|
Udrydde spam agtige windows meddelelser? |
Besvar | Side <1234 5> |
Forfatter | ||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19549 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er netop det indtryk scammerne gerne vil give. Men det er Chrome..... Klaus
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19549 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg er en sucker for Firefox..... Klaus
|
||
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Dette er faktisk meget simpelt.
Du har på et tidspunkt givet tilladelse til at en hjemmeside må sende beskeder til dig. Det du ser er bare beskeder. Har intet med virus på dit system Du går i instillinger i Google Chrome -> Privatliv&Sikkerhed -> Websiteindstillinger -> Notifikationer. Her kan du se hvem der må sende dig beskeder/notifikation. Fjent og blok dem. |
||
Thorvald
Guld medlem Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7907 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
#PerW - ja, det ser sådan ud (se også mine sidste par beskeder på side 1). Og jeg får da heller ikke flere af disse beskeder nu.
|
||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
||
Kasper_J
Guld medlem Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2813 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Vrøvl. |
||
Erik K
Super bruger Oprettet: 29-November-2020 Status: Offline Point: 289 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du påstår stadig, at det er Chrome, der generer de notifikationer uden en uddybning af, hvorledes det skulle være tilfældet. Som Thorvald allerede har konstateret tidligere, skyldes notifikationerne at han ved en fejl har givet en hjemmeside lov til at sende dem. Det har jo intet med Chrome at gøre. At du bruger Firefox er ikke begrundelse nok til at underbygge dine påstande - ej heller at Chrome skulle være særligt krævende for en PC. Jeg har intet imod Firefox og bruger den stadig selv af og til og har i mange år udelukkende brugt den.
|
||
Thorvald
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu skifter jeg nok ikke lige nu, fordi jeg synes Chrome virker helt fint og jeg har fået udryddet disse spam agtige windows meddelelser. Men måske hvis jeg på et tidspunkt skifter computer, så kan jeg jo overveje det. Hvad synes du gør Firefox til et bedre alternativ end f.eks. Edge eller Chrome?? Hvad er fordelene ved Firefox?
|
||
Thorvald. |
||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|
Firefox er en lille browser markedsmæssigt, derfor er der ikke det store sjov ved at udvikle scams som den du er blevet udsat for til den.
Firefox kan gemme brugerdata på specifikke lokationer, hvilket betyder at jeg gemmer mine brugerdata på et drev der ikke er mit systemdrev. Hvis jeg har brug for at formattere systemdrevet på min computer, eller skifter til en ny computer, går ingen data tabt, da jeg har sikret data og det er simpelt at pege på dem igen efter formatering, eller kopiere alt til en ny computer. Klaus |
||
Thorvald
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja, jeg bruger Thunderbird og gemmer Thunderbird profilen udenfor C-drevet, så der automatisk tages backup af den, når jeg tager backup af de data drev jeg har. Ok - så Firefox gør det på i princippet samme måde.
Ja, i det store og hele er det ikke så vanskeligt at reinstallere computer med Chrome, vistnok fordi indstillingerne til Chrome, inkl. adgangskoder, de bogmærker der er gemt i browseren m.v., bliver sikkerhedskopieret til ens google konto(?). Men jeg gemmer også en del genveje tilfældige steder på computeren, dels på skrivebordet og dels i undermapper, f.eks. under enkelte byggeprojekter. F.eks. genveje til bestemte byggefirmaer eller byggematerialer o.lign. Og da jeg reinstallerede computeren i januar fandt jeg ud af et jeg ikke havde styr på hvordan jeg skal tage backup af disse genveje. Fordi én ting er selve genvejen, men noget af de data der styrer genvejen, gemmes vistnok på C-drevet - og det var jeg ikke klar over før. Og hvis de er væk (dataene til genvejen på C-drevet), virker genvejen ikke mere. Ville lige præcist dét også virke bedre på Firefox??
|
||
Thorvald. |
||
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8624 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis det var tale om, at der var accepteret notifikationer fra en hjemmeside, ville det samme ske i Firefox. |
||
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2240 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Prøv lige at gå i Kontrolpanel, Programmer og funktioner... Er her noget ekstra antivirusprogram installeret? Ét, som du ikke kender til? Hvis ja, så UD med det, og genstart computeren. Hvis du ikke ønsker at Malwarebytes Anti-Malware skal være på computeren, så kan du bare lade det ryge samme vej...
|
||
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
||
Thorvald
Funktioner
Tak(0)
|
|
#mnielsen: Nej, det ser det ikke ud til. Jeg venter måske lidt med at smide Malwarebytes Anti-Malware ud og udnytter lidt mere af de 14 dages prøveversion.
Redigeret af Thorvald - 04-Maj-2023 kl. 07:51 |
||
Thorvald. |
||
Besvar | Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |