|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||||||
T-teknik ![]() -- ![]() Bruger er stoppet Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1989 |
![]() Sendt: 13-Januar-2008 kl. 15:29 |
|||||
Jeg skal til at udbygge mit HiFi anlæg.
Og vil forsøge mig med DAB. Jeg har lige fået besked fra min antenneforening, at de vil frakoble DAB fra TV, som jeg troede var mere udbredt, på grund af etableringen af en ny trådløs DAB hjælpe sender i mit område. Så er spørgsmålet om de små kompakte DAB modtagere, man så for nogle år siden og de stadig findes, stadig uden videre kan kobles sammen med et gammelt anlæg og via en eller anden form for switch evt. benytte dem til optagelse? Og findes de allerede nu med DAB+? Jeg kan forstå, at man også skal have en lille trådløs antenne. |
||||||
![]() |
||||||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|||||
Der er DAB tunere på markedet, og de virker fint, DAB udsendes fra DR masterne, og dækningen er så godt som 100%.
Redigeret af Radiomanden - 13-Januar-2008 kl. 15:36 |
||||||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||||||
![]() |
||||||
T-teknik ![]() -- ![]() Bruger er stoppet Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1989 |
![]() |
|||||
Maximum har jeg ikke set før.
Så er der det med den trådløse antenne. Men jeg vil tjekke op på de nævnte modeller. Kan samme modeller kobles til pc, hvis jeg ikke ønsker at tage DAB kanaler ned via internettet? |
||||||
![]() |
||||||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|||||
Hvad skal du med en trådløs antenne, den fatter jer ikke. Til internettet, skal der bruges en WI-FI radio.
Redigeret af Radiomanden - 13-Januar-2008 kl. 15:56 |
||||||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||||||
![]() |
||||||
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
|||||
Noxon iRadio er et godt bud. Den er samtidig også en UPnP-afspiller, hvis man skulle få lyst til at streame sin musik til anlægget. Den er samtidig billigere end den ovenfor:
http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=236971 Venligst Søren |
||||||
![]() |
||||||
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
|||||
T-teknik KODA og CopyDan, som er de to dyr i Johannes' Åbenbaring, ville have så mange penge for DAB kom i kabler. Således de fleste antenneforeninger sagde stop, og jeg mener ikke Folketinget kom med et krav om at DAB skulle fordeles hos de danske Antenneforeninger, for tilgodese KODA og CopyDan. Derfor. Redigeret af moho - 14-Januar-2008 kl. 15:41 |
||||||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |