|
Udfald af lyd og billede - ATV - Youtube |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2374 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Oktober-2025 kl. 08:09 |
Hver gang jeg bruger Youtube på en af mine to AppleTV 4k oplever jeg udfald af lyd og billede.
Jeg starter videoen. Reklame starter med sort skærm og ingen lyd i et sekund eller to. Måske der kommer en reklame mere - samme problem igen. Så starter videoen - igen med udfald af lyd og billede i starten. Det sker aldrig mens videoen kører. Kommer der er reklame i løbet af videoen sker det igen. Det har ikke altid gjort det; kun den sidste måneds tid. Jeg har prøvet at afinstallere Youtube og hente den igen, men det gør ingen forskel. Jeg oplever ikke samme problem når jeg bruger en streaming tjeneste på ATV. Via Youtube på TV’et er der ingen problemer.
|
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4808 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det skyldes match-funktionerne på Apple TV. Der kommer sorte udfald på TV-skærme, når der skiftes til korrekt billedfrekvens eller mellem SDR/HDR formater. Det er fordi skærmen skal resynkronisere HDMI-signalet.
YouTube appen har dog ikke match af billedfrekvens, så det må skyldes, at du har opsat Apple TV 4K til 4K HDR10 eller 4K Dolby Vision som standard. Hvis du indstiller den til 4K SDR som standard, med match-funktionerne aktiveret, så sker det ikke længere på YouTube, med mindre du ser videoer i HDR10 format. Med HDMI 2.1 QMS kan man undgå sorte udfald, når der skiftes billedfrekvens: https://www.flatpanels.dk/guide.php?subaction=showfull&id=1679989657
Redigeret af Rasmus Larsen - 15-Oktober-2025 kl. 09:26 |
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
|
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2374 |
Tak. Det hjalp på begge to.
|
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4808 |
Det var så lidt
![]() |
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |