recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udksiftning af onkyo reveiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Udksiftning af onkyo reveiver

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jakobnygren Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-September-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jakobnygren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Udksiftning af onkyo reveiver
    Sendt: 05-Marts-2013 kl. 09:37
Jeg har længe gået og overvejet at skifte min 5-6 år gamle Onkyo 875 ud med en ny forstærker.
Det skyldes først og fremmest at onkyo'en ikke har hdmi 1.4 til at understøtte min JVC x30's 3D og HD lyd, sekundært fordi den er ved at være gammel. 

Jeg er blevet anbefalet Integra i 15000 kr's klassen hvis jeg skal kunne høre en mærkbar forskel. Men inden jeg går videre ad den tangent, ville jeg meget gerne tage jer på forummet med på råd.

Mit øvrige setup er en Velodyne 1200, ELAC FS 247 som fronter, ELAC CC 241.2 som center og ELAC BS 133 som baghøjttalere.

Nogen der har noget input ? Kan det betale sig at smide så mange penge efter en ny forstærker ifht det jeg har, og hvis jeg køber en mindre model fx i 10k klassen - vil jeg så kunne høre en forskel der berettiger opgraderingen ?

Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2013 kl. 10:10
Kan ikke hjælpe med dit spørgsmål, men din Onkyo skulle da så vidt jeg kan læse understøtte HD-lyd. Angående det med 3D (hvis du bruger bluray) så findes der BluRay afspillere med to HDMI udgange.

Redigeret af db89 - 05-Marts-2013 kl. 10:11
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2013 kl. 10:12
Oprindeligt skrevet af jakobnygren jakobnygren skrev:

Jeg har længe gået og overvejet at skifte min 5-6 år gamle Onkyo 875 ud med en ny forstærker.
Det skyldes først og fremmest at onkyo'en ikke har hdmi 1.4 til at understøtte min JVC x30's 3D og HD lyd, sekundært fordi den er ved at være gammel. 

Jeg er blevet anbefalet Integra i 15000 kr's klassen hvis jeg skal kunne høre en mærkbar forskel. Men inden jeg går videre ad den tangent, ville jeg meget gerne tage jer på forummet med på råd.

Mit øvrige setup er en Velodyne 1200, ELAC FS 247 som fronter, ELAC CC 241.2 som center og ELAC BS 133 som baghøjttalere.

Nogen der har noget input ? Kan det betale sig at smide så mange penge efter en ny forstærker ifht det jeg har, og hvis jeg køber en mindre model fx i 10k klassen - vil jeg så kunne høre en forskel der berettiger opgraderingen ?

Integra og Onkyo er jo i store træk det samme...anderledes design. Så det er op til den enkelte hvad man vælger af de to mærker. Alle de gange jeg har hørt Onkyo/Integra har konklusionen været den samme...man for rigtig meget for sine penge. Men smag og behag er selvfølgelig forskeligt. Anthem og Yamaha kunne også være nogle alternativer.
Til top
ReneJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-August-2006
Point: 224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReneJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2013 kl. 12:14
Jeg har selv lige bestilt

http://shop.emotiva.com/collections/processors/products/umc200

http://shop.emotiva.com/collections/amplifiers/products/xpa5

Er købt via shopusa.com og prisen endte på 13200 med told og fragt:D Har dog ikke modtaget det endnu men ameldelser og forbrugere er MEGET begejstret over Emotiva.

Til top
Christian H Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Point: 693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2013 kl. 16:21
Jeg har en Integra DTR 50.4 som spiller sammen med 5 X ELAC WS1235 og en Velodyne SPL 1200 Ultra, og jeg er meget glad for den kombination!

I min verden er integra/ELAC et rigtig godt match.

Om det er Kr. 5.000 mere værd end en reciever til Kr. 10.000 skal jeg ikke kunne sige.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu