|
Ubiquity Unifi til hjemmebrug |
Besvar | Side <1 6364656667 81> |
Forfatter | |||
Bromberg
Super bruger Oprettet: 18-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 292 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Intet problem. Ja det er vist med piktogrammer, men på en måde som nærmest ikke er til at forstå. Jeg har løst connectionproblemet til en vis grænse, dette ved at lave et seperat 5 GHz netværk, og har slået wifi ai fra. Men den slår fra hver nat kl. 2.01, der sker der et eller andet. Fejlen ligger i accespointet, for det er præcis det samme med de to andre G3 instant jeg har på samme accespoint. Jeg har er andet G3 instant på et andet ældre AP, det disconnecter ikke på samme måde. Nårh ja, så reducerede jeg bitraten på Doorbell til 3000 kbps. |
|||
LofterPalle
Super bruger Oprettet: 17-Marts-2020 Status: Offline Point: 399 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Har du prøvet med en accespoint og placere den tættere på din Doorbell? Synes mit problem er rigtig slemt, på en dag er den offline mellem 24 - 30 gange. F.eks. er mit problem at min doorbell afbryder forbindelsen hele tiden, selvom netværket er stabilt. Jeg kan se mit netværk er stabil på de tidspunkter den den er offline. Jeg har en mistanke om det enten kan være WiFi signalet på 5GHz der skal rykkes tættere på eller det kan være spændingen der falder for meget. I specifikationer står der spændingen skal være mellem 16V AC - 24V AC. Jeg har målt at jeg har 20V AC. Har i målt jeres? |
|||
Bromberg
Super bruger Oprettet: 18-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 292 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Mit AP er ca. 4 meter fra klokken, men der er selvfølgelig en ydermur imellem, det kan godt være en del af forklaringen på det dårlige signal. Men når den disconnecter, er jeg sikker på at fejlen er at finde i AP'et. Jeg kan bare ikke finde den. Jeg har overevejet at sætte et AP op ude under ophænget lige over klokken, men det er måske også lidt overkill at have et deidikeret AP til en dørklokken
Jeg har ikke målt på spændigen |
|||
LofterPalle
Super bruger Oprettet: 17-Marts-2020 Status: Offline Point: 399 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg har læst mange tråde om dette problem på UI.com. Men det er svært at blive klog på hvad problemet skyldes.
|
|||
LofterPalle
Super bruger Oprettet: 17-Marts-2020 Status: Offline Point: 399 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Er din WiFi forbindelse til doorbell stadig stabil? Hvad ligger signal styrken i protect og i network? Jeg kan ikke forstå hvorfor den i protect viser en signalstyrke på 72% og i network er den på 92%? Hvad skal man stole på? Redigeret af LofterPalle - 16-Juni-2021 kl. 19:00 |
|||
LofterPalle
Super bruger Oprettet: 17-Marts-2020 Status: Offline Point: 399 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvordan er din opsætning til denne doorbell, har du gjort noget specielt for at holde en stabil forbindelse?
|
|||
LofterPalle
Super bruger Oprettet: 17-Marts-2020 Status: Offline Point: 399 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Du skriver du har sat bitrate ned til 3000. Så skruer du også ned for kvaliteten på billeder og optagelsen? Er det smart?
|
|||
Bromberg
Super bruger Oprettet: 18-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 292 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ja billedkvaliteten er blevet reduceret, men for mit øje er det knap synligt. Alternativet var at den smed forbindelsen 4-5 gange i timen. |
|||
hedberg
Guld medlem Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Nææ.. Ikke helt.. Jeg synes jeg begyndte at få små issues, da jeg satte en U6 enhed på nettet (hele mit netværk kører lige nu på beta versioner). Når det sker er det ofte de 3 samme - stort set samtidigt og samme antal minutter. Så jeg tror lige nu mest på det er en fejl i firmwaren i AP'erne - Alternativt måske lige det AP for de er alle forbundet til det samme.
Generelt ligger experience imellem 95 og 100% i Network og connection i Protect på ~77-95%. Klikker jeg ind på AP'et og kigger under klienter, så ligger signal styrken fra 25-57%. Redigeret af hedberg - 16-Juni-2021 kl. 20:31 |
|||
Med venlig hilsen,
Thomas |
|||
hedberg
Guld medlem Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Da jeg fik et par U6 enheder slog jeg WPA4-2/WPA-3 til, men på grund af et par indlæg i på UI slog satte jeg den tilbage til WPA-2. Der er nogle der siger man skal slå PMF fra også, så dette er mine nuværende settings. |
|||
Med venlig hilsen,
Thomas |
|||
hedberg
Guld medlem Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg skal lige have sat et RJ45 stik på kablet ude i mit bryggers og forbundet kablet til switchen på loftet, så sætter jeg et AP meget tæt på de 3 kameraer der disconnecter samtidig og lidt for ofte. Det skulle give de optimale betingelser for dem. Så kan vi få testet det med signal styrke af.
|
|||
Med venlig hilsen,
Thomas |
|||
LofterPalle
Super bruger Oprettet: 17-Marts-2020 Status: Offline Point: 399 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det lyder super godt hvis du kan afprøve det. Synes ikke jeg kan blive klog på hvorfor den disconecter forbindelsen hele tiden, og om det skyldes WiFi forbindelsen, men det bliver muligvis klogere på med din opsætning. Du kan evt. afprøve med kun din Doorbell forbundet til WiFi, derefter kan du prøve at koble de andre kameraer på og se om det gør nogen forskel. |
|||
Besvar | Side <1 6364656667 81> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |