|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mlun ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 157 |
![]() Sendt: 10-December-2007 kl. 20:57 |
Har investeret i en Harmony 895 (Fj,betjening med radiosender), således at jeg endelig kan få smidt alle mine grimme bokse ind bag en låge i et Montana reolsystemet (som er under design). Da specielt PS3 jo afgiver en del varme, vil jeg lave et ventilationssystem med nogle PC-ventilatorer og en PC-strømforsyning. Evt. 2 stk. 120 mm blæsere i foroven og 2 stk. forneden i skabet med PS3'3, og 1 stk. 120 mm blæser foroven og 1 stk. forneden i skabet med de mere almindelige bokse såsom Sagem 60, DVD-recorder og surround receiver.
Derfor, er mit spørgsmål, om der findes en specielt velegnet PC-strømforsyning til dette formål. Det vil sige jeg har ikke brug for en mega klump kabler, men kun til 4 - evt. 6 - blæsere. Hvilke blæsere vil være gode? Dernæst, har nogen erfaringer med Montana i den forbindelse (mulighed for at skabe et airflow med en 3 cm sokkel under skabene. Jeg mener at man i en vis udstrækning kan få Montana til at forberede reolen med eks. kabelgennemføringer etc. På forhånd tak for inspiration. |
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Jeg er også MEGET interesseret i hvorledes sådan en udluftning med computerblæsere i et DIY møbel kan konstrueres! Jeg er nemlig selv igang med en lille konstruktion!
![]() ![]() Med venlig hilsen |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
Axlon ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1423 |
![]() |
Hvorfor ikke bruge nogle 230V blæser i stedet
![]() Så slipper du for en PC-PSU ![]() |
|
Mvh Jesper
|
|
![]() |
|
mlun ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 157 |
![]() |
Det er jo oplagt - var ikke klar over at dette kunne fås. Hvor skaffer du disse i en lydsvag udgave? Kan jeg evt. bygge en termostat-/omdrejningsstyring på så de kun blæser når behovet er der, eller kører med reduceret omdrejningstal?
|
|
![]() |
|
Axlon ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1423 |
![]() |
Jeg er dig nok et svar skyldigt i hvor du kan købe dem.
Jeg ved at RS-Components & Farnell har sådanne, men mener ikke de sælger til private. Hvis du skal have dem temperaturstyret, så skal du nok glemme alt om 230V blæser, da deres hastighed er styret og netfrekvensen. I stedet for en stor dyr PC-PSU, kunne du nøjes med en alm. 230V-12V adapter, f.eks. denne |
|
Mvh Jesper
|
|
![]() |
|
toolman ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 38 |
![]() |
Jeg ved at der bag på mange receivere er 12v udgang med forskellige styringer |
|
![]() |
|
toolman ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 38 |
![]() |
Har du mulighed for at trække luft ud gennem muren ind i bunden af skabet via fx ø110 rør kan det laves med et spjæld der åbnes når fx receiveren bliver tændt så kan du fordele varmluften ud gennem toppen skabet ud i rummet eller direkte udenfor måske endda føre det til rum hvor overskudsvarmen kan gøre gavn... |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |