recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ubiquity Unifi til hjemmebrug
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ubiquity Unifi til hjemmebrug

 Besvar Besvar Side  <1 23456 81>
Forfatter
Besked
BPR Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-April-2016
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BPR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 15:02
Kan man mixe AP - 1 pro og 1 lite ? Mere fordi jeg har nok kun behov for lite, men vil gerne have den ekstra port på pro et sted, så jeg kan kable til mit tv.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 15:04
Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:



Det er ingen problem.

din USG kan SAGTENS følge med forbindelse.
jeg har en 750/750 som den trækker fuldt ud, den almindelige USg og USg pro

hvordan tænker du din latency er dårlig? hvor måler du henne?
Den indbyggede der måler du ud til deres direkte speedtest central, så den kan du som europæer ikke bruger retvisende

måler inde fra dashboard på controlleren. Jeg har ikke været over 200mbit endnu. Latency ligger fra 16 og op til 28. 

Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Dit "site" kan du snildt flytte over til din cloud key på flere metoder...:)

Hvad støder du ind i af fejl når du forsøger og flytte dit site over på din cloud key?

Kan ikke adopte den. Kan sagtens se keyén under clients, så jeg ved den sidder på nettet. Men kan bare ikke adopte den. Når jeg følger vejledningen, så ser det ud som om, at jeg skal igennem en hel ny opsætning på den først. Det virker ikke helt korrekt.

EDIT - Glemte at sige, at Discover kan slet ikke finde key. Men det kan evt skyldes at jeg allerede har sat andet ip nummer på den, (jeg kører 10.4.28.x segment her).



Redigeret af Kandersen - 02-Februar-2017 kl. 15:06
Til top
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 15:06
det med speedtest fra dashboard skulle blive fixet i næste version af controller softwaren, det står i deres changelog. du laver speedtest til usa ;)
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 15:06
Oprindeligt skrevet af BPR BPR skrev:

Kan man mixe AP - 1 pro og 1 lite ? Mere fordi jeg har nok kun behov for lite, men vil gerne have den ekstra port på pro et sted, så jeg kan kable til mit tv.

Ja, du kan smide alle de APére op du nærmest har lyst til. (der er en fysisk grænse, men jeg nægter at tro nogen almindelige private hjem ramler ind i den).
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 15:09
Oprindeligt skrevet af Moerkbak Moerkbak skrev:

det med speedtest fra dashboard skulle blive fixet i næste version af controller softwaren, det står i deres changelog. du laver speedtest til usa ;)

læste godt noget om det, sammen med en million andre indlæg om, at USG er langsom på WAN.. Fordi jeg trods alt rammer 200mbit, så har jeg ikke prioriteret fejlsøgningen på det.. 
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af BPR BPR skrev:

Kan man mixe AP - 1 pro og 1 lite ? Mere fordi jeg har nok kun behov for lite, men vil gerne have den ekstra port på pro et sted, så jeg kan kable til mit tv.

Ja, det kan du godt. 

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:



Det er ingen problem.

din USG kan SAGTENS følge med forbindelse.
jeg har en 750/750 som den trækker fuldt ud, den almindelige USg og USg pro

hvordan tænker du din latency er dårlig? hvor måler du henne?
Den indbyggede der måler du ud til deres direkte speedtest central, så den kan du som europæer ikke bruger retvisende

måler inde fra dashboard på controlleren. Jeg har ikke været over 200mbit endnu. Latency ligger fra 16 og op til 28. 

Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Dit "site" kan du snildt flytte over til din cloud key på flere metoder...:)

Hvad støder du ind i af fejl når du forsøger og flytte dit site over på din cloud key?

Kan ikke adopte den. Kan sagtens se keyén under clients, så jeg ved den sidder på nettet. Men kan bare ikke adopte den. Når jeg følger vejledningen, så ser det ud som om, at jeg skal igennem en hel ny opsætning på den først. Det virker ikke helt korrekt.

EDIT - Glemte at sige, at Discover kan slet ikke finde key. Men det kan evt skyldes at jeg allerede har sat andet ip nummer på den, (jeg kører 10.4.28.x segment her).




Den indbyggede i controlleren kører direkte over til ubiquiti's hovedkvarter så den kan du ikke bruge :)

Der er vidst ved at blive bygget mulighederne ind i GUI til at du manuelt kan vælge server du vil måle ud fra :)
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 15:46
Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:


Den indbyggede i controlleren kører direkte over til ubiquiti's hovedkvarter så den kan du ikke bruge :)

Der er vidst ved at blive bygget mulighederne ind i GUI til at du manuelt kan vælge server du vil måle ud fra :)

Og man forstår jo ikke, at en producent som dem, ikke helt kan se det logiske i, at så har de bygget en funktion ind, som i langt de fleste tilfælde vil skabe større forvirring end gavn.. Medmindre de kun havde satset på kunder, der forbindelse direkte til deres egen server LOL
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 17:03
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:


Den indbyggede i controlleren kører direkte over til ubiquiti's hovedkvarter så den kan du ikke bruge :)

Der er vidst ved at blive bygget mulighederne ind i GUI til at du manuelt kan vælge server du vil måle ud fra :)

Og man forstår jo ikke, at en producent som dem, ikke helt kan se det logiske i, at så har de bygget en funktion ind, som i langt de fleste tilfælde vil skabe større forvirring end gavn.. Medmindre de kun havde satset på kunder, der forbindelse direkte til deres egen server LOL

Mon ikke de godt kan se det, hvis de er ved at lave softwaren om?

Og de fleste er jo nok næppe berørt, hvis det alligevel er muligt at mål flere hundrede megabit til USA, det er jo de færreste der har en hastighed over det. 


Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 18:07
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:


Den indbyggede i controlleren kører direkte over til ubiquiti's hovedkvarter så den kan du ikke bruge :)

Der er vidst ved at blive bygget mulighederne ind i GUI til at du manuelt kan vælge server du vil måle ud fra :)

Og man forstår jo ikke, at en producent som dem, ikke helt kan se det logiske i, at så har de bygget en funktion ind, som i langt de fleste tilfælde vil skabe større forvirring end gavn.. Medmindre de kun havde satset på kunder, der forbindelse direkte til deres egen server LOL

i teorien er jeg enig.
forskellen er bare at vi gennemsnitlig er ÅR foran usa i hastigheder. så den måler de har i deres gui er LÆNGE fint.. mit bedste bud på at sammenligne skulle være at vores server ville måle 3000mbit og hvis man så havde over det så ku man ikke måle korrekt.
ekstrem sammenligning men de har vidst nogle helt andre hastigheder ovre på den anden side af vandet :)


så i bund og grund er måleren fin, men så alligevel ikke.. :)

Men den er upvoted muligheden og jeg talte med en i går, hvor de skulle være i gang med at bygge det ind.

Der er lige udkommet en LTS firmware, som vil køre de næste 6 måneder, hvor der ikke bliver tilføjet noget i mellemtiden, og så kommer der en stor "opdatering" ... der har været en del opdateringer, pga ekstra funktioner og nye produkter så de har haft travlt, så mit bedste bud er at der nu bliver smidt en version ud, som skal køre de næste 6 måneder for at udviklerne for tid til at arbejde i fred og ro :)

for de har satme været presset.
og supporteren ubnt-cmb derinde er medstifteren fra Pfsense som er kommet med på holdet som skal arbejde på unifi linjen, så jeg er spændt på hvad han trækker op af hatten her om et halvt års tid :)
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 21:03
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Mon ikke de godt kan se det, hvis de er ved at lave softwaren om?

Og de fleste er jo nok næppe berørt, hvis det alligevel er muligt at mål flere hundrede megabit til USA, det er jo de færreste der har en hastighed over det. 


Det er ikke så meget om man er berørt eller ikke berørt af det.. Det er det principielle i, at et firma der har den viden og kunnen, at du laver sådan noget, som alle ved ikke er den rigtige måde at måle hastighed på. Det er det principielle i det, og noget som jeg måske havde forventet andre firmaer kunne finde på at lave, fordi det "ser smart ud". 

Og hvis du ser på mange af de meldinger der kommer om, at USG er langsom, så er det jo også nærmest et standard svar de får retur, at de ikke kan regne med den indbyggede. Mange af disse tråde kunne de jo have undgået ved, enten at gøre det rigtigt, informere eller slet ikke gøre det..

Men det er bare min ydmyg mening om det, og ikke noget jeg går så vildt meget op i. Vil hellere have sat mit netværk rigtigt op inden jeg virkelig begynder at presse det LOL
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 21:07
Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Men den er upvoted muligheden og jeg talte med en i går, hvor de skulle være i gang med at bygge det ind.

Der er lige udkommet en LTS firmware, som vil køre de næste 6 måneder, hvor der ikke bliver tilføjet noget i mellemtiden, og så kommer der en stor "opdatering" ... der har været en del opdateringer, pga ekstra funktioner og nye produkter så de har haft travlt, så mit bedste bud er at der nu bliver smidt en version ud, som skal køre de næste 6 måneder for at udviklerne for tid til at arbejde i fred og ro :)

for de har satme været presset.
og supporteren ubnt-cmb derinde er medstifteren fra Pfsense som er kommet med på holdet som skal arbejde på unifi linjen, så jeg er spændt på hvad han trækker op af hatten her om et halvt års tid :)


Hvis det er rigtigt det du siger, så ser det skidt ud, for mig.. En mulighed for upnp i GUI er der massevis der råber og har råbt på længe.. Så skal man vente 6 mdr endnu, eller begive sig ud i cli command. For en linux analfabet som mig, der er det et rent helvede. Forsøgte forleden men måtte opgive, da jeg ikke kunne finde stien hvor config.properties skal ligge. Man føler sig virkelig som en amøbe og grønskolling LOL
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 81>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu