recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udkig efter 32" LCD - Sony KDL-32D3000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUdkig efter 32" LCD - Sony KDL-32D3000

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
buller1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-November-2004
Status: Offline
Point: 266
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2007 kl. 23:47
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af scout scout skrev:

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Et Toshiba C3030 plus en ISF-kalibrering.

De er ikke særligt imponeret over Toshibaen herinde

http://www.hdtvtest.co.uk/Toshiba-32C3030D/

Og De har endda kalibreret det såvidt jeg kan læse

Det er ikke en særlig brugbar test efter min mening. For det første, så har de i flere tests, blandt andet denne, efter min mening bevist at de ikke har styr på farve-kalibrering, slet ikke på dét niveau som Toshiba'en giver mulighed for. De skriver specifikt: "It's still not clear to me what brightness does, and so we left it at default.". Så kan de jo heller ikke ligefrem tillade sig at sige at de har kalibreret tv'et! Der sker noget lignende i deres Pioneer-anmeldelse. En kalibrering er ikke en fast størrelse, resultatet afhænger af hvor dygtig ham der laver kalibreringen er. Jeg er ikke et sekund i tvivl om at de tv kan levere bedre billedkvalitet end de når frem til.

For det andet, så er deres "usual standards", som de skriver om, markedets absolute top-tv, og denne test er den første de har lavet af et rimeligt billigt tv, og den første test af 32" tv i det hele taget. Det skal man lige have med i overvejelsen, når man læser kritikken - det er ikke i forhold til andre tv i prisklassen, men i forhold til det absolut bedste. Et Toshiba er på ingen måde det bedste på markedet, det har jeg heller aldrig påstået.

Så længe vi taler om mellemklassen, så vil det altid være en kraftig diskussionssag hvilket tv der er bedst, da der er store kompromisser på alle tv. Det er langt nemmere at forholde sig til hvad det absolut bedste tv er. Jeg er personligt meget uenig i f.eks. HDTVtest's shoot-out, hvor der bare bliver uddelt nogle point, og så lægger man pointene sammen til sidst og dén der har fået flest point vinder. Sådan kan man efter min mening ikke bedømme et tv. Man kan godt udspecificere de enkelte detaljer, men i sidste ende er bedømmelsen af billedkvaliteten en samlet vurdering: Fungerer det, eller fungerer det ikke. Det er groft sagt bedre at have et tv der er fornuftigt over hele linien, end et tv der er vildt godt på nogle punkter, men falder fuldstændigt igennem på bare ét punkt. Sidstnævnte vil oftest få flest point i sådan en sammenligning, men det betyder ikke at det er dét tv jeg helst vil kigge på. Jeg kan godt lide Toshiba'erne, fordi de med en ordentlig indstilling har et billede der "fungerer". Ja, der er masser af ting man kan brokke sig over hvis man vil, men i sidste ende er det til at holde ud at kigge på. Men nej, det er ikke et enestående tv - det får man altså ikke for 10.000,- som markedet er i dag.

Hvorfor er dette Toshiba C3030 så godt. Det kan da godt være at du kan kalibrere det til at få et godt billede - men TV´et har da for mig at se ikke nogen speciel mærkbar teknik til at reducere bevægelses-pixelering eller ghosting.
Så kan TV´et ikke have et godt billede efter min mening selvom hudtoner, skyggedetaljering mv. er fine. Bevægelsespixelleringsproblemer bliver forbedret rimeligt pænt f. eks. med 100 Mhz-

Er det fordi at det er billigt og rimeligt godt - således at folk lettere vil ofre en kalibrering på dette TV eller er det særligt nemt at kalibrere for dig?

Redigeret af buller1 - 09-Juli-2007 kl. 01:08
Til top
park Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-August-2004
Sted: Måløv
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2007 kl. 08:32
Oprindeligt skrevet af Anderscash Anderscash skrev:

Hej Ravnholdt

Har du tilfældigvis TDC-kabel tv?? Hvis ja, har du så knaldet et selector kort i den nye Sony ?? Går selv og pønser på 40"-modellen, som jeg dog aldrig har set Live.

Har til gengæld set 32 tommeren og var meget imponeret over det digitale SD signal, men med 3,5 meter til skæmen bliver denne desværre lige lille nok...

Jeg har tdc kabel tv og har selectorkort i, og det virker fint, men jeg tror desværre ikke at hd kanalerne virker, men jeg har ikke rigtigt sat mig ind i det endnu

Redigeret af park - 09-Juli-2007 kl. 08:35
Til top
CAJE67 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-Juni-2007
Sted: Holstebro DK
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2007 kl. 12:15

Hej Park

Jeg har også tdc fuld pakke men kan ikke finde tv2 news, kanal 5 og voice. Kan du finde de kanaler på din???

Mvh

Carsten

Til top
park Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2007 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af CAJE67 CAJE67 skrev:

Hej Park

Jeg har også tdc fuld pakke men kan ikke finde tv2 news, kanal 5 og voice. Kan du finde de kanaler på din???

Mvh

Carsten

Ja, dem har jeg + en lokal nyhedskanal fra Jylland og jeg bor i københavn. Men du må ikke spørge mig om hvordan, jeg tror nok at det har noget med regions koder at gøre og jeg aner ikke hvor man skal taste den kode ind. Jeg satte den bare til at søge, og så fandt tv'et dem

Til top
CAJE67 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2007 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af park park skrev:

Hej Park

Mvh

Carsten

Ja, dem har jeg + en lokal nyhedskanal fra Jylland og jeg bor i københavn. Men du må ikke spørge mig om hvordan, jeg tror nok at det har noget med regions koder at gøre og jeg aner ikke hvor man skal taste den kode ind. Jeg satte den bare til at søge, og så fandt tv'et dem

Kan du huske hvor mange programmer den finder??

Til top
Fusser Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Februar-2004
Sted: Denmark
Point: 164
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2007 kl. 16:36

Hej

Besøgte Easy Shopping sidste uge.

En venlig ekspedient, som lød som han havde forstand på sagerne oplyste mig om at det ikke vil fungere, hvis man smider et selector kort i nævnte model.

Havd er facts ?

Fusser

jk

SONY KDL46W4500
DENON AVR-1908
BOSE Acoustimass 10
JVC DR-MH30S
YOUSEE Samsung HDD Boks
Til top
Kimbo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-April-2005
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2007 kl. 16:45

Det virker fint, blot man installerer et CAM modul.

Sony skriver selv:

Cable Tuning Parameters

Customers can find cable operators that are supported currently listed below.Please use the indicated parameters when tuning the TV.

Note that Sony strongly recommends the use of Quick Scan mode.

Telia Stofa   Available with suitable CAM - contact your dealer or Telia Sofia
TDC         &nb sp; Auto Available with suitable CAM - contact your dealer or TDC

* : Please check with TDC to get the correct value for your area

Til top
dikki Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-April-2007
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2007 kl. 16:45

Fusser hvorfor læser du ikke tråden? Er du for doven eller hvad?

Det står sort på hvidt, fra folk der har det omtalte fjernsyn, at det virker.

Hvorfor du så blankt vælger at tro på en fra easyshopping skal være mig usagt...

Til top
park Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2007 kl. 18:34

Hej Park

Mvh

Carsten

Kan du huske hvor mange programmer den finder??

den har fundet 36 eller 37 kanaler incl infokanalen, men desværre virker discovery hd kanalen ikke

Til top
park Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2007 kl. 18:54
Helt præcist har den fundet 143 tv kanaler hvoraf de 38 virker (Resten skal man nok betale ekstra for) og så har den fundet 68 radiokanaler hvoraf ca halvdelen virker. Det er lidt mærkeligt når man prøver at modtage feks tv1000 så skriver den "no Right" men når man prøver med discovery hd, så skriver "den valgte kanal er ikke installeret". Så gad vide om der er mulighed for at se discovery hd på en eller anden måde
Til top
CAJE67 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2007 kl. 19:08
Hmmm....det forstår jeg ikke. Jeg får kun 132 tv kanaler frem.....hvor kan fejlen ligge???
Til top
birkholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Januar-2005
Point: 241
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2007 kl. 08:23

den har fundet 36 eller 37 kanaler incl infokanalen, men desværre virker discovery hd kanalen ikke

Er DiscoveryHD i MPEG4?!?!?!

Måske denne fyr kunne hjælpe på på mpep4 på D3000 serien ?!?

http://www.neotion.com/products/modules.php

Har ikke selv testet, men har bare læst om den ?!

Venligst Birkholm

Redigeret af birkholm - 10-Juli-2007 kl. 08:25
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu