recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ud med Windows 8 - men hvordan.?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ud med Windows 8 - men hvordan.?

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 930
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2014 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Classic shell lader dig have start knap og det gamle skrivebord som win7

Jeg bruger win 8,1 men kun som det "gamle win7" skrivebord og det spiller 100%

Oplever win8 som hurtigere og mere stabilt

Hvordan installerer man det, eller aktiverer det??
//Guldhammer
Til top
titan_jtl Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-Juni-2009
Sted: Denmark
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér titan_jtl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2014 kl. 17:13
Hvis du er træt af Windows 8, så ignorer "metro" interfacet og brug den som en Win7 maskine. Du skal IKKE bruge metro apps til noget som helst (hvis du ikke vil), bare brug desktop versionerne og få din windows 8 til at boote direkte til desktop.
Hvis der er noget du er i tvivl om, så bare spørg :-)

Redigeret af titan_jtl - 12-April-2014 kl. 17:14
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2014 kl. 04:48
Jeg er skiftet til Windows 8 på arbejdet og jeg hader virkelig når jeg kommer hjem til min Windows 7.

Bruger ikke rigtigt start menuen i Win 8 til noget, arbejder kun i Explorer og har shortcut til de fleste af mine programmer på taskbaren.

Efter nogle måneder med Windows 8, så jeg ikke længere se hvorfor jeg skal benytte en start menu i Windows 7, det er kun ekstra scroll frem og tilbage. For mig er det helt tåbeligt at man åbner en menu, hvor man efterfølgende har en scrollbar. Eller som i Windows XP, hvor man kunne have en program menu som fyldte hele skærmen.

Windows 8 er hurtigere end Windows 7 og så kan den stort set sættes op på samme måde.
Windows 8.1, giver lige det sidste finish man gik og manglede. Det kunne eksempelvis være besværligt at ramme start menu hjørnet i et remote desktop vindue, det er nu lettere med en knap. Det er også rart at man kan boote direkte forbi Metro interface i starten.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2014 kl. 08:00
reslfj:

Få den til at starte op på Skrivebord på denne måde:

1) Før musemarkøren ned til nederste højre hjørne, eller øverste højre hjørne.
2) Klik på Indstil.
3) Klik på Personlig tilpasning.
4) Klik på Proceslinie og navigation.
5) I den fremkomne dialogboks klikker du på fanen Navigation.
6) Sæt flueben ud for "Gå til skrivebord i stedet for Start, når jeg logger på eller lukker alle apps på et skærmbillede.

Er du træt af, at sidepanelet kommer frem, når du smider musemarkøren på i øverste højre hjørne, så kan du i rubrikken Hjørnenavigation fjerne fluebenet ud for "Vis amuletterne, når jeg peger på det øverste højre hjørne".
Til top
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2014 kl. 09:37
der var en der nævnte start8 og jeg vil lige give mit besyv med.

Brug de 5$ på start8 hvis i gerne vil have en startmenu som win7.

Det får maskinen til at fungerer i praksis på samme måde som w7 men stadig med fordelene fra 8.

De installerer vi for vore brugere på arbejde og det er de alle som en glade for.

Metro/modern ui holder ikke til proffessionel desktop brug.
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-September-2007
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2014 kl. 10:58
sorry!

Redigeret af Infinity - 13-April-2014 kl. 11:01
mvh Infinity
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2014 kl. 00:22
Oprindeligt skrevet af Moerkbak Moerkbak skrev:

der var en der nævnte start8 og jeg vil lige give mit besyv med.

Brug de 5$ på start8 hvis i gerne vil have en startmenu som win7.

Det får maskinen til at fungerer i praksis på samme måde som w7 men stadig med fordelene fra 8.

De installerer vi for vore brugere på arbejde og det er de alle som en glade for.

Metro/modern ui holder ikke til proffessionel desktop brug.

Der er jeg lodret uenig. Jeg har rullet Windows 8 ud til alle vores medarbejdere og det er gået langt mere smooth end med noget andet OS. De fleste er gået fra xp og resten fra Win 7.
Så måske mener du noget andet, når du skriver professionel desktop brug?

Benytter det også selv til grafisk produktion og system arbejde. Her er der et par værktøjer som ikke virker, men det har intet med brugerfladen at gøre.

Jeg mener man gør folk en bjørnetjeneste ved at lade folk blive hængende i den gamle startmenu. Start8 burde ikke rulles ud firmaer, da jeg mener det hæmmer deres udvikling. Der var også mange folk som i årevis havde mapper på skrivebordet med genveje i Windows 95. De var vant til dette fra Windows 3 og det hængte ved selvom startmenuen var næsten skridt i evolutionen.

Redigeret af Cyberguyen - 14-April-2014 kl. 00:25
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2014 kl. 11:24
Selve startmenuen er intet andet end en folder med links til applikationer i. det kan man jo sådan set selv lave. Men den måde at navigere rundt i applikationer, har været antikveret de sidste 5-10 år. Nu har jeg haft fornøjelsen af at køre mac i en windows verden i en del år, og når man kommer fra det, så finder man ud af at man i Windows bare skal trykke "win" og så starte med at skrive den applikation man ønsker. - så kommer den selv frem med applikationen i stedet for at skulle bruge musen til at trævle en kæmpe menu igennem. - Sådan har man gjort på mac de sidste 10 år og det virker en hel del bedre end startmenuen. Det eneste jeg virkelig savner på windows er den manglende integration af lommeregner funktionalitet direkte i søgefunktionen. - Det har man på mac og virker 10000x bedre end det pjat man laver på windows.

At jeg så ikke er fortaler for win8 måden at gøre tingene på på en desktop er en helt anden side af sagen, men MS skal have cadeau for at i det mindste forsøge at rykke ved forestillingen om at man kun kan arbejde på en måde. - At de gik i den stik modsatte retning og helt over gevind er en anden side af sagen :-)
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2014 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Oprindeligt skrevet af Lasse5068 Lasse5068 skrev:

Har brugt Start8 siden dag 1. Så har jeg det bedste fra Windows 7 og 8. Start-knappen fra Windows 7 og opstart direkte til skrivebordet og den forbedrede hastighed fra Windows 8. Ser mere eller mindre aldrig til Metro-brugerfladen. Kan ikke se, hvad jeg skal med den på en bærbar computer, så alle de der hot corners har jeg deaktiveret.

Det lyder som en god vej frem. 

Jeg er meget interesseret i om 

1. Start8 mm virker sammen med den nyeste Windows-update til 8.1 (fra ca 8/9 april 2014) ?

2. Hvor godt Metro Apps virker i vinduer, der kan resizes?

3. Hvor man kan finde* de 'gamle win 7' utility programmer - notepad, lommeregner, mfl.?

4. Kan man afinstallere Start8 mfl, så de er helt væk fra maskinen (inkl i registry) ?

Lars  Smile

Start8 og ModernMix fra www.stardock.com  har gjort min  nye Windows8 praktisk og brugbar til mine formål.   Jeg har dog ikke skiftet Aero Glass fra Winaero .

Så status er at Windows 8 overlever takket være to produkter til i alt $10.

Tak for hjælpen.

Lars   Smile

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2014 kl. 05:41
Aero Glass theme er da heldigvis også forsvundet fra Windows 8. Det var da absolut den mest tåbelige teknologi som intet gavner for produktiviteten - tværtimod giver det besvær med at skelne vinduer som ligger indover hinanden fra hinanden.

Det er lidt samme problem med Office 2013, hvor alle vinduesrammer er samme farve, selvom de overlapper hinanden. Thumbs Down
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2014 kl. 07:37
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Så status er at Windows 8 overlever takket være to produkter til i alt $10.

Din signatur lyder:
Windows 8.1 fuldskærm APPS - Nej tak!   Retur til Windows 7.

Nu skal den vidst skiftes.......

Klais
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2014 kl. 08:04
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

reslfj:

Få den til at starte op på Skrivebord på denne måde:

1) Før musemarkøren ned til nederste højre hjørne, eller øverste højre hjørne.
2) Klik på Indstil.
3) Klik på Personlig tilpasning.
4) Klik på Proceslinie og navigation.
5) I den fremkomne dialogboks klikker du på fanen Navigation.
6) Sæt flueben ud for "Gå til skrivebord i stedet for Start, når jeg logger på eller lukker alle apps på et skærmbillede.

Er du træt af, at sidepanelet kommer frem, når du smider musemarkøren på i øverste højre hjørne, så kan du i rubrikken Hjørnenavigation fjerne fluebenet ud for "Vis amuletterne, når jeg peger på det øverste højre hjørne".

Og jeg synes nu stadig, du skulle have gjort som i mit eget citat - dette havde været ganske gratis - ud over tiden til at pille lidt her og der. Men der er jo 1.000 måder at gøre tingene på - måske derfor, det hedder en PC...
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu