Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
klaverand
Ny bruger
Oprettet: 27-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
|
Emne: Uden om setup boks - DBnet Sendt: 01-Maj-2011 kl. 15:23 |
Jeg har iptv & internet igennem Dansk Bredbånd (Seas-NVE som levere). Hele systemet kører med Cat6 stik i min lejlighed. Er der en mulighed for at slippe for setupboksen? Jeg ejer et fjernsyn som kan optage, og har en utrolig god programguide, men kan desværre ikke bruge disse ting pga det skal styres igennem setupboksen :(
Så kan man på en eller anden måde konventere cat6 stikket til almindelig antennestik?
Med Venlig Hilsen
Anders Kollerup
|
|
avh
Guld medlem
Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
|
Sendt: 01-Maj-2011 kl. 17:59 |
Nogle fiberselskaber kan levere signalet også som dvb-C (kabelTV standarden), som måske kunne være en mulighed....
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
pfugl
Guld medlem
Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
|
Sendt: 01-Maj-2011 kl. 18:21 |
klaverand skrev:
Jeg har iptv & internet igennem Dansk Bredbånd (Seas-NVE som levere). Hele systemet kører med Cat6 stik i min lejlighed. Er der en mulighed for at slippe for setupboksen? Jeg ejer et fjernsyn som kan optage, og har en utrolig god programguide, men kan desværre ikke bruge disse ting pga det skal styres igennem setupboksen :(
Så kan man på en eller anden måde konventere cat6 stikket til almindelig antennestik?
Med Venlig Hilsen
Anders Kollerup |
Du kan ikke konvertere et IPTV signal til et antennesignal uden en eller anden form for box. Antennesignalet skal være DVB-T eller DVB-C og det har ikke noget med IPTV at gøre, så det skal konverteres i en box. Det er jo faktisk det din nuværende box gør, bortset fra at outputtet er et HDMI og ikke antennesignal.
|
/Peter
|
|
klaverand
Ny bruger
|
Sendt: 01-Maj-2011 kl. 20:35 |
Så hvis signalet jeg får ind er DVB-T eller DVB-C, kan man så købe en boks til at sende signalet videre direkte til tv'et? Mit TV er istand til at dekode begge signaltyper (Det er et Panasonic G20).
|
|
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 01-Maj-2011 kl. 20:42 |
Hvis det bliver leveret som et normalt antennesignal, så vil der være opsat et antenneudtag.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
mhv_omjk
Bruger
Oprettet: 10-November-2010
Sted: Odsherred, DK
Point: 159
|
Sendt: 04-Maj-2011 kl. 12:31 |
- jeg mener ikke at DBnets signaler kommer ind som TV-signaler (DVB-C/T), har selv Net+IPTV fra samme udbyder, i hvertfald så kommer signalet til STBen via et RJ45 kabel, jeg kører et composit signal fra STBen ned i en Hauppauge USB-TV stick, sammen med 2ch analog stereo audio.
|
mhv_omjk alias Michael Hvidberg
|
|
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 04-Maj-2011 kl. 12:39 |
mhv_omjk skrev:
jeg mener ikke at DBnets signaler kommer ind som TV-signaler. |
Det gør det normal ikke, så den eneste mulighed er at det er STBen der modtager signalet til TVet, ganske som var det en Sattelit modtager.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
klaverand
Ny bruger
|
Sendt: 04-Maj-2011 kl. 13:33 |
Tak for svarende. Men må herefter konstatere, at jeg ikke synes det er smart lavet. Heldigvis har jeg kun et tv, og skal ikke have bokse til alle tv :/ Jeg har dog set at waoo tilbyder en "analog" løsning. Det ligner en router med antenne udgang. Nogen erfaringer med det?
|
|