recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - udgående mail + spammedd. fra server
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketudgående mail + spammedd. fra server

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Maj-2005
Status: Offline
Point: 1048
Direkte link til dette indlæg Emne: udgående mail + spammedd. fra server
    Sendt: 14-Juni-2006 kl. 20:53

Hej !

Jeg er indenfor de sidste 5-6 dage oplevet at jeg ikke kan sende emails - jeg modtager fint.

Jeg bruger et program der hedder The Bat! (primært fordi det er nemt at have flere inboxe, på en overskuelig måde).

Jeg er begyndt at få en fejl fra både emailprogrammet samt Norton antivirus. Kun når jeg sender en ebsked opstår denne besked:

"Your email was unable to be sent because your mail server rejected the message: Error 550: We dont want your SPAM (h45)"

Den henviser til dette link

Jeg har brugt det samme emailprogram i mange år, og har aldrig haft dette problem.

----

Jeg ringede ind til TDC hotline:

Først og fremmest fik jeg at vide at nogle email programmer er blevet "blacklisted" da de ofte bruges til at udsende SPAM, men der er en del der kender til The Bat! har jeg fået indtryk af. Så den tror jeg ikke på.

En anden ting kunne være at min IP-adresse var blevet blacklisted nogle steder, og derfor afviste at sende mails. Man kunne se her (ved at trykke sin ip-adresse og og søge) om man havde nogle problemer nogle steder - jeg havde "et problem" ved "no more funn", hvor servicemedarbejdere bad dem fjerne denne blokkering - som nu er sket - og dette har ikke hjulpet.

En tredje ting jeg kunne gøre var at slukke mit modem i over 45 min, så min IP ville blive frigivet, og jeg muligvis ville få en ny. (dette punkt har jeg så ikke prøvet)

Er der nogen der kender eller ved noget om dette problem - og meeeget gerne en der har en løsning. Jeg orker ikke at skulle forklare denne lange historie hver gang jeg ringer til hotline.

Som sagt. Jeg har brugt samme The Bat! mailprogram altid, har aldrig lavet spam med min ip adresse - og kan generelt ikke se hvorfor jeg får denne besked tilbage hver gang jeg vil sende en mail.

Hjæææælp

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu