recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - udfald på "deling i hjemmet" efter skift af router
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

udfald på "deling i hjemmet" efter skift af router

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
steffmoes Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-September-2010
Sted: Århus, Danmark
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steffmoes Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: udfald på "deling i hjemmet" efter skift af router
    Sendt: 16-November-2012 kl. 11:49
Hej folkens

Jeg havde i længere perioder bøvlet med et meget ustabilt wifi, hvor routeren hele tiden skulle slukkes og tændes igen for at komme på netværket, hvilket bl.a. betød, at Netflix ofte gik i stå, når jeg så film. Siden fik jeg skiftet router hos Telenor, så jeg nu kører med en Zyxel 2601HN-F1. Dette har hjulpet gevaldigt. Jeg oplever ikke, at jeg skal slukke routeren mere, og Netflix kører rigtig godt.

Til gengæld oplever jeg nu, at jeg ikke kan afspille wifi-baseret musik uden at musikken afbrydes. Jeg har musikken liggende på en iBook og benytter så min iPad som afspiller (altså via "deling i hjemmet")

Har I nogle bud på, hvad der kan være galt, siden at netværket virker mere stabilt, men "deling i hjemmet" kører ringere??


Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2012 kl. 11:58
Det kan sagtens være routeren, der er problemet. En bekendt havde samme problem, og fik en Netgear router i stedet for Zyxel 2601HN-F1. Nu virker det.


En bruger på Macnyt skriver:

http://www.macnyt.dk/forum/?page=thread&topic=1333786195746256

Jeg er forholdsvis ny med Apple produkter, og det startede med en iPad2 som nu er udvidet med en AppleTV.

Jeg har naturligvis forsøgt at få dem til at se hinanden via mit AppleID, men ingen af mine 3 enheder kan se hinanden. Det er pænt træls, og jeg syntes jeg har gennemsøgt alle vejledninger og fulgt disse i opsætningen (bortset fra at jeg ikke kan finde punktet "iPod" i indstillingsmenu på iPad, men alle steder er indtastet mit AppleID).

Jeg har kun 1 AppleID så det er ikke problemer, og yderligere fejler ingen af enhederne når jeg logger på dem på. Men de kan altså ikke se hinanden.

F.eks. kan jeg ikke bruge Remote App på iPad til at kontrollere Apple TV og den skriver alene at jeg skal tænde for de øvrige enheder med samme AppleID. Jeg har heller ikke noget AirPlay logo på iPad.

Er der nogen som kan give mig et fingerpeg hvad/hvor fejlkilden kan være?


På Fullrates forum er der også nogle med problemer:

http://forum.fullrate.dk/showthread.php?t=3159

Jeg giver snart op: Mit netværk spiller ikke.

AppleTV ses ikke af ipad og mac - og ATV kan ikke se mac

Min printer vil ikke.

Fik ellers Zyxel P-2601HN-F1 fordi jeg havde problemer. Men problemet er ikke løst. Har talt flere gange - meget længe - med Apple Support uden held.


Venlig hilsen
KB
Til top
steffmoes Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-September-2010
Sted: Århus, Danmark
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steffmoes Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2012 kl. 12:04
Spøjst. Tror du, det kan være en løsning at koble min Airport Express på netværket? lige nu hiver jeg bare det trådløse signal direkte fra Zyxel routeren
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2012 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af steffmoes steffmoes skrev:

Spøjst. Tror du, det kan være en løsning at koble min Airport Express på netværket? lige nu hiver jeg bare det trådløse signal direkte fra Zyxel routeren

Du kan jo prøve.

Jeg ved ikke helt hvad der går galt, men Apple enheder bruger vist nok IPv6 til "deling i hjemmet", og det er der nogle routere der ikke kan finde ud af.

Der er så andre der fået løst problemet med netop den router du har. Derfor ved jeg ikke hvad der kan være galt.


Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2012 kl. 12:19
Min egen router fra Fullrate er sat i bridge mode, og i stedet bruger jeg Apples TimeCapsule som jo har en indbygget Airport Extreme. Og alt mit Apple virker fint sammen - inkl. Apple TV.



Redigeret af Brixen - 16-November-2012 kl. 12:19
Venlig hilsen
KB
Til top
steffmoes Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-September-2010
Sted: Århus, Danmark
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steffmoes Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2012 kl. 13:12
Ok, men hvis jeg sætter Apple Express på og kører Zyxel i bridge mode - har det så konsekvenser for min adgang til Netflix, hvor jeg bruger unblock us for at køre Netflix US på min PS3 ?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2012 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af steffmoes steffmoes skrev:

Ok, men hvis jeg sætter Apple Express på og kører Zyxel i bridge mode - har det så konsekvenser for min adgang til Netflix, hvor jeg bruger unblock us for at køre Netflix US på min PS3 ?

Jeg ved det ikke - der må nok en netværkskyndig indover. Jeg ved kun hvad jeg har skrevet her i tråden, at der er nogle der har problemer med Zyxel router og Apple udstyr.


Venlig hilsen
KB
Til top
Siox Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2006
Sted: Helsingør
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Siox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2012 kl. 18:04
Hej. 
Jeg har haft mange problemer med Zyxel 2601 routeren og Apple´s airplay. Alle problemer blev løst da jeg fik Netgear VVG2000 routeren istedet. Dog skal det siges, at der skulle der være en ny firmware på vej til Zyxel 2601, der netop løser Apple Airplay problemerne. 

Mvh Søren
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2012 kl. 21:25
@steffmoes: prøv at ringe til din internet udbyder og sig at du har noget Apple udstyr, som ikke virker med deres router. Så kan de måske sende noget udstyr, der virker.

Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2012 kl. 21:35
Der er et svar på Fullrate tråden:


Mammen
Fullrate Mus
      
Indlæg: 14
Tak givet: 5
Takket 0 gange i 0 indlæg
Registreringsdato: Jul 2010
Lokation: 55.01.46N/11.50.38E
dur med wireless slået fra - 11-05-12, 22:48
Prøvede i dag at slukke for routerens wifi og tilslutte en Airport Express med ethernetkabel til den. Airporten blev sat til at lave et trådløst netværk.

Og så duede det hele sørme.

Men den løsning kræver desværre, at jeg må ud og købe endnu en express til printeren, som normalt står i et andet rum.

Har læst, at man kan bruge routeren som modem only - er det det, jeg gør, når jeg slår wifi fra?

I alle tilfælde ser det unægtelig ud til, at Zyxel routeren er problemet, når nu det virker uden dennes wifi.

Ser frem til ny firmware, som måske løser problemet....

Folk med begge ben på jorden hænger ikke på træerne




Og et svar mere:



DennisG
Fullrate Fisk
      
Indlæg: 2
Tak givet: 0
Takket 0 gange i 0 indlæg
Registreringsdato: Jul 2011
Modellen dropper IPv6-pakker - 28-10-12, 20:46
Jeg har en Telenor-kunde i familien som har samme ZyXel router (eller en model der ligger meget tæt på - kan ikke huske det præcise modelnr.).

På netværket prøvede jeg at sætte IPv6 op internt. Efter en del fejlsøgning kom jeg frem til at routeren simpelthen dropper alle IPv6-pakker (i hvert fald ICMPv6 som er ret essentielt for IPv6) når pakkerne passerer igennem den - også selvom det kun er mellem LAN-portene hvor routeren egentlig bare burde fungerer som Layer 2 switch og bare burde sende pakkerne videre uden at rode længere oppe i OSI-layers. Men nej...

Nu kender jeg ikke meget til Apple udstyr, men jeg kunne forestille mig at udstyret kræver IPv6 lokalt og simpelthen ikke kan fungere uden. Det samme er tilfældet med Windows Homegroups der også baserer sig på IPv6 - så at slå IPv6 fra er muligvis ikke vejen at gå (hvis man overhovedet kan).

Jeg har haft kontaktet Telenor omkring dette, men de er som forventet ganske ligeglade om alt hvad der hedder IPv6.

En mulig løsning kunne så være:

1. Såfremt enhederne alle kører på kabel (naivt?): Sætte en switch bag routeren hvor alle Apple-enhederne bliver tilsluttet så pakkerne ikke skal gennem routeren.

2: Såfremt der også er trådløse enheder, så skal der nok en access-point op - evt. med indbygget switch hvis der både er kablede og trådløse enheder.


Redigeret af Brixen - 16-November-2012 kl. 21:40
Venlig hilsen
KB
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu