recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udfald - yousee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUdfald - yousee

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
r11jep Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Emne: Udfald - yousee
    Sendt: 31-Juli-2011 kl. 21:10
Hej alle, håber I kan hjælpe med denne.

Har ikke ændret ved noget i mit setup, men begyndte at opleve udfald på følgende digitale kanaler tilbage i maj måned (Zulu, Charlie, 3+, 6'eren, kanal 9 og TV2 news).
 
Kort fortalt er mit setup som følger:
Yousee signalet er afsluttet på loftet, hvorfra det via denne antenneforstærker (http://www.avxperten.dk/antennemateriel/antenneforstaerker/antenneforstaerker-30-db.asp) er forbundet til en 6way splitter (5 er i brug og den sidste er ikke i brug, men lukket med en slutmuffe).
 
Alt er forbundet via skærmede stik, og primært F stik.

Har forsøgt at skrue op for tilt på forstærkeren, men uden resultat.
Til info er det samme oplevelse på begge fjernsyn med dvb-c, ligesom det også er galt på min Samsung dvb-c boks.

Når jeg går på loftet for at kigge på det, kommer signalet tilbage uden jeg gør andet end at nærme mig forstærkeren.
Derefter virker det nogle dage, og forsvinder igen.

Jeg har endda forsøgt med et kabel direkte fra forstærkeren og over i et tv som jeg tog med på loftet, samme problem med udfald.

Nogen bud?
Kan en forstærker blive slidt?
Løs forbindelse i forstærkeren?
 
/Jesper
Panasonic G30

Panasonic DMR-EH57
Til top
YouSeesupport Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2011 kl. 12:27
Hej Jesper

Hvis du bruger dobbeltafskærmede kabler, og har sikret dig at alt er fint skærmet og åbne terminaler på forstærker er blændet af, vil jeg nok anbefale at du ringer ind og vi så får lavet en fejlmelding til en tekniker.

Alle de kanaler du nævner ligge i samme QAM / Frekvensområde, i det fleste tilfælde plejer dette at kunne afhjælpes med et dobbelt-afskærmet YouSee Ready antennekabel, som kan fås i Silvan og Føtex f.eks.

Mvh Kasper


Redigeret af YouSeesupport - 03-August-2011 kl. 12:37
Med Venlig Hilsen

Kasper og Dan

YouSee Support

http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu