recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ud med Windows 8 - men hvordan.?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ud med Windows 8 - men hvordan.?

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ud med Windows 8 - men hvordan.?
    Sendt: 12-April-2014 kl. 00:57
Nu her jeg forsægt at bruge Windows 8.1  som afløser for en WinXP maskine.  Jeg her også installeret den seneste win 8.1 update.

Uanset hvad så  er Windows 8,  8.1 og  8.1+update   ikke til at leve med.  

Hvordan kan i andre leve med, at blot en simpel notepad eller en regnemaskine bruger hele eller halve skærme?    Jeg har som oftest 12-15 winduer åbne samtidigt.

Nu er mit spørgsmål: "Er der er nogen, der har erfaring med produkter, der  kan bringe et rimeligt Win7 (elle WinXP)  'look and feel'  tilbage til en Windows 8.1-update  maskine?"

Ellers ryger maskinen tilbage og mit næste spørgsmål  bliver:

"Hvad er det det pt bedste stationære Windows 7 køb ?"

Lars   Smile
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19650
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2014 kl. 01:03
Classic shell...?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2014 kl. 01:34
Jeg har været lidt ligesom dig Lars.

Hvergang de laver noget nyt er det noget lort fordi det ikke virker som du er vant til. Men prøv at slå lidt koldt vand i blodet og brug det nye styresystem i 60 dage.

For mit vedkommende vil jeg ikke gå tilbage til Windows 7 igen.

Windows 8.1 er lidt som og bruge internettet version 2.0, og du skal til at tænke mere "cloudcomputing" baner

Sæt dig lidt ind i tingene på ny og lær de nye ting, du kunne blive glad for det
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2014 kl. 02:36
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Classic shell...?

Klaus

Har du prøvet det. Klaus?   

Et er startknappen,  men at jeg ikke kan have  mange vinduer i alle ønskede størrelser samtidigt på skærmen, er for mig ganske umulige forhold.

På arbejde bruger jeg Win7  på  2 skærme samtidigt -  på laptopen  + en 21" skærm.

Hvad er der godt ved win 8 brugerfladen?    Jeg forstår det ganske enkelt ikke. 

Nogen siger den sparer strøm - men nu har jeg brugt Windows siden  1989/90 og mere end 10 år på laptops.  Der har ikke været uoverstigelige stømproblemer, synes jeg med hverken WinXP eller Win7.

Lars   Smile

PS! Fandt netop denne artikel - er der nogen der kender disse produkter ?
http://blog.laptopmag.com/make-windows-8-like-windows-7

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2014 kl. 06:53
Classic shell lader dig have start knap og det gamle skrivebord som win7

Jeg bruger win 8,1 men kun som det "gamle win7" skrivebord og det spiller 100%

Oplever win8 som hurtigere og mere stabilt
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4059
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2014 kl. 07:37
Nu har jeg brugt win 8 siden Alpha stadiet. Man kan godt have flere vinduer åben. Og på to skærme uden problemer. Rent prof. Bruger jeg metro ie da den med mousepad og touch skærm langt hurtigere at bruge, og søgning af programmer går langt stærkere end på win 7
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2014 kl. 07:50
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Nu her jeg forsægt at bruge Windows 8.1  som afløser for en WinXP maskine.  Jeg her også installeret den seneste win 8.1 update.

Hvordan kan i andre leve med, at blot en simpel notepad eller en regnemaskine bruger hele eller halve skærme?    Jeg har som oftest 12-15 winduer åbne samtidigt.

Nu er mit spørgsmål: "Er der er nogen, der har erfaring med produkter, der  kan bringe et rimeligt Win7 (elle WinXP)  'look and feel'  tilbage til en Windows 8.1-update  maskine?"

Ellers ryger maskinen tilbage og mit næste spørgsmål  bliver:

"Hvad er det det pt bedste stationære Windows 7 køb ?"

Lars   Smile

Jeg skiftede også direkte fra XP over til Windows8 - giv det nu en chance! Du vil blive glad for Windows8.Smile Har du hentet den seneste opdatering? Den, som tog virkelig LAAAAANG tid at hente og installere? Så kan man let finde tænd/sluk-knappen, og du har proceslinien synlig, uanset om du kører metro eller oldnordisk skrivebord...  Men ja... Lommeregneren er vist godt nok for svagtseende!
Til top
Datamax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-April-2006
Point: 402
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Datamax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2014 kl. 08:07
Ja Classic Shell virker perfekt - Brugte godt nok lidt tid på at afinstallere programmer der startede op i win8 startskærm og byttede dem ud med skrivebords udgave - samt at få det hele til at se perfekt ud og starte pc op på skrivebord, fjerne sidepanels osv. Men har i dag en maskine hvor jeg aldrig ser skyggen af win8 brugerflade, men alle fordelene med hurtig opstart og opdatering, sikkerhed osv. Der nu engang er med nyeste styresystem.

CASH IS KING
3840x2160"2:2"3:3
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2014 kl. 08:15
Hvis du med sidepanel mener det, som glider frem i højre side, når man smider musemarkøren ned i nederste højre hjørne, så bruger jeg godt nok dette panel. Man kan også få det frem ved at føre musemarkøren op i øverste højre hjørne, men dette har jeg slået fra, da det godt kunne være lidt irriterende, at panelet ALTID kom frem, og det til ligemed virkede som om, musemarkøren ikke ville slippe panelet igen! Indbildning? Ved det ikke, men det var som om, der skulle trækkes ekstra hårdt i musemarkøren for at få den væk fra panelet!!Big smile

Redigeret af turbo2 - 12-April-2014 kl. 08:16
Til top
Datamax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-April-2006
Point: 402
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Datamax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2014 kl. 09:22
Ja det var det. Kan jo sættes op som man ønsker, pointen er også blot der er ingen grund til at fravælge win 8,1. Men blot sætte det op som man ønsker, jeg har selv hentet Skype + flere programmer i en skrivebords udgave så starter nogle af mine programmer ikke op i start menu.
     CASH IS KING
3840x2160"2:2"3:3
Til top
Man33NaM Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-November-2013
Sted: Vejle
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Man33NaM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2014 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Hvordan kan i andre leve med, at blot en simpel notepad eller en regnemaskine bruger hele eller halve skærme?  
Lars   Smile

Tror du vi syndes det er sjovt, vi ved da godt det er noget lort, men hvad skal vi gøre... Kan ikke lige downgrade.
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2014 kl. 11:24
Det der med notepad og regnemaskine der fylder meget, hvad menes der med det ?

Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu