recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udbygning af Nighthawk med MESH eller køb af andet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Udbygning af Nighthawk med MESH eller køb af andet

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tektronix Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 256
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tektronix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Udbygning af Nighthawk med MESH eller køb af andet
    Sendt: 04-Januar-2020 kl. 22:56
 Hej


Er for noget tid siden flyttet i andet hus og har derfor et ændret behov da huset er noget større i grundplan, samt udendørs området er større samt der er en garage/værkstedsbygning i forbindelse med huset jeg også gerne vil have dækket ind.

Jeg har en Netgear Nighthawk R7000 placeret hvor Waoo modem sidder. Så setup er Waoo moden, Nighthawk og har også en switch da jeg har trukket kabel til stue TV, Chromecast Ultra, Sonos Beam samt kontor og et par værelser. Har forsøgt at sætte Nighthawken op på loftet ud imod garage/værksted og det gav sådan set den ønskede dækning derude, men så på bekostning af den anden ende af huset med  bl.a. stue og soveværelse.

Jeg overvejer derfor om jeg skal tilkøbe mig et par Netgear EX7000, sætte kabel imellem og så sætte det op som MESH netværk med en EX7000 oppe på loftet i hver sin ende for at få så meget dækning som muligt. 


Nogen der har erfaring med dette, er det nemt nok at sætte op? Kan jeg få det sat op så det for enhederne er samme netværk med samme kode ligegyldigt hvor jeg er? 

Giver det mening eller er pengene bedre brugt på noget andet udstyr?


På forhånd tak for input

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2020 kl. 23:36
ja det burde være simpelt at gøre.

Kender dog ikke deres mesh.
Men brug din Nighthawk og sæt de 2 andre op som accesspunkter.

Opret samme ssid og password på dine accesspunkter, så burde det køre.
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2020 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

ja det burde være simpelt at gøre.

Kender dog ikke deres mesh.
Men brug din Nighthawk og sæt de 2 andre op som accesspunkter.

Opret samme ssid og password på dine accesspunkter, så burde det køre.

Jeg har haft dit setup og har en ex7000 liggende.
Det bedste er et kabel fra din Nighthawk og sætte den som access point med samme ssid og kode:)

Du kan få den for 300 kr
Til top
Tektronix Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 256
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tektronix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2020 kl. 12:44
Det kan vi nok godt finde ud af, hvor gammel er den?
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2020 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af Tektronix Tektronix skrev:

Det kan vi nok godt finde ud af, hvor gammel er den?

Et par år. Har også en r6000 stående.
Skriv en PB så finder vi ud af forsendelse eller afhentning:)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu