recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udfordringer med lyden på Pana 55CXC725
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Udfordringer med lyden på Pana 55CXC725

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kristensen81 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-December-2010
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kristensen81 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Udfordringer med lyden på Pana 55CXC725
    Sendt: 27-Juli-2015 kl. 14:15
Hej,

Jeg har brug for lidt hjælp til fejlsøgning...

Jeg har for nylig skiftet mit gamle Pana VT20 ud med et nyt TX-55CXC725, men det vil ikke helt som jeg gerne vil.

Jeg har forbundet min NAD stereoforstærker via tv'ets optiske lydudgang. Lyd fra live tv og PS4 kommer fint igennem, men der kommer ingen lyd ud, når jeg ser Netflix via tv'ets indbyggede Netflix-app... Der er selvfølgelig lyd i tv'ets indbyggede højtalere, men intet via den optiske udgang.

Nogen bud på hvad der er galt??
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2015 kl. 14:22

Det kunne tænkes, at det er fordi et er Miltikanal lyd der kommer fra TVet, og det kan din Stereo enhed ikke "læse", så indstil TVet til PCM lyd i stedet for, er der så lyd til din Reciver.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2015 kl. 15:12
Det er vist en fejl eller mangel på 725 serien.   

Har du opdateret til sidste udgave for TV ?
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kristensen81 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2015 kl. 22:08
Tv'et er opdateret og output er sat til PCM. Men der er stadig ingen ekstern lyd fra Netflix app'en.... Andre gode bud??
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2015 kl. 22:14

Da der er Analog lyd kan der bruges en sådan forbindelse, så tag lyden fra Headset udgangen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 07:38
Jeg selv lige købt en Panasonic CXC700, hvilket er mere eller mindre samme model.

Jeg køre lyde lyd fra den indbyggede Netflix app ud via optisk til min surround receiver og det fungere uden problemer.

Det eneste jeg har gjort var, at slå lyd fra på TVet, da jeg alligevel aldrig bruge det.
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kristensen81 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 10:47
Synes stadig at det er lidt underligt, når lyden fra PS4 kommer fint igennem til forstærkeren (den kommer nemlig også via tv'ets optiske udgang).
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 11:07
Det er vel en bug i Netflix-app'en og ikke i TV'et som sådan. Jeg testede den optiske udgang i Netflix på CX800 og der virkede det også fint, så det må være modelspecifikt.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kristensen81 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2015 kl. 14:04
Har været i kontakt med Panasonic DK og her er deres svar:

Afspilning af optisk lyd via Netflix App'en er desværre et kendt problem, og er en fejl Netflix arbejder stærkt på at udbedre.
Der er desværre kun mulighed for at afspille lyd via analog udgange ved brug af Netflix på nuværende tidspunkt.

Så der er ikke andet at gøre end at væbne sig med tålmodighed (og så selvfølgelig at se Netflix via et andet device end tv'ets indbyggede app)
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2015 kl. 14:18

Der behøves jo ikke en anden enhed til at se Netflix, der er da lyd, den skal bare tages på den Analoge udgang som der blev skrevet.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu