|
Udfald på tv2 boxer, ved flyoverflyvning.. |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
NikolajDS ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 373 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-April-2012 kl. 12:00 |
Jeg bor forholdsvis tæt på en lufthavn, og efter jeg er begyndt og bruge et CI-modul til at se TV2, så kommer der udfald, når der kommer et fly henover huset.
Er der noget jeg kan gøre? Jeg formoder det er fordi afskærmningen ikke er god nok? Men er det selve modullet jeg skal dække ind i sølvpapir ![]() Det er professionelle elektrikere der har trukket kablerne fra den nye antenne (sat op SEP 2011), ind til selv fjernsynet. Så undrer mig, hvis der er noget galt med installationen. Så hvad er det jeg skal være opmærksom på?
|
|
![]() |
|
Lytro ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Maj-2010 Sted: Nejede,Hillerød Status: Offline Point: 363 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
CI-modul har intet med udfaldet at gører. Fjern sølvpapiret så du ikke ødelæger noget (kortslutning).
Det må være din installation det fejler. TV2 har flyttet frekvens efter det koster penge.
Lynge
![]() Ps. professionelle elektrikere skal vi ikke bare kalde ham elektriker.
De fleste elektriker er ikke glade for HF teknik.(kender et par stykker) Redigeret af Lytro - 03-April-2012 kl. 12:28 |
|
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
|
|
![]() |
|
skyking ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 348 |
![]() Så ja, det er misteltenen der ikke blev taget i Ed! og derfor virker generende på ens nutidige TV signaler. Det skal måske også tilføjes at en del vil sige det er ens antenne, der er problemet, men det er jo kun når der er fly i luften det sker. Redigeret af skyking - 03-April-2012 kl. 12:44 |
|
En noget indforstået Joke, do not answer!
|
|
![]() |
|
NikolajDS ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 373 |
Den med sølvpapiret var nu også en joke
![]() |
|
![]() |
|
skyking ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 348 |
![]() |
|
En noget indforstået Joke, do not answer!
|
|
![]() |
|
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
Det er meget, meget lidt sandsynligt, da det digitale antennefjernsyn klarer reflektioner uhyre godt.
Faktisk opfører et SFN (enkelt frekvens net), som vi anvender i Danmark, sig som om hver sender sender en kraftig reflektion af det fælles signal.
Vi skal vist have den antenne installation undersøgt. Hvilken antenne model? hvorhen er den rettet ? forstærkere? hvordan går kablerne ?
Lars
![]() |
|
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |