recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ubiquity Unifi til hjemmebrug
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ubiquity Unifi til hjemmebrug

 Besvar Besvar Side  <1 5960616263 81>
Forfatter
Besked
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2021 kl. 17:36
Jow, det var fra den europæiske. Det var for et par dage siden.




Redigeret af hedberg - 06-Maj-2021 kl. 17:53
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2021 kl. 23:15
Honeywell ringeklokken og den trådløse adapter ankom begge i dag. 

Der er ikke trukket kabler i mit hus i dag, så jeg har lavet en lille test opstilling hvor henholdsvis strømforsyning er forbundet ned Unifi dørklokken og den trådløse adapter fra Honeywell. Adapteren er så blevet "parret" med selve klokken og det var relativt nemt at få til at virke. 





Selve klokken bruger 4*C batterier. Den trådløse adapter og den medfølgende knap bruger CR2032 batterier. 



Redigeret af hedberg - 07-Maj-2021 kl. 23:18
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2021 kl. 08:31
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Honeywell ringeklokken og den trådløse adapter ankom begge i dag. 

Der er ikke trukket kabler i mit hus i dag, så jeg har lavet en lille test opstilling hvor henholdsvis strømforsyning er forbundet ned Unifi dørklokken og den trådløse adapter fra Honeywell. Adapteren er så blevet "parret" med selve klokken og det var relativt nemt at få til at virke. 





Selve klokken bruger 4*C batterier. Den trådløse adapter og den medfølgende knap bruger CR2032 batterier. 

Det er godt du afprøver opsætning inden montage, så du ved om det virker. 
Har du tænkt nærmere over hvor du vil placere Honeywell trådløse modtager (Den hvid kasse)?
Det er en god ide lige at overveje om du måske kan placere så mange enheder lokalt samme sted, så du spare unødvendig kabeltræk. F.eks placere det hele i/ved siden af gruppetavlen, hvis ikke rækkevidde er et problem. Medmindre du slet ikke har nogle kabler idag, så er det nødvendigt med nogle nye kabler
Der ingen grund til at bruge Honeywell knap, når du har den nye Unifi doorbell.


Redigeret af LofterPalle - 08-Maj-2021 kl. 08:33
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2021 kl. 08:48
Så lige dit link fra Youtube. Den er baseret på forsyning via POE. Det er smart nok, men det lidt mere besværligt. Der var et andet link der viser tranformeren monteret.
https://www.youtube.com/watch?v=r0YDI98qs0s

En detalje i videoen er at han forsyner Unifi doorbell med 24V AC, Honeywell DCP917S kræver 8-12V AC.

Hvilken spænding har du forsyner du din doorbell med 12V AC eller 24V AC?


Redigeret af LofterPalle - 08-Maj-2021 kl. 09:41
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2021 kl. 09:57
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Det er godt du afprøver opsætning inden montage, så du ved om det virker. 
Har du tænkt nærmere over hvor du vil placere Honeywell trådløse modtager (Den hvid kasse)?
Det er en god ide lige at overveje om du måske kan placere så mange enheder lokalt samme sted, så du spare unødvendig kabeltræk. F.eks placere det hele i/ved siden af gruppetavlen, hvis ikke rækkevidde er et problem. Medmindre du slet ikke har nogle kabler idag, så er det nødvendigt med nogle nye kabler
Der ingen grund til at bruge Honeywell knap, når du har den nye Unifi doorbell.


Tænkte det nok var en god ide med en test opstilling først.

Vi har 2 indgangsdøre til huset. 95% går imod døren ved bryggerset, så jeg regner med at sætte Unifi ringeklokken op det. Det vil også give et godt videofeed ud over gårdspladsen.

Det giver også mening i forhold til at trække kabler, da gruppetavlen sidder i bryggerset og der går i forvejen kabler til loftet og som jeg husker det er det nemt at trække kablet ned udenfor hvor jeg forestiller mig ringeklokken skal monteres.

Jeg foretriller mig at den hvide Honeywell sender skal sidde enten oppe over skabet med gruppetavlen, men jeg tester det lige af, så jeg er sikker på at signalet fra senderen kan nå klokken.




Den lille ringeklokke som følger med vil jeg sætte ude ved den egentlige entre. Der er ikke mange der bruger den. Måske fordi der ikke er et dørhåndtag ude på døren og det mest af alt ligner en terrasse dør.


Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2021 kl. 10:12
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Så lige dit link fra Youtube. Den er baseret på forsyning via POE. Det er smart nok, men det lidt mere besværligt. Der var et andet link der viser tranformeren monteret.
https://www.youtube.com/watch?v=r0YDI98qs0s

En detalje i videoen er at han forsyner Unifi doorbell med 24V AC, Honeywell DCP917S kræver 8-12V AC.

Hvilken spænding har du forsyner du din doorbell med 12V AC eller 24V AC?


Umiddelbart har jeg tænkt mig at bruge den medfølgende transformer, som så vidt jeg kan se er på 16V AC.
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2021 kl. 10:32
Det godt du siger det, fordi jeg var ikke opmærksom på at tranformer medfølger. Da jeg så den i sin tid før jul kan jeg ikke huske at der ikke transformer med. Måske er det noget der er kommet senere på EU udgaven. 
Kan se den er opdateret nu på deres Europæiske hjemmeside. 
Godt jeg ikke købte den på forhånd. 

Ser frem til at høre, når du har fået det hele fortrådet og monteret :=)

Har du i øvrigt testet om Unifi app´ notifikation dukker op på flere brugeres telefoner samtidigt?
Det kunne være relevant hvis en ikke når at svare eller se hvem der ringer på døren?




Redigeret af LofterPalle - 08-Maj-2021 kl. 10:34
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2021 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Ser frem til at høre, når du har fået det hele fortrådet og monteret :=)

Jow.. Var lige oppe på loftet.. Shit der var meget spindelvæv og ikke helt så god adgang som jeg husker det, så det bliver nok ikke lige i dag :-)

Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Har du i øvrigt testet om Unifi app´ notifikation dukker op på flere brugeres telefoner samtidigt?
Det kunne være relevant hvis en ikke når at svare eller se hvem der ringer på døren?

Jeg har lige prøvet med 2 iPhones samtidig. Det var en smule bøvlet at oprette, give adgang og tillade dørklokken popper op, men det virker glimrende - beskeden om at der er trykket på dørklokken kommer på begge telefoner samtidig. 


Redigeret af hedberg - 08-Maj-2021 kl. 11:31
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Tektronix Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 256
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tektronix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2021 kl. 07:33
Nogle tips og triks til den del med at oprette den på flere telefoner? Har også lige fået min hjem så skal igang med at sætte den op når der lige bliver lidt mere end 5 minutters fritid ;-)
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2021 kl. 07:54
Jeg brugte maximalt et par minutter på det, så der kan sagtens være bedre/mere sikre muligheder. Det er lidt sparsomt med detaljer, fordi jeg havde lånt min 7 årige søns telefon til at teste med og han stod og hoppede for at få den igen. 

Jeg oprettede en bruger på ui.com, gav den limited admin og satte den til view only. Derefter skal man ind under alarmer og stille hvad på hvad der skal sendes. Der er et separat punkt for Doorbell. Det ser også ud til at man kan stille på hvilke kameraer man skal have view adgang til, men det nåede jeg ikke at kigge så meget mere på. 

Mit kabeltræk var desværre lidt mere kompliceret end jeg først troede, så min installation trækker desværre lidt ud


Redigeret af hedberg - 10-Maj-2021 kl. 08:19
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2021 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Jeg brugte maximalt et par minutter på det, så der kan sagtens være bedre/mere sikre muligheder. Det er lidt sparsomt med detaljer, fordi jeg havde lånt min 7 årige søns telefon til at teste med og han stod og hoppede for at få den igen. 

Jeg oprettede en bruger på ui.com, gav den limited admin og satte den til view only. Derefter skal man ind under alarmer og stille hvad på hvad der skal sendes. Der er et separat punkt for Doorbell. Det ser også ud til at man kan stille på hvilke kameraer man skal have view adgang til, men det nåede jeg ikke at kigge så meget mere på. 

Mit kabeltræk var desværre lidt mere kompliceret end jeg først troede, så min installation trækker desværre lidt ud

Nu fik jeg købt en på UI store, de havde lige åbnet for salget igen. Nu er de allerede udsolgt igen.
Det underligt der ikke er så mange på deres lager.

Kræver det man opretter bruger før man kan få notifikation på andre brugers telefoner? 
Kan dette ikke gøres inde fra settings i i UDM pro?
Glæder mig til at høre når fået fjernet de spindelvæv og du har fået sat den op. Har du overvejet hvilken højde Doorbell skal placeres? Normal ringeklokke sidder jo lidt lavt. 
Har du testet om kamera dækker hvis den erstattes af en ringeklokke?

Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2021 kl. 18:54
jeg har længe tænkt på at opgradere WiFi range. Hvilken udendørs komponent ville være velegnet til det?

Det skal ikke være en Nano HD eller lign. det skal være en med antenner. Jeg har tidligere set dem på ui.com, men det ser ikke ud som om de har dem længere?

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 5960616263 81>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu