recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ubiquity Unifi til hjemmebrug
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ubiquity Unifi til hjemmebrug

Besvar Besvar Side  <1 5657585960 81>
Forfatter
Besked
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2021 kl. 10:15
På den lille skærm på UDM PRO siger den der er updatering (kan enten gøres via app eller web).

Men logger jeg ind i UDM pro kan jeg se den er up to date?

Nu er brugerfladen på UDM pro opdateret, så det kan være jeg ikke kan finde det rigtige sted at opdatere.
Jeg har også set om det kunne være mine AP der skal opdateres, og det er der ikke.

Nogen der har haft samme udfordring der kan hjælpe?

Jeg har UDM pro firmware 1.9.0 og controller version 6.1.61

Redigeret af LofterPalle - 18-Marts-2021 kl. 10:16
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2021 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

På den lille skærm på UDM PRO siger den der er updatering (kan enten gøres via app eller web).

Men logger jeg ind i UDM pro kan jeg se den er up to date?

Nu er brugerfladen på UDM pro opdateret, så det kan være jeg ikke kan finde det rigtige sted at opdatere.
Jeg har også set om det kunne være mine AP der skal opdateres, og det er der ikke.

Nogen der har haft samme udfordring der kan hjælpe?

Jeg har UDM pro firmware 1.9.0 og controller version 6.1.61

Jeg kører med 1.9.1. Hvis du vil tvinge en opdatering igennem kan du opgradere via SSH:

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2021 kl. 16:37
Jeg har netop sat en UDM til min Telenor fiberforbindelse, men jeg når ikke rigtig igennem opsætningen, da den ikke formår at skabe forbindelse til internettet. Jeg har fået mit PPPoE kodeord fra Telenor, indtastet dsl-nummeret som brugernavn og sat VLAN ID til 101. UDM sidder direkte i fiberboksen, hvor jeg har poppet Telenors Technicolor router fra lige inden (den virker og ser umiddelbart ud til, at være konfigureret på præcis samme måde).

Forslag?

Edit: Er der noget med leasingperiode på sådan noget, så jeg ikke bare kan hive mit Technicolor af og sætte et helt andet modem i med det samme?

Redigeret af Torben Rasmussen - 19-Marts-2021 kl. 16:54
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2021 kl. 19:43
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Jeg har netop sat en UDM til min Telenor fiberforbindelse, men jeg når ikke rigtig igennem opsætningen, da den ikke formår at skabe forbindelse til internettet. Jeg har fået mit PPPoE kodeord fra Telenor, indtastet dsl-nummeret som brugernavn og sat VLAN ID til 101. UDM sidder direkte i fiberboksen, hvor jeg har poppet Telenors Technicolor router fra lige inden (den virker og ser umiddelbart ud til, at være konfigureret på præcis samme måde).

Forslag?

Edit: Er der noget med leasingperiode på sådan noget, så jeg ikke bare kan hive mit Technicolor af og sætte et helt andet modem i med det samme?

Jeg har altid benyttet ISP'ens router som bridge, så det er lidt begrænset hvad jeg kan hjælpe med det. Sålænge ISP'ens router har siddet imellem, så har det ikke været nødvendigt at konfigurere VLAN's etc. på WAN siden. 

Det med leasing periode kører Fibia ihvertfald med. Det tager helt op til 3 timer medmindre man ringer og spørger pænt om de vil resette den. 

Redigeret af hedberg - 19-Marts-2021 kl. 20:05
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2021 kl. 22:57
Den fejl Steen får i videoanmeldelsen af UDM kunne jeg genskabe, hvis jeg i stedet forbandt UDM til min Technicolor router og ikke direkte til fiberboksen. Ved at sætte en PC til UDM og køre opsætningen derfra (og ikke fra app'en), så fik jeg endelig lov at konfigurere alting som tiltænkt. Efter en opdatering af firmware og en genstart, så virker det nu direkte i fiberboksen.

Jeg deler Steens vurdering af, at dette er et halvbagt produkt når det kommer til opsætning. Det er virkelig en ringe oplevelse.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
koden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2007
Point: 502
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2021 kl. 12:25
IN WALL forskel

Jeg kan ikke lige greje hvad forskel er.

På den her

og den her

Ubiquity Unifi
Zyxel Hiper router
US-16-150
4 x AP PRO
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2021 kl. 13:45

Jeg deler Steens vurdering af, at dette er et halvbagt produkt når det kommer til opsætning. Det er virkelig en ringe oplevelse.

Tror jeg alle er enige i. Det er rimeligt velbeskrevet fejl i de tidlige firmwares. 

Det første halve år føltes det også mest som om man var beta tester på deres firmwares. 
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2021 kl. 14:35
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Tror jeg alle er enige i. Det er rimeligt velbeskrevet fejl i de tidlige firmwares. 

Det første halve år føltes det også mest som om man var beta tester på deres firmwares. 
synes nu heller ikke deres gamle USG er specielt fejlfri. Er selv stødt på 3 fejl under installation af nyt netværk. Det er skuffende.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19651
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2021 kl. 15:33
Hvilke fejl stødte du ind i?
Installerede min for et års tid siden og stødte ikke ind i noget, så jeg er nysgerrig......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2021 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Installerede min for et års tid siden og stødte ikke ind i noget, så jeg er nysgerrig......

Klaus
fejl 1)
Mit gamle setup kørte på 192.168.0.x, så satte usg op via browser til 192.168.0.1
Desværre retter den ikke selv sin interne gateway fra 192.168.1.1 til 192.168.0.1. Derfor kunne min mac ikke se internet medmindre jeg kørte med fast ip defineret. Fandt at andre havde samme problem. Gateway blev først ændret da jeg fik den ind i min controller. 

2) den interne speed test viser et meget lavt tal.
Den viser ca 90Mbit i download, den burde ligge på 950Mbit.

3) DPI restriktions virker ikke på trådløse netværk. Det virker dog på faste netværk. Har defineret dem ens. Ifølge supporten skal man resette sin usg og starte forfra igen.

Alt kører nyeste firmware.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2021 kl. 19:20
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Den primære fejl jeg oplevede var, at den ikke kunne få forbindelse til Ubiquiti under installationen og dermed ikke ville videre i installations processen.

Det var den oprindelige firmware som de første blev leveret med.
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2021 kl. 19:32
Oprindeligt skrevet af koden koden skrev:

IN WALL forskel

Jeg kan ikke lige greje hvad forskel er.

På den her

og den her

En af forskellene er ihvertfald at den ene har 2 LAN porte i bunden og i den anden er der 4 LAN porte.

Hvis jeg ikke husker helt fejl, så er HD'en teoretisk set hurtigere.
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top

Besvar Besvar Side  <1 5657585960 81>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu