recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ubiquity Unifi til hjemmebrug
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ubiquity Unifi til hjemmebrug

 Besvar Besvar Side  <1 6061626364 81>
Forfatter
Besked
Tektronix Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 256
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tektronix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2021 kl. 19:51
På Facebook gruppen var der forleden en der havde nogle helt nye AC Mesh til en fornuftig pris, købte selv to stk. Måske der stadig er flere tilbage.
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2021 kl. 20:55
Hvordan ser de ud? Jeg kan ikke lige finde dem?

Er det dem her?




Redigeret af LofterPalle - 10-Maj-2021 kl. 20:58
Til top
Tektronix Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 256
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tektronix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2021 kl. 22:22
Jep, købte sådan et par stykker, de findes også i en pro version. Prøv at efterlys dem på Ubiquity køb og salg på facebook (kræver dog at du også er medlem af bruger gruppen). 
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2021 kl. 15:50
Hvor er det man kan købe den honeywell ringeklokke og hvide adapter?
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2021 kl. 16:15
Jeg købte adapteren hos Conrad Electronics. Honeywell ringeklokken fandt jeg via en prisportal hos stoevsugerposen.dk, men de havde den flere steder. Søgte bare på model nummeret.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Tektronix Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 256
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tektronix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2021 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Jeg købte adapteren hos Conrad Electronics. Honeywell ringeklokken fandt jeg via en prisportal hos stoevsugerposen.dk, men de havde den flere steder. Søgte bare på model nummeret.


Den lille hvide Unifi adapter der sættes i serie, hvad smider den ud på de to lederer (ledninger) når der trykkes på doorbell? Er det de 16V fra tranformer eller laver den bare en kortslutning at de to lederer?

Redigeret af Tektronix - 12-Maj-2021 kl. 12:26
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2021 kl. 08:56
Oprindeligt skrevet af Tektronix Tektronix skrev:

Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Jeg købte adapteren hos Conrad Electronics. Honeywell ringeklokken fandt jeg via en prisportal hos stoevsugerposen.dk, men de havde den flere steder. Søgte bare på model nummeret.


Den lille hvide Unifi adapter der sættes i serie, hvad smider den ud på de to lederer (ledninger) når der trykkes på doorbell? Er det de 16V fra tranformer eller laver den bare en kortslutning at de to lederer?
Uden jeg ved det, så tror jeg den UNIFI box modtager et krypteret signal fra doorbell præcis samme type som den hvide modtager box fra Honewell. 
Ledning til Unifi box og doorbell får en konstant 16V AC forsyning, og når der trykkes på Unifi doorbell, formentligt ved at sende sætte en relæudgang on, sender den en spænding med 16V AC på mellem klemmer AC1 - AC. Du kan evt. teste det ved at måle på forbindelserne, hvor der er forsyning og måle hvor der er 16V AC og hvor der er spændingsløst.

Har i mulighed for at teste hvor lang tid i sekunder ca. der går når i har telefonen slukket og i åbner app´en unifi protect, hvor lang tid er den blå cirkel kørt med uret rundt og åbner app´en? 
Jeg synes min konsekvent er blevet langsom. Jeg kan prøve at uploade en video der viser hvor lang tid det tager. Det både på mit eget og andre netværk at den er langsom. Jeg har en android telefon. Måske er det pga. telefonen er for langsom.

Hvordan kan man gøre denne forbindelse hurtigtere?


Redigeret af LofterPalle - 13-Maj-2021 kl. 08:57
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2021 kl. 12:45
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Har i mulighed for at teste hvor lang tid i sekunder ca. der går når i har telefonen slukket og i åbner app´en unifi protect, hvor lang tid er den blå cirkel kørt med uret rundt og åbner app´en? 
Jeg synes min konsekvent er blevet langsom. Jeg kan prøve at uploade en video der viser hvor lang tid det tager. Det både på mit eget og andre netværk at den er langsom. Jeg har en android telefon. Måske er det pga. telefonen er for langsom.

Hvordan kan man gøre denne forbindelse hurtigtere?

Jeg har lavet en video hvor du kan se appen loade for henholdsvis 4G og Wifi samtidig. Billeder cuttes i den frame hvor video feed kommer op på skærmen. 

Setup: iPhone 11 Pro Max, UDM Pro med 1Gbps fiber forbindelse. 

Tror det er mange faktorer, men hastighed på internet forbindelse, latency og telefonen spiller naturligvis ind. 


 


Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2021 kl. 12:54
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Har i mulighed for at teste hvor lang tid i sekunder ca. der går når i har telefonen slukket og i åbner app´en unifi protect, hvor lang tid er den blå cirkel kørt med uret rundt og åbner app´en? 
Jeg synes min konsekvent er blevet langsom. Jeg kan prøve at uploade en video der viser hvor lang tid det tager. Det både på mit eget og andre netværk at den er langsom. Jeg har en android telefon. Måske er det pga. telefonen er for langsom.

Hvordan kan man gøre denne forbindelse hurtigtere?

Jeg har lavet en video hvor du kan se appen loade for henholdsvis 4G og Wifi samtidig. Billeder cuttes i den frame hvor video feed kommer op på skærmen. 

Setup: iPhone 11 Pro Max, UDM Pro med 1Gbps fiber forbindelse. 

Tror det er mange faktorer, men hastighed på internet forbindelse, latency og telefonen spiller naturligvis ind. 


 

Der er meget hurtigt sammenlignet med min forbidelsen. Jeg kan se at selv din 4G forbindelse er hurtigere end min forbindelse på mit eget hjemme netværk (Går ud fra den til venstre er 4G forbindelsen).
5 sek. tog det at åbne din Unifi app på dit eget hjemmenetværk. 

Jeg har lige lavet en test. Det tog 10sek. fra jeg trykker unifi app til den åbner video feed, altså nogenlunde det samme som din forbindelse på 4G netværk.

Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2021 kl. 22:22
Slettet


Redigeret af LofterPalle - 14-Maj-2021 kl. 22:24
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2021 kl. 20:37
Så fik jeg omsider taget mig sammen til at få monteret Unifi Doorbell sammen med Honeywell klokken. Kablet er bare ført op på loftet hvor transformeren sidder i en alm. stikkontakt der var ledig. Selvom den der lille Honeywell trådløse sender ligger oppe på loftet, så dækker den næsten hele huset. 



Dagslys:



Med infrarød:




Redigeret af hedberg - 24-Maj-2021 kl. 23:56
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Tektronix Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 256
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tektronix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2021 kl. 06:58
ser godt ud, glæder mig til at få tid til at få trukket kabler. Har haft den sat til strøm og holdt den hvor den skal sidde og den giver et rigtig fint overblik synes jeg.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 6061626364 81>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu