recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udendørsantenne under betontegltag...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Udendørsantenne under betontegltag...

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2020 kl. 23:43
Hvilken antenne har du nu?

Hvor fanger du signal fra nu?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Online
Point: 1931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2020 kl. 06:12
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvilken antenne har du nu?

Hvor fanger du signal fra nu?


Klaus

En gammel, ramponeret "TV2-antenne", som de blev kaldt dengang TV2 blev oprettet - en 15-elements. Der modtages bedst fra Viborg-senderen bortset fra DR2 og Folketingskanalen. Antennen kan som beskrevet komme ind på loftet, altså, under betontegl. Har spurgt viceværten, om det ER betontegl, og det siger han ja til, at det er.

Måske, antennen blot skal skiftes ud med en nyere, og så blot kan fortsætte med at hænge inde i mit opbevaringsrum. Og der er antenneforstærker på - ellers kan der ikke modtages noget. Denne sidder så tæt på antennen som muligt.

Sted: Aars, har udsigt "hen over hustagene"


Redigeret af mnielsen - 23-Maj-2020 kl. 06:13
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2020 kl. 06:45
Har du overvejet at prøve at tage den med op på loftet?



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Online
Point: 1931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2020 kl. 07:28
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Har du overvejet at prøve at tage den med op på loftet?



Klaus

Det har jeg - det bliver nok Tricomp, som skal gøre det. Mine ben vil ryste under mig, hvis jeg skal klawre op ad den trappestige!LOL


Redigeret af mnielsen - 23-Maj-2020 kl. 07:43
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2020 kl. 07:46
Denne her burde kunne tage noget under taget.

Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2020 kl. 20:30
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Denne her burde kunne tage noget under taget.



Hvorfor kaste penge efter en ny antenne, når han allerede har én som fungerer?
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Online
Point: 1931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2020 kl. 00:04
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Denne her burde kunne tage noget under taget.



Hvorfor kaste penge efter en ny antenne, når han allerede har én som fungerer?

MÅSKE virker den gamle ikke under betontegl. Så skal der sikkert noget kraftigere til. Det vil vise sig, om den gamle, ramponerede "TV2-antenne",  som de jo blev kaldt en gang, (15 elementer) virker på loftet. Hvis ikke, så skal der jo noget kraftigere til. Men måske "fltk" i Aalborg kunne have glæde af sådan en krabat, vendt mod Sverige? Jeg ved, at man nogle steder i Aalborg kan hive svensk TV ind på en alm. antenne...


Redigeret af mnielsen - 24-Maj-2020 kl. 00:19
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2020 kl. 07:17
Selvfølgelig skal den gamle testes før der købes en ny.

Jeg bruger selv en lidt mindre udgave end den jeg linker til under betontegl.


Trådstarter har længere til mast end jeg har. Derfor tænke jeg at modellen over var et godt valg.


Redigeret af Mufti - 24-Maj-2020 kl. 07:18
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2020 kl. 08:39
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Men måske "fltk" i Aalborg kunne have glæde af sådan en krabat, vendt mod Sverige? Jeg ved, at man nogle steder i Aalborg kan hive svensk TV ind på en alm. antenne...


Nej tak af flere grunde: Jeg bruger som tidligere nævnt stort set ikke DVB-T længere, og jeg har netop konstateret at min tuner ikke har DVB-T2. Jeg har desuden både kabeltv og parabol, så jeg har de svenske kanaler jeg har brug for.Wink

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Online
Point: 1931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2020 kl. 09:04
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Selvfølgelig skal den gamle testes før der købes en ny.

Jeg bruger selv en lidt mindre udgave end den jeg linker til under betontegl.


Trådstarter har længere til mast end jeg har. Derfor tænke jeg at modellen over var et godt valg.

AHA! Det var lige svaret, jeg kunne bruge. At du også har betontegl. Så ved jeg, at det kan lade sig gøre. Den anden, du linker til er mindre - på ca. samme størrelse som min gamle, men med flere elementer alligevel. Den er, hvis den er tilstrækkelig, og min gamle ikke vil oppe på loftet, kunne være der uden at være i vejen for når der en gang imellem skal være eftersyn på ventilationssystemet, som befinder sig deroppe.

Jeg kan også forestille mig, at en anden grund til, at DR2 og Folketing hakker i det K A N være fordi signalet skal igennem, først et vindue, derefter et skab, indeholdende tøj, og derefter en gipsvæg!! Det ER jo ikke det mest optimale - og så mangler den det halve af et par elementer på "havelågen".
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2020 kl. 09:52
Afhængig af pladskrav og behov for egenforstærkning kunne en "fluesmækker" måske være at foretrække:

Mvh. JørgenT
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2020 kl. 09:53
Signalet vil.være bedre oppe under et betontegltag, end inde i en lejlighed.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu