recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ud af dvale med Remote
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUd af dvale med Remote

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2008 kl. 13:44

Kan også vække HTPC via power knappen på en MCE-remote, når der er strappet korrekt på motherboardet...

Der er dog stadig en forbedring, jeg kunne tænke mig...

Hvis man man anvender powerknappen, mens DVBviewer kører, så går det hele i slumre mode uanset, hvad DVBviewer/ recording service måtte foretage sig...

Altså det er smart at kunne starte HTPC-en med denne knap, men derefter skal man  passe på ikke at komme til at lukke med den igen.
Dvs. knappen er fin til at starte med og burde egentlig ikke virke til andet...

Bruger en metode med at blot at gå ud af DVBviewer efter endt brug, og så lade powermangement lukke HTPC-en ned, når der ingen aktivitet er (heller ikke optage).

Opstart af DVBviewer kan foretages med den grønne start-knap (ved anvendelse af særudgave af Mptray.exe programmet).

Dvs. fuldstændig manuel start og nedluk af DVBviewer, når man bruger den til at se live tv eller vise noget...

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2008 kl. 14:01
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Kan også vække HTPC via power knappen på en MCE-remote, når der er strappet korrekt på motherboardet...

Der er dog stadig en forbedring, jeg kunne tænke mig...

Hvis man man anvender powerknappen, mens DVBviewer kører, så går det hele i slumre mode uanset, hvad DVBviewer/ recording service måtte foretage sig...

Altså det er smart at kunne starte HTPC-en med denne knap, men derefter skal man  passe på ikke at komme til at lukke med den igen.
Dvs. knappen er fin til at starte med og burde egentlig ikke virke til andet...

Bruger en metode med at blot at gå ud af DVBviewer efter endt brug, og så lade powermangement lukke HTPC-en ned, når der ingen aktivitet er (heller ikke optage).

Opstart af DVBviewer kan foretages med den grønne start-knap (ved anvendelse af særudgave af Mptray.exe programmet).

Dvs. fuldstændig manuel start og nedluk af DVBviewer, når man bruger den til at se live tv eller vise noget...

Du kan bruge en alternativ driver til MCE transcieveren og lave en Power event der disabler eller enabler et taste tryk....Gjorde det engang på XP...Men svjv virker den alternative driver ikke på Vista...Alternativt kan du bruge girder til at sende kommandoer til DVBviewer(Uden brug af MCEplugin til DVBviewer) via MCE plugin'en til MCEtranscieveren... Girder bestemmer således hvilke kommandoer der sendes til DVBviewer....

Redigeret af Patriarken - 17-September-2008 kl. 14:02
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2008 kl. 14:52

Tak for inputtet.
Dvs. girder kan det hele inkl. udføre en event ved power on....

Og  der kunne måske måske være yderlige muligheder...

TV-et har jeg kørende som en ren monitor, det slukkes via powermangement (dvs. ingen betjening). (husker input)

Så er der højtalere tilbage, bruger højtaler med indbygget forstærker via analog.

Skal bare have fundet en egnet strømskinne, som styres via USB med en kommando fra HTPC-en.
På den måde kunne man styre at der tændes for højtalere, når DVBviewer starter og slukkes når dvbviewer afsluttes.
DC-blops undgås også på denne mode...

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu