recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udendørs overvågningskamera
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Udendørs overvågningskamera

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
JensJ200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2012
Status: Offline
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2016 kl. 11:22
Efter lidt snak frem og tilbage med konen er vi blevet enige om det faktisk er en fordel, at kameraet sidder synligt. Det er måske ikke så pænt, men det hjælper måske til at skræmme indbrudstyve væk.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2016 kl. 12:05
Oprindeligt skrevet af JensJ200 JensJ200 skrev:

Efter lidt snak frem og tilbage med konen er vi blevet enige om det faktisk er en fordel, at kameraet sidder synligt. Det er måske ikke så pænt, men det hjælper måske til at skræmme indbrudstyve væk.

Det var lige min tanke også. Hvis kameraet kan ses på lang afstand, kommer tyven slet ikke hen til huset
Til top
michael79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2016 kl. 19:17
hej

ja jeg bruger dem fra safehome i hd. jeg synes som det virke ok. de skrive så bare til min nas. 
har fanget en uindbudt gæst midt nat  der er app til. 

mvh michael 
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2016 kl. 21:40
Jeg er lige med på en lytter - vil også gerne have et par kameraer til udendørs

Vi havde indbrud i nabolaget - de var bare gået gennem hækken og valgt et hus med alarm... Troede egentligt at de gik udenom huse med alarmer?

men selvfølgelig - vil de ind, kommer de ind... Om ikke andet så ringer de jo bare på for at spørge om vej :-(

Mine krav/ønsker er nogenlunde ens med trådstarter - så håber der ok jeg er med på en lytter ;-)
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2016 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af wiggumdk wiggumdk skrev:

Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:

Hvorfor tror du batterierne skal skiftes 1 gang om måneden?

Jeg har haft 3 kameraer siden juni sidste år, 2 af dem har stadig ca. 75% power, det sidste som også er det længst fra base stationen (30-40 meter) gik kold sidste uge.

Hvordan synes du Arlo fungerer til hverdag? Jeg ovejer et 2 kamera setup men er i tvivl om det bliver generende at få notifikationer hele tiden? F.eks om sommeren når vi er på terrassen, skal man jo slå systemet fra for ikke at blive bombaderet med notifikationer, glemmer man så ikke at slå det til igen?

Håber du vil dele af dine erfaring med systemet, da det både har WAF og samtidig giver en smule sikkerhed når man ikke er hjemme. 


Arlo kameraerne fungerer fint, specielt batteri levetiden er fantastisk, et ud af 3 kameraer har fået nye batterier sidste uge, efter at have kørt i knap 7 måneder.
Største "ulempe" er, der genereres en alarm ved skift af lyssætning, dvs. hvis der kommer hul i skyerne eller skyerne skygger for solen. Jeg har haft andre kameraer som ikke har været så følsomme overfor lyset.
Du kan schedulere dine tidspunkter hvor du ønsker alarmen skal være aktiv og inaktiv, ligesom for hver "schedule" angiver man hvilke kameraer der indgår. I gratis udgaven understøtter Arlo 5 kameraer og alle klip der optages gemmes i skyen i 7 dage hvorefter de automatisk slettes, man kan til hver en tid downloade sine klip hvis man ønsker det.
Jeg ved ikke om der findes andre systemer der er så nemme at have med at gøre, trådløs og magnetisk, så bliver det ikke meget nemmere....
Men alt fremgår på deres hjemmeside, kan kun sige jeg har været meget tilfreds med Arlo

Til top
Henrik_s Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik_s Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2016 kl. 00:07
Chekkede Arlo ud, det ser ud til der er fine priser på det i Tyskland, hvilke batterier/lader bruger i?
Hovedtelefoner er sagen for tiden.........
Til top
Branchekender Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2014
Status: Offline
Point: 353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Branchekender Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2016 kl. 07:09
Oprindeligt skrevet af wiggumdk wiggumdk skrev:


F.eks om sommeren når vi er på terrassen, skal man jo slå systemet fra for ikke at blive bombaderet med notifikationer, glemmer man så ikke at slå det til igen?


Jeg vil blot lige nævne, at hvis man har et Y-cam HomeMonitor kamera, så er muligt at lave et "schedule" på hvert kamera. Men det hjælper ikke på det med terrassen.

Derfor kan man alternativt bruge HomeMonitor app'en til at styre kameraet på terrassen. I app'en kan man angive, at kameraet på terrassen kun skal være aktivt, når man ikke er hjemme. Dvs. når du går hjemmefra (med din smartphone i lommen), så slår kameraet på terrassen automatisk til, når du er cirka 150 meter nede af villavejen. Det styres via din smartphones indbyggede GPS, og det tager næsten ingen strøm.

Har man flere kameraet, så kan man uafhængig af hinanden styre, om det skal køre efter en schedule eller om det skal køre efter om man er hjemme eller ej.

Det er også en fin funktion til dem, som ikke kan lide tanken om, at overvågningskameraet er aktivt, når de er hjemme - så glemmer man aldrig at slå kameraet  til og fra.
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2016 kl. 07:25
Rigtig smart funktion med GPS styring, tænker bare man så må have mulighed for at angive x antal telefoner, fordi eksempelvis vi er 4 i husstanden, hvor ikke alle er ude og hjemme samtidig :-)
Det ville være rigtig smart hvis det er muligt? 
Det er jo ikke smart hvis kameraerne aktiveres fordi "admin" tager ud og handler mens resten er hjemme?


Til top
Branchekender Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2014
Status: Offline
Point: 353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Branchekender Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2016 kl. 08:17
Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:

Rigtig smart funktion med GPS styring, tænker bare man så må have mulighed for at angive x antal telefoner, fordi eksempelvis vi er 4 i husstanden, hvor ikke alle er ude og hjemme samtidig :-)
Det ville være rigtig smart hvis det er muligt? 
Det er jo ikke smart hvis kameraerne aktiveres fordi "admin" tager ud og handler mens resten er hjemme?


Desværre så virker det kun med én app af gangen. Man kan sagtens have app'en installeret på flere enheder, men det er kun én app, der styrer GPS funktionen.
Til top
wiggumdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Marts-2009
Status: Offline
Point: 227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wiggumdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2016 kl. 17:52
Oprindeligt skrevet af Henrik_s Henrik_s skrev:

Chekkede Arlo ud, det ser ud til der er fine priser på det i Tyskland, hvilke batterier/lader bruger i?

Hvor finder du gode priser i Tyskland? Udgaven med 2 kameraer koster omkring 2.300 i DK og 299 EUR på Amazon.de.

@ridderdk
Tak for feedback. Lyder jo fint med mulighed for at planlægge hvornår kameraerne skal være aktive omend, det stadigvæk er en lidt mere tung opgave end et almindeligt alarmsystem som G4S Everhome som jeg også kigger på. Arlo er dog væsentlig pænere og kræver ikke abonnement og det tiltaler mig en del. 

@branchekender
Umådelig god ide med GPS styring, men vi er to i huset så den løsning er umiddelbart ikke så brugbar, men har du et link til kameraet? Vil da lige kigge lidt på det just in case. 
 

Apple & Sonos entusiast
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2016 kl. 20:57
Jeg ville vælge Ubiquiti Unifi produkterne, de giver rigtigt meget for pengene og kan udbygges løbende.

Det er meget nemt at opsætte og softwaren er gratis. Man kan enten køre det på en maskine eller købe deres NVR boks.


Fordelen ved Unifi produkterne er at deres software løbende udvikles og man derfor får lukket sikkerhedshuller og så er det nemt at betjene.

Hvis man er lidt mere seriøs, så er den lille Milestone Systems løsning genial. Den har gratis mobile gateway som løbende opgraderes. Så selvom man ikke opgraderer sin Milestone licens, så har man stadig en opdateret mobil adgang.
Til Milestone kan man med fodel købe billige HikVision, eller checke hvilke andre tusindvis af ip kameraer som er understøttet.
Jeg har endda brugt Unifi kamaraer til Milestone.

Miestone kan prøves gratis i 30 dage, men kræver en computer:


Redigeret af Cyberguyen - 08-Februar-2016 kl. 21:08
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Branchekender Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2014
Status: Offline
Point: 353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Branchekender Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2016 kl. 08:09
Oprindeligt skrevet af wiggumdk wiggumdk skrev:

@branchekender
Umådelig god ide med GPS styring, men vi er to i huset så den løsning er umiddelbart ikke så brugbar, men har du et link til kameraet? Vil da lige kigge lidt på det just in case. 


Linket er stadigvæk https://www.y-cam.com/how-it-works/
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu