han har desværre allerede en 15 ports switch, så jeg får ham nok ikke til at ofre penge på en ny. 
Mvh Thomas
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2020 kl. 11:42
Jeg har en IOT enhed og det virker som om den logger af accespoint i stueplan på et fast tidspunkt i døgnet. 
Det er især kommet efter jeg har monteret en Nano HD på 1.sal. Hvordan tvinger en enhed til at være på en fast accespoint så den ikke søger efter den på 1.sal?
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2020 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Jeg har en IOT enhed og det virker som om den logger af accespoint i stueplan på et fast tidspunkt i døgnet. 
Det er især kommet efter jeg har monteret en Nano HD på 1.sal. Hvordan tvinger en enhed til at være på en fast accespoint så den ikke søger efter den på 1.sal?

Hmm.. Det tror jeg ikke rigtigt du kan sådan direkte. Du kunne lave et vlan som kun er på access punktet i stuen. Alternativt kunne du justerer på signalstyrken, så enheden foretrækker den i stuen og ikke forsøger at forbinde til den på 1. sal. 
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2020 kl. 08:46
Hej
I forbindelse med mit tidligere indlæg på fejlsøgning på hvorfor min IOT enhed logger af netværket ser jeg nedenstående tendens.

I min UDMPRO i menu ports, skifter billedet min porte sådan at de blinker i hurtig sekvenser.
Første billede øverst er status og, billeder til nederst til venstre er det billede der skifter hele tiden.
Det ser ud til den skifte status, og sker meget hurtigt. Jeg var nød til at tage billeder i hurtig sekvens for at fange det sidste billede.

Er det normalt? Er det nogen der kan hjælpe med hvad der er galt? Har i også dette problem?

Jeg har genstartet og opdateret til den nyeste version. Det hjalp ikke.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 5152535455 81>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu