recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ud med Windows 8 - men hvordan.?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ud med Windows 8 - men hvordan.?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2014 kl. 12:19
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Det der med notepad og regnemaskine der fylder meget, hvad menes der med det ?

Givetvis at der er tale om "Metro" apps, der i sagens natur kører full-screen. Altså indtil den nye Win 8.1 Update, der vist nok giver funktionalitet lidt á la ModernMix fra Stardock. Det har ellers været et af to tools (det andet er Start8), som har givet Win7 funktionalitet tilbage, som MS ellers havde flået ud af desktop versionen af Windows (Windows Server 2012 (R2) *har* en start menu som meget som vi kender den). Start8 er for øvrigt meget ligesom Classic Shell, men jeg synes det integrerer sig lidt pænere. Til gengæld koster både Start8 og ModernMix $4.99 stykket.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Lasse5068 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-August-2013
Sted: Næstved
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse5068 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2014 kl. 12:34
Har brugt Start8 siden dag 1. Så har jeg det bedste fra Windows 7 og 8. Start-knappen fra Windows 7 og opstart direkte til skrivebordet og den forbedrede hastighed fra Windows 8. Ser mere eller mindre aldrig til Metro-brugerfladen. Kan ikke se, hvad jeg skal med den på en bærbar computer, så alle de der hot corners har jeg deaktiveret.
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2014 kl. 12:54

At de fylder den hele (evt. den halve skærm).

Jeg anvender stort set aldrig fuldskærm-mode i WinXP/7. men altid mange og små vinduer.  Jeg laver stort set aldrig noget uden lige at kigge på  et andet vindue eller fire, tjekke en information, regne lidt mere end hovedregning fx log eller større divisioner, eller lave cut/paste notater fra en tekst til notepad eller en mail eller have billeder i fx iview, før de ryger ind i en DOC tekst (eller fx ind i et svar her).
Har lige et regneark fremme, en PDF fil eller tre og skal lige regne 5 tal sammen og dividere med et 6.
Bag det hele kører min Thunderbird og ofte også Google Earth, hvor jeg  måske skal bruge en notepad til at rette notationen for længde og bredde til det format Google forstår, etc etc etc.

Men rigtig mange og alle utility-apps er enten minimeret eller fuldskærm (halv skærm) - dem kan jeg ikke se samtidigt.  Jamen der er mange meget bedre regnemaskiner som (ennda gratis) apps  til Win8, fx RPN regnere, der fx er meget bedre til at danne og bevare mellem-resultater, men på skærmen  dækkes de sider, jeg skal hente data fra.

Jeg ser aldrig film, hører ikke musik, spiller aldrig spil - på mine pc'er - jeg læser, skriver, undersøger og krydstjekker - men næppe noget, som andre  vil betegne morskab. 

Lars    Smile

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2014 kl. 12:56
Nååååå, der bruges Apps til notepad og lommeregner, hvorfor ikke bare bruge selve programmet.

Når du er i Metro, så tryk på "pil ned" nede til venstre og find programmet mellem alle ikoner.

Højreklik på ikon og fastgør til enten Processlinje eller startskærm, hvor svært kan det være.

Redigeret af Pony65 - 12-April-2014 kl. 12:56
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2014 kl. 13:19

Nååååå, der bruges Apps til notepad og lommeregner, hvorfor ikke bare bruge selve programmet.

Når du er i Metro, så tryk på "pil ned" nede til venstre og find programmet mellem alle ikoner.

Højreklik på ikon og fastgør til enten Processlinje eller startskærm, hvor svært kan det være.

Med Metro-Apps kommer der bla. ikke meny-punktet "Åbn i nyt Vindue" ud for min Calculator (jeg kører engelsk som sprog).    Den åbner over hele skærmen. og det er det der er (hove) problemet for mig,

Hvor har du fundet den 'Lommeregner'

Lars   Smile
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4475
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2014 kl. 13:23
Hadet til Windows 8 fra trådstarteren skyldes 100% at man ikke bruger det korrekt/smart. Hvad mangler du helst præcist? Vil man bruge lommeregneren trykker man Windows tasten på tastaturet og skriver 'lommeregnere' og enter.. Bum så åbner den som man kender den? (Og man kan sikkert nøjes med at skrive 'lom' og få rigtigt resultat. Samme med notepad...

De mest brugte programmer placerer du i taskbaren. Og win+D viser Classic desktop. De få ting gør at Windows 8 er mindst lige så produktivt og effektivt som win 7 (og jeg synes win8 er væsentligt hurtigere)
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2014 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Hvor har du fundet den 'Lommeregner'
Lars   Smile

Der hvor jeg skriver den er...

Metro - pil ned - ( ligger ude til højre )
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2014 kl. 13:25
win+r skriv "calc"

Win+r skriv "notepad"

Sådan var det også i XP og Vista og 7

8 er bare bedre, hurtigere og mere stabilt. I gør, IMHO, jer selv en bjørnetjeneste ved at nedgradere.

Er selv skiftet fra XP direkte til 8 på min arbejdsmaskine men arbejder dagligt på alle typer fra Linux til Windows server og 8 holder 100.

Mvh BS
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2014 kl. 13:27
Som Jonas H skriver, Win 8 skal bruges korrekt.

Det var også derfor jeg tidligere skrev at han skulle lige bruge 60 dage med at lære det at kende.

Leg og Prøv
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2014 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Givetvis at der er tale om "Metro" apps, der i sagens natur kører full-screen. Altså indtil den nye Win 8.1 Update, der vist nok giver funktionalitet lidt á la ModernMix fra Stardock. Det har ellers været et af to tools (det andet er Start8), som har givet Win7 funktionalitet tilbage, s....

Start8 er for øvrigt meget ligesom Classic Shell, men jeg synes det integrerer sig lidt pænere. Til gengæld koster både Start8 og ModernMix $4.99 stykket.

Det er nemlig hvad der er tale om.  Jeg har allerede en gang linket til en artikel om Start8 mm og er meget interesseret i erfaringer med de produkter.  Selv om jeg af princip er nærig og udgifter skriger i min sjæl, så vil det dog både være økonomisk muligt og OK for sjælen  at bruge $10  Wink

Det er mere et spørgsmål om,  produkterne  virker rimeligt og uden problemer end det er noget med penge..

Har du prøvet disse produkter sammen  med den sidste 8.1 + update (den nye her fra 8/9 april) ?

Lars   Smile

PS!  Tidligere henvisning i denne tråd til Start8 mfl.
http://blog.laptopmag.com/make-windows-8-like-windows-7

Redigeret af reslfj - 12-April-2014 kl. 13:32
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2014 kl. 13:43
Oprindeligt skrevet af Lasse5068 Lasse5068 skrev:

Har brugt Start8 siden dag 1. Så har jeg det bedste fra Windows 7 og 8. Start-knappen fra Windows 7 og opstart direkte til skrivebordet og den forbedrede hastighed fra Windows 8. Ser mere eller mindre aldrig til Metro-brugerfladen. Kan ikke se, hvad jeg skal med den på en bærbar computer, så alle de der hot corners har jeg deaktiveret.

Det lyder som en god vej frem. 

Jeg er meget interesseret i om 

1. Start8 mm virker sammen med den nyeste Windows-update til 8.1 (fra ca 8/9 april 2014) ?

2. Hvor godt Metro Apps virker i vinduer, der kan resizes?

3. Hvor man kan finde* de 'gamle win 7' utility programmer - notepad, lommeregner, mfl.?

4. Kan man afinstallere Start8 mfl, så de er helt væk fra maskinen (inkl i registry) ?

Lars  Smile

Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2014 kl. 13:49
Mit råd:

Glem nu alle de der programmer som skal få det ene til at ligne det andet, det bliver noget rod.

Lær nu windows 8 at kende som det er, der er faktisk ret god mening med galskaben.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu